جستجو

۳۱ میلیون سود از بیتکوین برای السالوادور در جشن سه سالگی قبول کردن بیت کوین به عنوان ارز قانونی کشورش.

31 میلیون سود از بیتکوین برای السالوادور در جشن سه سالگی قبول کردن بیت کوین به عنوان ارز قانونی کشورش.

علیرغم انتقادات اولیه گسترده، السالوادور بیش از ۳۱ میلیون دلار سود برای سرمایه گذاری در بیت کوین به دست آورده است.
السالوادور سالگرد بیت کوین خود را جشن می گیرد و سه سال از زمانی که این کشور بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است، جشن می گیرد.

السالوادور اولین کشور جهان بود که بیت کوین را سه سال پیش، در ۷ سپتامبر ۲۰۲۱، به منظور ارتقای شمول مالی، تسهیل پرداخت‌های حواله کارآمدتر و جذب نوآوری‌های مالی، به عنوان ارز قانونی انتخاب کرد.

به گفته الکس موموت، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم معاملات ارز دیجیتال Peanut Trade، تصمیم رئیس جمهور نایب بوکله برای پذیرش بیت کوین، این کشور را به یک پیشگام دارایی دیجیتال تاریخی تبدیل کرد.

او به کوین تلگراف گفت:

آزمایش السالوادور با بیت کوین را می توان موفقیت آمیز دانست. این کشور به عنوان یک پیشگام عمل کرد، ریسک کرد و چیزی کاملاً جدید را امتحان کرد. در حالی که هنوز برای اعلام موفقیت آمیز بودن همه جنبه های اصلاحات زود است، اما واضح است که السالوادور از مزایایی بهره برده است.

✅السالوادور در سود

السالوادور از سال ۲۰۲۱ به طور میانگین به بیت کوین پرداخته است و روزانه ۱ بیت کوین به عنوان بخشی از برنامه های پذیرش خود خریداری می کند.

بر اساس وب سایت Nayib Bukele Portfolio Tracker، کیف پول این کشور در حال حاضر بیش از ۳۱ میلیون دلار سود دارد.

31 میلیون سود از بیتکوین برای السالوادور در جشن سه سالگی قبول کردن بیت کوین به عنوان ارز قانونی کشورش.

السالوادور دارایی بیت کوین خود را با قیمت متوسط ​​۴۳۸۷۷ دلار به ازای هر بیت کوین خریداری کرد. بیت کوین تا ساعت ۱۰:۵۵ صبح UTC، ۷ سپتامبر به قیمت ۵۴۳۰۰ دلار معامله شد.

به گفته موموت، سود ۳۱ میلیون دلاری السالوادور علیرغم انتقادهای اولیه، این تصمیم را از نظر اقتصادی مثبت می کند.

مدیرعامل به کوین تلگراف گفت:
این سود مالی موقعیت بوکله را بیشتر تقویت می‌کند، زیرا به نظر می‌رسد این ابتکار اکنون مزایای ملموسی را به همراه دارد و لایه دیگری از اعتبار را به آزمایش جسورانه ارز دیجیتال او اضافه می‌کند.

بر اساس وب سایت خزانه داری این کشور، السالوادور در حال حاضر مجموعا ۵۸۶۵ بیت کوین به ارزش بیش از ۳۱۸ میلیون دلار در اختیار دارد.

31 میلیون سود از بیتکوین برای السالوادور در جشن سه سالگی قبول کردن بیت کوین به عنوان ارز قانونی کشورش.

تصمیم رئیس جمهور نایب بوکله پس از سقوط بیت کوین از بالاترین قیمت قبلی خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۱ پس از فروپاشی صرافی FTX با انتقادات گسترده ای روبرو شد. ذخایر بیت کوین السالوادور پس از سقوط بیت کوین به ۱۶۰۰۰ دلار در طول بازار نزولی، عمیقاً در قرمز سقوط کرد.

چرا اقتصادهای بزرگ از آن پیروی نکرده اند؟

از آنجایی که مدل اقتصادی بیت کوین به نفع پذیرندگان اولیه است، سرمایه گذاران کریپتو به دنبال تصمیم جسورانه السالوادور برای پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی، موجی از کشورها را پیش بینی کردند.

با این حال، تنها یک کشور دیگر از آن زمان بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است، در حالی که اقتصادهای بزرگ همچنان مردد هستند.

در آوریل ۲۰۲۲، جمهوری آفریقای مرکزی دومین کشوری شد که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و استفاده از ارزهای دیجیتال را برای تقویت اقتصاد و شمول مالی قانونی کرد.

Momot توضیح داد که اقتصادهای بزرگتر احتمالاً به دلیل وابستگی آنها به روابط با اعتباردهندگان بین المللی از پذیرش بیت کوین دور می شوند:

هر چه کشور بزرگتر باشد، کمتر احتمال دارد چنین خطراتی را بپذیرد. این به این دلیل است که اقتصادهای بزرگتر اغلب به روابط با طلبکاران بین المللی وابسته هستند که به شدت با چنین اقداماتی مخالف هستند.
به گفته هارشیت گانگوار، رئیس بازاریابی و روابط سرمایه گذار در ترانساک، حتی السالوادور نیز از سوی صندوق بین المللی پول تحت فشار قرار گرفت تا تصمیم سال ۲۰۲۱ خود را لغو کند.

او به کوین تلگراف گفت:

از گذشته، السالوادور پیشروی برای عادی سازی بیت کوین به عنوان یک ارز روزمره و به عنوان یک سرمایه گذاری ملی بود، و پذیرش سازمانی متعاقب آن در سایر مناطق جهانی این تصمیم را تایید کرد. اگر السالوادور آن را تا امروز ترک می‌کرد تا بیت‌کوین را به صورت ارزی قانونی تبدیل کند، منصفانه است که بگوییم پس‌انداز بسیار کمتری وجود داشت.
قانونگذاران برزیلی علاقه خود را به ایجاد یک چارچوب قانونی برای پذیرش بیت کوین ابراز کرده اند، اما هنوز مقررات مشخصی تدوین نشده است.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *