جستجو

لایه ۱ های اتریوم به کما رفته اند ، برایشان دعا کنید.

لایه ۱ های اتریوم به کما رفته اند ، برایشان دعا کنید.

طبق گفته Token Terminal، کاربران فعال ماهانه لایه ۲ و تعداد تراکنش های روزانه هر دو از مارس ۲۰۲۴ دو برابر شده اند.
اما درآمد شبکه لایه ۱ اتریوم از مارس ۲۰۲۴ تا کنون ۹۹ درصد کاهش یافته است.

طبق داده های Token Terminal، هزینه های شبکه در ۵ مارس ۲۰۲۴ به بالاترین سطح خود در سال ۳۵.۵ میلیون دلار رسید. ارتقای Dencun – که به طور قابل توجهی کارمزد تراکنش های لایه ۲ اتریوم را کاهش داد – در ۱۳ مارس ۲۰۲۴ فعال شد.

لایه ۱ های اتریوم به کما رفته اند ، برایشان دعا کنید.

پس از ارتقاء، هزینه های شبکه به طور پیوسته کاهش یافت و در ۳۱ آگوست به ۵۶۶۰۰۰ دلار رسید — و در ۲ سپتامبر ۲۰۲۴ به ۵۷۸۰۰۰ دلار افزایش یافت.

کاهش شدید کارمزدهای لایه دوم اتریوم پس از ارتقای Dencun باعث انفجار راه حل های رقیب مقیاس بندی L2 شد. منبع داده لایه ۲ L2Beat در حال حاضر ۷۴ پروژه مقیاس‌پذیری اتریوم L2 و ۲۱ پروژه لایه ۳ را فهرست می‌کند.

آدریان برینک، مدیرعامل Anoma، استدلال کرد که تعداد راه‌حل‌های L2 که در حال حاضر بر روی شبکه اتریوم ساخته شده‌اند، بسیار بیشتر از نیاز بازار است. برینک تخمین زده است که تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از نیاز صنعت، تعداد محلول های مقیاس بندی لایه ۲ وجود دارد.

لایه ۱ های اتریوم به کما رفته اند ، برایشان دعا کنید.

این محیط بسیار رقابتی باعث شده است که رقابتی به سمت پایین تر شود و L2 های رقیب برای ارائه کمترین هزینه تراکنش به مشتریان رقابت می کنند. رقابت حاصل، کاربران را از استقرار مستقیم روی لایه پایه اتریوم دور کرده و به عنوان یک مکانیسم خودتقویت‌کننده عمل می‌کند که هزینه‌ها را در شبکه کاهش می‌دهد.

✅کارمزدهای پایین باعث ایجاد فشار تورمی در عرضه می شود

کاهش هزینه‌های تراکنش که توسط Dencun معرفی شد، فشار کاهش‌دهنده‌ای که توسط EIP-1559 معرفی شد را جبران کرد – یک پیشنهاد بهبود اتریوم که مکانیزمی را معرفی کرد که بخشی از هزینه‌ها را در شبکه می‌سوزاند.

لایه ۱ های اتریوم به کما رفته اند ، برایشان دعا کنید.

این کاهش چشمگیر کارمزدها منجر به کاهش تقاضا برای اتریوم، ارز مورد نیاز برای پرداخت هزینه تراکنش در شبکه می شود. در نتیجه، عرضه ETH از زمانی که ارتقاء Dencun شروع به کار کرد، به طور پیوسته در حال رشد بوده است.

هزینه‌های پایین تراکنش تاریخی در اتریوم و کمبود تقاضای مربوطه، به عنوان محرک‌هایی عمل کرد که قیمت اتریوم را به زیر سطح ۳۰۰۰ دلار رساند.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *