جستجو

رشد ۶۰ هزار درصدی ریپل ، آیا این دژاوو اتفاق میافتد؟

رشد 60 هزار درصدی ریپل ، آیا این دژاوو اتفاق میافتد؟

نوسانات ماهانه ریپل XRP به پایین ترین سطح خود رسیده است و به محدوده ای نزدیک شده است که قبل از افزایش قیمت ۶۰۰۰۰ درصدی در سال های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ بوده است.بازار XRP الگوهایی را نشان می دهد که منعکس کننده شرایط قبل از افزایش قیمت ۶۰۰۰۰ درصدی آن در سال ۲۰۱۸ است.

نوسانات ماهانه XRP به پایین ترین حد خود می رسد!

پهنای باند بولینگر (BBW) در نمودار ماهانه ارز دیجیتال ریپل XRP در ماه جولای به پایین‌ترین حد خود رسید که نشان‌دهنده سال‌ها حرکت  در محدوده معاملاتی باریک‌تر است.
از دیدگاه فنی، این دوره‌های نوسان کم اغلب می‌توانند قبل از حرکت‌های عمده قیمت باشند. به عبارت دیگر، زمانی که باندها باریک هستند، نشان می‌دهد که با بازگشت بازار به نوسانات بالاتر، ممکن است یک شکست – چه صعودی یا نزولی – قریب‌الوقوع باشد.

رشد 60 هزار درصدی ریپل ، آیا این دژاوو اتفاق میافتد؟

به عنوان مثال، بولینگر باند ریپل در طول جلسه ۲۰۱۶-۲۰۱۷ باریکترین بود، که با یک حرکت قیمتی صاف در محدوده ۰.۰۰۵۰-۰.۰۰۹۰ دلار همراه بود. به دنبال آن یک شکست ، قیمت ۶۶۰۰۰ درصد رشد کرد.

این بار، ادغام ریپل XRP دو برابر سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ طول کشیده است، در حالی که نوسانات ماهانه حتی کمتر بوده است. در نتیجه، برخی از تحلیلگران، از جمله تونی سورینو، پیش بینی یک شکست بزرگ قیمت در بازار XRP را دارند.

آیا XRP می تواند رالی ۶۰۰۰۰% خود را تکرار کند؟

در بازه زمانی ماهانه، ارزش فعلی ریپل XRP در حدود ۰.۶۲ دلار نزدیک به باند بولینگر متوسط است. این موقعیت در نزدیکی باند میانی معمولاً منعکس کننده نیروهای متعادل بازار است، بدون حرکت صعودی قوی و نزولی.

اندیکاتور شاخص قدرت نسبی ماهانه XRP (RSI) در حدود ۵۳ نشان دهنده همان احساسات خنثی در بازار است.

رشد 60 هزار درصدی ریپل ، آیا این دژاوو اتفاق میافتد؟

با این وجود، XRP/USD بالاتر از باند بولینگر میانی معامله می شود که نشان می دهد بازار کمی به سمت گاوها متمایل شده است. همراه با شباهت در انقباض پهنای باند بولینگر در سال های ۲۰۱۶-۲۰۱۷، این اندیکاتور احتمال حرکت قیمت قابل توجه دیگری را افزایش می دهد.

جالب اینجاست که مثلث متقارن غول پیکر XRP ممکن است به همین موضوع اشاره داشته باشد و اگر پس از افزایش قیمت قوی شکل بگیرد، ادامه روند صعودی را نشان می دهد.

رشد 60 هزار درصدی ریپل ، آیا این دژاوو اتفاق میافتد؟

هدف شکست یک مثلث متقارن با اندازه گیری حداکثر فاصله بین خطوط روند بالا و پایین آن و افزودن آن به نقطه شکست به دست می آید. اعمال همین امر در نمودار ماهانه ریپل XRP ، هدف صعودی آن را به ۱۴.۷۵ دلار می رساند که حدود ۲۲۰۰ درصد از سطوح قیمت فعلی افزایش یافته است.

از منظر بنیادی، روایت‌هایی که ممکن است همراه با حرکت‌های صعودی ریپل XRP باشد، شامل مقررات در ایالات متحده در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ و نتیجه‌گیری شکایت SEC علیه ریپل است.

با این وجود، اجرای یک سناریوی شکست XRP ممکن است ماه ها طول بکشد، احتمالاً پس از همگرایی خطوط روند بالا و پایین مثلث آن در آگوست ۲۰۲۵. در این بین، هر گونه شکست قاطع زیر خط روند پایین تر، سناریوی بلندمدت صعودی را باطل خواهد کرد.

منبع : cointelegraph

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *