جستجو

معرفی کامل صرافی بایننس (Binance) و خدمات آن

صرافی بایننس

بایننس یک صرافی ارز دیجیتال برجسته است که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. این صرافی در ترید آلت کوین تخصص دارد و طیف گسترده ای از گزینه های معاملاتی رمزنگاری به کریپتو را ارائه می دهد و از بیش از ۳۵۰ ارز دیجیتال و توکن های مجازی مانند بیت کوین (BTC) ، اتر (ETH) پشتیبانی می کند.

بایننس به عنوان یک پلتفرم آنلاین عمل می کند که در آن کاربران می توانند در معاملات ارز های دیجیتال شرکت کنند. این تراکنش ‌ها شامل بسیاری از ارز های رمزنگاری شده که معمولاً معامله می ‌شوند را تسهیل می ‌کند.

علاوه بر این، صرافی بایننس یک کیف پول رمزنگاری را برای معامله گران فراهم می کند تا به طور ایمن وجوه دیجیتال خود را ذخیره کنند.

صرافی بایننس خدمات پشتیبانی مختلفی را برای کاربران ارائه می‌کند، از جمله امکان کسب سود یا انجام معاملات با استفاده از ارز های دیجیتال. همچنین برنامه هایی را برای ماینر ها فراهم می کند و به معامله گران در اتخاذ تصمیمات آگاهانه سرمایه گذاری کمک می کند.

بایننس توکن مبتنی بر بلاک چین به نام BNB دارد.

در حالی که بایننس حضور جهانی دارد، در کشور هایی مانند ایالات متحده و بریتانیا به دلیل محدودیت های نظارتی مشمول محدودیت های خاصی است.

توجه

لطفاً توجه داشته باشید که در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳، بایننس و مدیر عامل آن، Changpeng Zhao، به اتهامات پولشویی اعتراف کردند. به عنوان بخشی از تسویه حساب، بایننس با پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار موافقت کرد و چانگ پنگ ژائو از سمت مدیرعاملی کنار رفت و موافقت کرد که ۵۰ میلیون دلار برای تسویه حساب کمک کند. این تحول اندکی پس از آن رخ داد که بایننس در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه Binance.US در ۵ ژوئن ۲۰۲۳، به طور موقت تمام سپرده‌ ها، برداشت ‌ها و معاملات دلاری را متوقف کرد. SEC Binance Holdings Ltd.، BAM Trading Services Inc.، و بنیانگذار آن ها، Changpeng Zhao را متهم به نقض مختلف قوانین اوراق بهادار کرد. طبق گزارش SEC، این دو شرکت که Binance.US را اداره می ‌کنند، کنترل ‌ها و نظارت‌ های تجاری را نادرست معرفی کرده ‌اند، صرافی‌ های ثبت ‌نشده، دلال ‌ها و آژانس ‌های تسویه حساب را اداره می ‌کنند و درگیر عرضه و فروش ثبت نشده اوراق بهادار به سرمایه‌ گذاران مستقر در ایالات متحده هستند.

معامله در صرافی بایننس

بایننس، مانند سایر صرافی‌ های ارز های دیجیتال، طیف وسیعی از خدمات را برای ترید، فهرست ‌بندی، جمع ‌آوری سرمایه، حذف از فهرست و برداشت ارز های دیجیتال ارائه می‌کند. کسانی که علاقه مند به راه اندازی توکن های خود هستند می توانند از پلتفرم صرافی بایننس برای جمع آوری سرمایه از طریق عرضه اولیه کوین (ICO) استفاده کنند. با میلیون‌ ها معامله‌گر که از بایننس استفاده می ‌کنند، به یک انتخاب محبوب برای مبادله و سرمایه‌ گذاری در ارز های دیجیتال مختلف تبدیل شده است.

برای شروع معامله در بایننس، کاربران ابتدا باید الزامات لازم برای شناخت مشتری (KYC) را برآورده کنند. هنگامی که آن ها با موفقیت یک حساب تجاری ایجاد کردند، می توانند وجوهی را به آدرس کیف پول عمومی خود که توسط بایننس ارائه شده است اضافه کنند تا شروع به معامله کنند.

صرافی بایننس از چهار نوع اصلی سفارشات تجاری پشتیبانی می‌کند: سفارش ‌های محدود، بازار، حد توقف، و سفارش‌ های لغو یکی دیگر (OCO). سفارشات محدود با قیمت مشخصی که معامله گر تعیین می کند اجرا می شود. سفارشات بازار بلافاصله با بهترین قیمت موجود در بازار انجام می شود. سفارش‌ های حد مجاز فقط زمانی معتبر می‌شوند که قیمت به سطح مشخصی برسد. یک سفارش OCO از یک جفت سفارش تشکیل شده است که در آن اجرای یک سفارش، دیگری را لغو می کند.

معرفی کیف پول گرم (Hot Wallet) و کاربردهای آن
بیشتر بخوانید

در ژوئن ۲۰۲۱، Binance Markets Limited، یکی از شرکت ‌های تابعه Binance.com در بریتانیا، توسط اداره رفتار مالی (FCA)، آژانس نظارتی در بریتانیا، از ارائه خدمات تحت نظارت به مشتریان منع شد. اخطار FCA، شرکت تابعه را از ارائه خدمات معاملاتی در دارایی های رمزنگاری و مشتقات به مشتریان در بریتانیا محدود می کند. با این حال، تیم رسانه اجتماعی Binance.com تصریح کرد که این ممنوعیت بر ارائه خدمات پلتفرم، از جمله ترید، به کاربران در بریتانیا تأثیری ندارد.

برای مشتقات کریپتو، به‌ویژه قراردادهای آتی، صرافی بایننس هفت نوع سفارش را ارائه می‌کند که شامل سفارش ‌های محدود، سفارش‌های بازار، سفارش ‌های توقف محدود، سفارش ‌های توقف بازار، سفارش ‌های توقف انتهایی، سفارش ‌های فقط پس از فروش، و سفارش ‌های محدود TP/SL (سفارش ‌های استراتژیک) هستند.

در حالی که هیچ کارمزدی برای ارز های رمزنگاری شده یا سپرده ‌های وجوه وجود ندارد، برداشت ‌ها هزینه ‌های تراکنش ‌هایی را به همراه دارد که بسته به ارز دیجیتال و مبلغ تراکنش متفاوت است.

لطفاً توجه داشته باشید که از ژوئن ۲۰۲۳، بایننس به کاربران جهانی اجازه نمی دهد تا به دلار آمریکا سپرده گذاری کنند.

سایر خدمات ارائه شده توسط صرافی بایننس

بایننس جدا از خدمات ویژه تبادل، طیف وسیعی از ابزار ها، پلتفرم ها و خدمات اضافی را ارائه می دهد. در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

خدمات ارائه شده توسط بایننس

  1. کسب درآمد

Binance Earn پلتفرمی است که در آن کاربران می توانند استیبل کوین های خود را به اشتراک بگذارند یا با واریز آن ها در صرافی سود کسب کنند. بسته به کوین و مدت سپرده گذاری، سرمایه گذاران گزینه ها و نرخ های سود مختلفی در دسترس دارند.

  1. وام دادن

بایننس کارت یک کارت اعتباری ویزا است که به کاربران این امکان را می دهد تا ارز دیجیتال خود را به ارز فیات تبدیل کرده و از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کنند. در حالی که هیچ هزینه اداری برای تبدیل وجود ندارد، ممکن است هزینه های شخص ثالث مانند هزینه های شبکه پرداخت اعمال شود.

  1. وام رمزنگاری

وام های رمزنگاری بایننس به کاربران امکان می دهد برای معاملات لحظه ای، آتی و حاشیه ای وجوه قرض کنند. این مدت از هفت تا ۱۸۰ روز متغیر است و سود بر اساس مدت زمان وام محاسبه می شود.

  1. استخر هوشمند

استخر هوشمند بایننس به ماینر ها اجازه می دهد تا بین ارز های دیجیتال مختلف برای استخراج سوئیچ کنند و درآمد خود را بهینه کنند. علاوه بر این، Binance Pay به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از ارز دیجیتال، با کارمزد صفر، در سراسر جهان خرید کنند. می توان از آن در بازار بایننس استفاده کرد.

  1. توسعه

بایننس یک انکوباتور فناوری بلاک چین به نام آزمایشگاه بایننس را اداره می کند که بر پشتیبانی از پروژه های امیدوارکننده در مرحله قبل از ICO تمرکز دارد. بودجه، منابع مشاوره، و سکوی راه اندازی برای فهرست بندی و فعالیت های جمع آوری کمک های مالی لازم را فراهم می کند.

علاوه بر این، بایننس LaunchPad را ارائه می دهد، یک پلتفرم برای میزبانی پروژه های جدید و نوظهور بلاک چین، و همچنین رابط های API. تا جولای ۲۰۲۳، بیش از ۷۰ پروژه با موفقیت از طریق این پلتفرم راه اندازی شده است.

کیف پول متامسک چیست و چگونه آن را نصب کنیم؟ نحوه نصب متامسک
بیشتر بخوانید

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین (BNB) به عنوان وسیله ای برای تسهیل ترید ارز های دیجیتال در صرافی بایننس عمل می کند. بایننس از طریق یک عرضه اولیه کوین در جولای ۲۰۱۷ معرفی شد. در طی این عرضه، بایننس ۲۰ میلیون توکن BNB را به سرمایه گذاران فرشته، ۸۰ میلیون توکن به تیم موسس، و ۱۰۰ میلیون توکن باقی مانده را به شرکت کنندگان مختلف از طریق فرآیند ICO اختصاص داد.

بخش قابل توجهی از سرمایه جمع‌ آوری ‌شده در طول ICO برای تلاش ‌های برند سازی و بازاریابی بایننس تعیین شد، در حالی که تقریباً یک سوم برای توسعه و بهبود پلتفرم بایننس و اکوسیستم آن استفاده شد.

در ابتدا، بایننس کوین بر روی بلاک چین اتریوم با استفاده از استاندارد ERC 20 کار می کرد. با این حال، در سال ۲۰۱۹، به کوین اصلی زنجیره BNB تبدیل شد.

از جولای ۲۰۲۳، ارزش BNB تقریباً ۲۵۰ دلار است. با ارزش بازار حدود ۳۹ میلیارد دلار، به عنوان چهارمین توکن با ارزش مبتنی بر فناوری بلاک چین رتبه بندی می شود.

در آخر

بایننس ، یک صرافی ارز های دیجیتال، بستری را برای ترید بیش از ۳۵۰ ارز دیجیتال در سراسر جهان فراهم می کند. همراه با خدمات معاملاتی،صرافی بایننس ویژگی های مختلفی را برای بهبود تجربه کاربر و توسعه دهنده در بلاک چین ارائه می دهد.

سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال و پیشنهادات اولیه کوین (ICO) خطرات قابل توجهی دارد و ماهیت سوداگرانه دارد. این مقاله سرمایه ‌گذاری در ارز های دیجیتال یا ICO را توصیه نمی‌کند و به خوانندگان توصیه می ‌شود با توجه به ماهیت منحصر به فرد شرایط هر فرد، قبل از تصمیم ‌گیری برای سرمایه ‌گذاری با یک متخصص مالی مشورت کنند.

سوالات متداول

بایننس چیست و چگونه کار می کند؟

بایننس به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال عمل می کند که یک کیف پول امن برای معامله گران برای ذخیره وجوه دیجیتالی خود فراهم می کند. علاوه بر این، بایننس خدمات مختلفی مانند کسب سود، انجام معاملات با ارز های دیجیتال، کمک به ماینرها و کمک به معامله گران در تصمیم گیری های سرمایه گذاری ارائه می دهد. علاوه بر این، بایننس دارای توکن مبتنی بر بلاک چین به نام BNB است.

افراد مبتدی چگونه می توانند به طور موثر از بایننس استفاده کنند؟

برای مبتدیانی که به دنبال ترید سودآور در بایننس هستند، باید چند مرحله ضروری را دنبال کنند. در مرحله اول، یادگیری اصول ترید ارز های دیجیتال مهم است. در مرحله دوم، یک استراتژی معاملاتی مناسب را انتخاب کنید. سوم، ابزار معاملاتی مناسب را انتخاب کنید. چهارم، ترید با یک حساب آزمایشی را تمرین کنید. پنجم، ترید را با مقدار کمی پول شروع کنید. در نهایت، صبر و انضباط را در طول فرآیند معامله حفظ کنید.

بنیانگذار بایننس کیست؟

Changpeng Zhao، همچنین به عنوان CZ شناخته می شود، فردی است که Binance را معرفی و تأسیس کرد. او به عنوان مدیر عامل بایننس که در حال حاضر بزرگ ترین صرافی ارز های دیجیتال در سطح جهان است، خدمت کرد.

آیا می توانم ترید در بایننس را فقط با ۱ دلار شروع کنم؟

یکی از مزایای استفاده از بایننس، امکان شروع معامله با کمتر از ۱ دلار است. این ویژگی آن را به یک پلتفرم ایده‌آل برای مبتدیانی تبدیل می‌کند که می ‌خواهند اصول ترید را بدون ریسک کردن مقادیر قابل توجهی پول یاد بگیرند. چندین راهنما در مورد نحوه معامله با ۱ دلار در بایننس و پیشرفت وجود دارد، از جمله انتخاب جفت های معاملاتی کم هزینه.

آیا بایننس هنوز یک پلتفرم امن است؟

بایننس به دلیل سطح بالایی از اقدامات امنیتی، به طور گسترده به عنوان یکی از امن ترین صرافی ها در جهان شناخته می شود. در صورت خرابی صرافی یا سرقت دارایی ها یا وجوه توسط هکر ها، بایننس SAFU (صندوق دارایی ایمن برای کاربران) را در اختیار دارد. این صندوق که بالغ بر ۱ میلیارد دلار است، بازپرداخت کاربران را تضمین می کند. ذکر این نکته ضروری است که همه پلتفرم ها چنین صندوق بیمه ای ندارند.

آیا بایننس برای مبتدیان مناسب است؟

Binance برای مبتدیان و معامله گران با تجربه به طور یکسان به دلیل رابط کاربر پسند و ویژگی های معاملاتی پیشرفته مناسب است. این ترکیب آن را به انتخابی محبوب در میان افرادی که تازه وارد ترید ارز های دیجیتال هستند و همچنین افرادی که تجربه قبلی دارند، تبدیل می کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *