جستجو

بیت کوین ، چرا ریختی باز؟؟

بیت کوین ، چرا ریختی باز؟؟

ارز بیت کوین بین ۴ تا ۶ سپتامبر ۸ درصد سقوط کرد و برای اولین بار در یک ماه گذشته به زیر سطح حمایت ۵۴۰۰۰ دلاری رسید. این اصلاح پس از انتشار داده‌های بازار کار ایالات متحده سریع تر شد. اگرچه به دلیل جریان‌های خروجی مداوم از صندوق‌های نقدی قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) حرکت منفی پیش‌تر ایجاد شده بود.

معامله گران اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که آیا عوامل دیگری در این ضعف قیمت اخیر نقش داشته است یا خیر و اینکه بیت کوین چقدر احتمال دارد که سطوح زیر ۵۰۰۰۰ دلار را ببیند.

❇️داده های مشاغل ایالات متحده و ترس از “حباب فناوری” بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد.

ارزیابی اینکه چگونه داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده ضعیف تر از حد انتظار بر استراتژی فدرال رزرو (فدرال رزرو) برای کاهش نرخ بهره بدون ایجاد رکود تأثیر می گذارد، ضروری است. سونو وارگزه، استراتژیست کلان در گروه کارسون، به CNBC گفت: «داده‌های حقوق و دستمزد نشان می‌دهد که ریسک‌ها در حال افزایش هستند، زیرا بازار کار به وضوح در حال نرم شدن است و فدرال رزرو باید برای کاهش ریسک‌های دنباله‌دار وارد عمل شود.»

بیت کوین ، چرا ریختی باز؟؟

با این حال، ابزار CME FedWatch نشان می دهد که احتمال کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ در سپتامبر افزایش یافته است. S&P 500 در مسیر افت هفتگی ۴ درصدی قرار دارد که به طور بالقوه بدترین عملکرد پنج روزه خود در سال ۲۰۲۴ را نشان می دهد که عمدتاً ناشی از زیان بخش فناوری است.

زک پاندل، رئیس تحقیقات Grayscale Investments، خوش بینانه تر است. او خاطرنشان کرد: «گزارش مشاغل آگوست به نقطه شیرین بیت کوین رسید: بازار کار کند شده است که به فدرال رزرو اجازه می دهد تا نرخ بهره را کاهش دهد، اما هیچ نشانه ای از رکود وجود ندارد.» پاندل همچنین اشاره کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر و “کسری بودجه بزرگ ایالات متحده” یک محیط مساعد برای پذیرش نهادی بیت کوین ایجاد می کند.

با توجه به عدم اطمینان کوتاه مدت در بازارهای سنتی، به ویژه بخش فناوری و سرمایه گذاری های هوش مصنوعی، واضح است که چرا سرمایه گذاران با وجود کاهش اخیر قیمت، تمایلی به افزایش موقعیت بیت کوین خود ندارند. علاوه بر این، برکشایر هاتاوی، شرکت وارن بافت، کاهش سهام خود در بانک آمریکا تنها به احساسات نزولی افزوده است.

آخرین رکورد هفت روزه خروج خالص از ETF های بیت کوین در فهرست ایالات متحده، سؤالاتی را در میان معامله گران برانگیخته است. آنها اکنون در حال حدس و گمان هستند که آیا عملکرد فعلی قیمت منعکس کننده حرکت سرمایه گذاران باهوش است که نوسانات بیشتر را پیش بینی می کنند و احتمال آشفتگی در بازارهای ریسک را افزایش می دهد. برخی معتقدند که ترس از “حباب فناوری” باعث افزایش تقاضا برای اوراق قرضه دولتی کوتاه مدت شده است، در حالی که برخی دیگر به استرس در بخش املاک تجاری اشاره می کنند.اقدامات نظارتی و ترس از فروش از بخش استخراج بیت کوین صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث می شود معامله گران ریسک گریزتر شوند، بازده اسکناس های دو ساله خزانه داری ایالات متحده به پایین ترین سطح خود در دو سال اخیر رسیده است. سرمایه گذاران مایلند در ازای امنیت این اوراق، بازده کمتری را بپذیرند.

بیت کوین ، چرا ریختی باز؟؟

سرمایه گذاران بیت کوین همچنین نگران هستند که استخراج کنندگان مجبور به فروش برخی از دارایی های خود شوند. طبق داده‌های Glassnode، ماینرها از ۱۵ آگوست شروع به جمع‌آوری بیت کوین کرده‌اند، اما از آنجایی که قیمت آن زیر ۶۰۰۰۰ دلار باقی می‌ماند، فشار فروش از سوی ماینرها ممکن است افزایش یابد. به طور خلاصه، هم عوامل کلان اقتصادی و هم مسائل نظارتی، همراه با ترس از فروش ماینرها، به احساسات نزولی پیرامون بیت کوین کمک می کنند.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *