جستجو

سازندگان همستر کمبات : رکورداران گینس و نوابغ بازاریابی یا طنزپردازان مدرن؟

سازندگان همستر کمبات

همستر کامبت دیگر فقط یک بازی نیست. این یک نیروگاه دیجیتالی است که با کلیک های مداوم، تلاش برای کسب سود و وعده هایی که فقط به صورت آنلاین وجود دارند، هدایت می شود. همستر کامبات از زمانی که در مارس ۲۰۲۴ در تلگرام راه اندازی شد، محبوبیت زیادی پیدا کرد و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرد.سرعتی که با آن بازیکنان به همستر روی آوردند بسیار چشمگیر است. این بازی مبتنی بر تلگرام در ۷۷ روز روزانه حدود ۱.۸ میلیون بازیکن جذب میکرد. مکانیک های درون بازی آن نیز منجر به شکستن رکوردهای رسانه های اجتماعی و کانال های یوتیوب آن شده است.

سادگی و جذابیت در همستر کامبات

همستر کمبات مظهر بازی معمولی است – ساده، در دسترس، و نیاز به مهارتی ندارد. در همستر کامبات، می‌توانید بدون فکر روی آواتار همستر کلیک کنید تا سکه‌ها جمع شود.بر اساس داده‌های کانال تلگرام رسمی همستر کامبات در اوایل ژوئن، میزان درگیری کاربر در بازی به طور میانگین بیش از ۲۰ دقیقه در روز بود که توسط Google Analytics اندازه‌گیری شد. این معیار همچنان در حال افزایش است.اگر این متریک ۲۰ دقیقه ای را در ۱۰۰ میلیون کاربر ضرب کنید، مجموع آن از اوایل ژوئن ۲۰۲۴ به ۲ میلیارد دقیقه در روز می رسد. کمتر از ۳۰ روز بعد، همستر تعداد بازیکنان خود را دو برابر کرده و به ۲۰۰ میلیون کاربر رسانده است. فکر نمیکنم دیگر رکورد گینسی باشد تا با آن مقابله کند.

بازاریابی نابغه و رسانه های اجتماعی

ذهن پشت همستر کمبات نابغه های بازاریابی هستند. آنها یک ارز مجازی برای پرداخت اشتراک رسانه های اجتماعی، بازدید از ویدیو و جذب بازیکنان جدید ابداع کرده اند. ارز مجازی است، اما دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی واقعی هستند.

نتیجه؟ ۴۷.۴ میلیون مشترک تلگرام، ۳۰ میلیون در یوتیوب و ۱۰.۸ میلیون در توییتر در کمتر از سه ماه. علاوه بر این، همانطور که اخیراً Cointelegraph گزارش داده است، کانال YouTube Hamster Kombat به عنوان سریعترین کانال در حال رشد در سطح جهانی شناخته شده است و در رکوردهای جهانی گینس ذکر خواهد شد.

مفهوم UBI در همستر کامبات

اما بیایید کمی از بازی به عقب برگردیم و مفهوم تبادل زمان افراد با درآمد بالقوه را در نظر بگیریم.در مصاحبه اخیر با BBC Newsnight، پروفسور جفری هینتون نگرانی خود را در مورد آینده ابراز کرد که “هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل پیش پاافتاده را می گیرد.” او هشدار داد که در حالی که هوش مصنوعی بهره‌وری و ثروت را افزایش می‌دهد، پول نصیب ثروتمندان می‌شود نه افرادی که شغلشان از دست می‌رود و این برای جامعه بسیار بد خواهد بود.

پروفسور جفری هینتون، دانشمند مشهور کامپیوتر و روانشناس شناختی، مفهوم UBI را طی مصاحبه ای در BBC Newsnight تایید می کند.ایده او این است که به مردم حق برخورداری از درآمد پایه جهانی (UBI) بدهد، مفهومی که در آن «دولت به همه افراد بدون در نظر گرفتن امکاناتشان، حقوق مشخصی را پرداخت می‌کند». با این حال، بسیاری از دولت‌ها به سادگی آماده اجرای سیستم UBI نیستند، و به نقل از یک سخنگوی دولت بریتانیا، به دلیل هزینه‌های هنگفت «هیچ برنامه‌ای برای معرفی درآمد پایه جهانی» وجود ندارد.

اما اگر راهی برای بدست آوردن پول بدون اتکا به خزانه دولت وجود داشته باشد چه؟ اگر بتوانیم مکانیزمی ایجاد کنیم که کسب و کارها مایل به پرداخت برای ساده ترین اقدامات باشند؟ چه می‌شود اگر این بازی‌های کلیکی مفهومی از یک UBI جایگزین باشند؟

در بازی، بازیکنان با شوخ طبعی با “تراشیدن همستر” شروع می‌کنند، که یک شروع استعاری در قلمرو مالی است. در محافل مالی، «تراشیدن همستر» یا «لمینگ» به سرمایه‌گذاران باتجربه‌ای اشاره دارد که از ذهنیت گله‌ای تازه‌کارها سوءاستفاده می‌کنند – دقیقاً مانند اینکه سازندگان همستر کمبات به طرز بازیگوشی ای کاربران خود را می‌پرورانند.

حماسه GameStop را به خاطر دارید؟

بیایید این چرخ همستر را کمی سخت تر بچرخانیم. شاید سازندگان همستر کمبات در نهایت کاربران خود را مسخره نمی کنند. شاید آنها با تمام وجود آنها را همانطور که هستند در آغوش می گیرند و می پذیرند.شاید یک میلیون همستر که علیه مؤسسات قیام کنند شکست بخورند، اما یک میلیارد همستر نیروی قدرتمندی هستند. شاید «تراشیدن همستر» صرفاً یک مراسم شروع دمدمی باشد، با اذعان به اینکه قدرت واقعی در این «همسترها» نهفته است و از آنها سوء استفاده نخواهد شد.

و در نهایت بودن یا نبودن همستر :

همانطور که به کاوش در جهان عجیب و غریب Hamster Kombat ادامه می دهیم، جایی که طنز مالی با سرگرمی دیجیتال روبرو می شود، یک سوال باقی می ماند. کلیک کنیم یا کلیک نکنیم؟

چرا مردم همستر کمبات بازی می کنند؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *