جستجو

چگونه و کجا می توان تاریخچه تراکنش های کریپتو را مشاهده کرد؟

چگونه و کجا می توان تاریخچه تراکنش های کریپتو را مشاهده کرد؟

هر تراکنش انجام شده بر روی بلاک چین ، کارمزد تراکنش را به همراه دارد که بر اساس یک سیستم قیمت گذاری طبقه بندی شده محاسبه می شود. این بدان معناست که کارمزد ها به اندازه تراکنش یا سطح فعالیت شبکه بستگی دارد. این کارمزد ها می تواند بسیار متفاوت باشد، که بر اهمیت نظارت دقیق تراکنش های کریپتو تاکید دارد. با بررسی تاریخچه تراکنش، کاربران می توانند روند ها را شناسایی کرده و استراتژی هایی برای کاهش هزینه ها طراحی کنند. بررسی تاریخچه تراکنش ها هم در نظارت و هم در تجزیه و تحلیل تراکنش ها مفید است.

محل بررسی تاریخچه تراکنش های کریپتو

برای بررسی تاریخچه تراکنش های رمزنگاری، کاربران گزینه های مختلفی در دسترس دارند:

محل بررسی تاریخچه تراکنش های کریپتو

استفاده از کاوشگر بلاک چین

کاوشگران بلاک چین برای بلاک چین های خاص طراحی شده اند و بینش هایی را در مورد دفتر کل رمزنگاری ارائه می دهند. این ابزار ها برای عموم قابل دسترسی هستند و به کاربران اجازه می‌ دهند تراکنش‌ ها را در شبکه بلاک چین ردیابی کنند. هر ورودی شامل مشخصات تراکنش مانند مبلغ، مهر زمانی و آدرس فرستنده/گیرنده است.

با یک رابط کاربر پسند، کاوشگر های بلاک چین جستجو برای تراکنش ها، بلوک ها، آدرس های کیف پول و تاریخچه دارایی های دیجیتال را امکان پذیر می کنند. آن ها سوابق جامع ارز های دیجیتال را حفظ می کنند و تأیید وضعیت تراکنش، بلوک ها و موجودی کیف پول را تسهیل می کنند. علاوه بر این، کاوشگران بلاک چین می توانند در تشخیص مشکلات موجودی تراکنش یا کیف پول کمک کنند.

کاوشگران قابل توجه ارز های دیجیتال عبارتند از:

  • org/ برای بیت کوین
  • io برای اتریوم
  • io برای سولانا
  • blockcypher.com/ltc/ برای لایت کوین
  • com/explorer برای XRP

کاربران می توانند برای دسترسی به جزئیات تاریخچه تراکنش، آدرس کیف پول را در نوار جستجوی کاوشگر وارد کنند. این روش برای کیف پول های سرد که آفلاین هستند، با به دست آوردن ایمن آدرس کیف پول سرد قبل از جستجوی تاریخچه تراکنش های کریپتو ، موثر است. قبل از استفاده از این ویژگی، اجرای اقدامات امنیتی کافی برای محافظت از وجوه و کلیدهای خصوصی ضروری است.

کیف پول دیجیتال

اگر فردی از یک کیف پول دیجیتال برای انتقال توکن ها استفاده کند، می تواند از سوابق ارز های دیجیتال ذخیره شده در آن برای دسترسی به تاریخچه تراکنش ها استفاده کند. کیف پول دیجیتال تمام تراکنش های ورودی و خروجی را در قسمت تاریخچه ثبت می کند. به سادگی بر روی هر تراکنش کلیک کنید تا جزئیات خاص آن را مشاهده کنید.

خدمات خارجی

برخی از پلتفرم‌ های خارجی می ‌توانند با ارائه یک لیست جامع از همه تراکنش ‌های کریپتو ، بینش ارزشمندی را در مورد تاریخچه تراکنش‌ها ارائه دهند. این پلتفرم‌ ها معمولاً دارای یک رابط کاربر پسند هستند که داده ‌های جمع ‌آوری شده از یک بلاک چین را به نمایش می‌ گذارد.

اکثر پلتفرم‌ های خارجی به کاربران امکان می ‌دهند به راحتی تراکنش‌ ها را در رایانه‌ های رومیزی یا دستگاه‌ های هوشمند مشاهده کنند. کاربران این امکان را دارند که تراکنش ها را بر اساس پارامتر های خاصی مانند مبلغ، تاریخ، نوع تراکنش یا نوع توکن فیلتر کنند و نتایج در قالبی واضح و قابل فهم ارائه شود.

علاوه بر این، در بازار ارز های دیجیتال، ابزار های متعددی برای ردیابی تراکنش ‌های کیف پول کریپتو وجود دارد. با وارد کردن یک عبارت جستجو، کاربران می ‌توانند به تاریخچه تراکنش‌ ها، روند سرمایه‌ گذاری و احتمالاً برخی از اطلاعات مربوط به دارنده کیف پول (بسته به سطح ناشناس بودن شبکه) دسترسی داشته باشند.

دانلود کامل تاریخچه بلاک چین

کاربران با تجربه این گزینه را دارند که کل تاریخچه بلاک چین را با اجرای یک گره کامل دانلود کنند. این امر به آن ها امکان دسترسی آفلاین به جستجوهای محلی را می دهد و نیاز به تکیه صرفاً به منابع آنلاین را از بین می برد.

با این حال، اجرای یک گره بایگانی کامل می ‌تواند برای منابع نیاز داشته باشد و به مقدار قابل توجهی فضای ذخیره ‌سازی نیاز دارد. به عنوان مثال، غیر معمول نیست که گره در طول راه اندازی اولیه به ۳۴۰ گیگابایت فضا نیاز داشته باشد.

نحوه مشاهده تاریخچه تراکنش های کریپتو در کاوشگر بلاک چین

برای دسترسی به تاریخچه تراکنش ‌های کریپتو در کاوشگر بلاک چین، کاربران می ‌توانند این مراحل را دنبال کنند:

مرحله ۱: به نوار جستجوی واقع در کاوشگر بلاک چین بروید.

مرحله ۲: جزئیات خاص تراکنش رمزنگاری را وارد کنید. کاوشگر پارامتر های جستجوی مختلفی مانند آدرس فرستنده یا گیرنده، شناسه تراکنش، تاریخ تراکنش یا هش بلوکی که اطلاعات تراکنش در آن ذخیره می ‌شود را ارائه می‌ کند.

اگر نتایج جستجو پس از وارد کردن درخواست قابل مشاهده نیست، روی دکمه “جستجو” کلیک کنید تا جستجو آغاز شود.

مرحله ۳: پس از وارد کردن جزئیات تراکنش صحیح در نوار جستجو، کاربران یک نتیجه یا لیستی از موارد مطابق بالقوه تراکنش مورد جستجو را دریافت خواهند کرد.

برای تعیین محل یک تراکنش خاص، جزئیات دقیقی مانند هش تراکنش یا مبلغ دقیق انتقال داده شده را وارد کنید.

مرحله ۴: تراکنش مورد نظر را برای دسترسی به صفحه تراکنش انتخاب کنید که اطلاعات اضافی درباره تراکنش را ارائه می دهد. کاربران می توانند تراکنش (های) را برای تجزیه و تحلیل مشاهده، دانلود یا صادر کنند، یا شناسه تراکنش را برای ارائه شواهد به دیگران کپی کنند.

چگونه از کاوشگر بلاک چین برای مشاهده تاریخچه کیف پول استفاده کنیم؟

برای مشاهده تاریخچه تراکنش یک کیف پول رمزنگاری بدون ورود به خود کیف پول، کاربران می توانند با دنبال کردن مراحل زیر از کاوشگر بلاک چین استفاده کنند:

مرحله ۱: به نوار جستجوی یک کاوشگر بلاک چین بروید.

مرحله ۲: آدرس کیف پول خاص را در نوار جستجو وارد کنید، ترجیحاً با کپی و چسباندن آن از برنامه کیف پول برای جلوگیری از هر گونه خطا. سپس، روی دکمه «جستجو» یا جستجو کلیک کنید.

N/B: اطمینان حاصل کنید که کیف پول مورد جستجو با کاوشگر بلاک چین سازگار است.

مرحله ۳: نتایج جستجو تاریخچه ارز دیجیتال کامل و دارایی های نگهداری شده در کیف پول را نشان می دهد. کاربران می‌توانند دسته‌های مختلفی مانند تجزیه و تحلیل و نظرات عمومی مربوط به کیف پول را بررسی کنند.

نحوه استفاده از فعالیت کیف پول برای مشاهده تاریخچه تراکنش

برای دسترسی به تاریخچه تراکنش در کیف پول چند زنجیره ای Exodus، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: وارد Exodus شوید و روی نماد کیف پول کلیک کنید.

مرحله ۲: دکمه نمونه کارها را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. اگر چندین پورتفولیو دارید، نمونه خاصی را انتخاب کنید که می‌خواهید تاریخچه تراکنش‌ های کریپتو را برای آن مشاهده کنید. اگر فقط یک نمونه کار دارید، به مرحله ۳ بروید.

مرحله ۳: روی دکمه پروفایل واقع در پایین ضربه بزنید. سپس، دکمه تاریخچه را برای مشاهده تراکنش های گذشته انتخاب کنید.

مرحله ۴: برای اصلاح جستجوی خود، از منوی کشویی «همه» برای فیلتر کردن تراکنش ها بر اساس دسته هایی مانند تراکنش های ارسال شده، دریافت شده یا مبادله شده استفاده کنید.

مرحله ۵: برای مشاهده جزئیات بیشتر روی تراکنش کلیک کنید.

نحوه استفاده از خدمات شخص ثالث برای مشاهده تاریخچه تراکنش ها

استفاده از خدمات شخص ثالث برای دسترسی به تاریخچه تراکنش ها می تواند از طریق پلتفرم Exodus انجام شود. در اینجا به این صورت است:

مرحله ۱: به نماد “History” در دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه Exodus دسترسی پیدا کنید. نمونه کار ها را که می خواهید مشاهده کنید انتخاب کنید. اگر فقط یک نمونه کار دارید، به مرحله بعدی بروید.

مرحله ۲: از منوی کشویی «همه دارایی ها» برای فیلتر کردن نتایج استفاده کنید. این به شما امکان می دهد تراکنش ها را به عنوان ارسال، دریافت یا مبادله دسته بندی کنید و یافتن تراکنش های کریپتو خاص را ساده تر می کند.

مرحله ۳: روی تراکنش کلیک کنید تا جزئیات آن را بررسی کنید.

مشاهده تاریخچه تراکنش ها با دانلود بلاک چین

مرحله ۱: فرآیند دانلود بلوک اولیه (IBD) را برای دانلود و تأیید کل بلاک چین آغاز کنید. فرآیند نصب شامل یک کیف پول است، اما تنها پس از نصب، تراکنش ها را ثبت می کند.

مرحله ۲: برای بررسی تاریخچه تراکنش ها به زیر شاخه بلوک های بیت کوین دسترسی داشته باشید، توجه داشته باشید که تمام تراکنش های بیت کوین، نه فقط تراکنش های کاربران را نمایش می دهد.

از آنجایی که تراکنش‌ها در فایل‌های .dat هستند و غیر قابل کشف هستند، یک رابط کیف پول یا صفحه جلویی وب ایجاد کنید تا یک رابط کاربری کاوشگر بلاک چین را نصب کنید. این به صورت بصری داده ها را نشان می دهد و درک آن را آسان تر می کند.

مرحله ۳: اگر کاربر رابط کاوشگر کیف پول یا بلاک چین را نصب کرده است، برای مشاهده تاریخچه تراکنش های کریپتو ، مراحل ارائه شده در بخش کیف پول و کاوشگر را دنبال کنید.

چگونه تراکنش های کریپتو گمشده را پیدا کنیم؟

برای یافتن تراکنش ‌های کریپتو گمشده، سرمایه ‌گذاران باید با بررسی کامل سوابق موجود خود شروع کنند. این شامل بررسی تاریخچه تراکنش در کیف پول رمزنگاری آن ها، بررسی صورت ‌های صرافی برای وجود هرگونه مغایرت، و جستجو از طریق ایمیل ‌ها برای تأییدیه ‌های صرافی‌ ها یا کیف پول ‌ها است.

چگونه تراکنش های کریپتو گمشده را پیدا کنیم؟

اگر بخشی از آدرس هش تراکنش یا کیف پول مشخص باشد، ردیابی تراکنش را می توان با استفاده از کاوشگر بلاک چین برای ارز دیجیتال خاص انجام داد. در صورتی که سرمایه گذاران برای یافتن تاریخچه تراکنش های گم شده به کمک نیاز داشته باشند، می توانند با پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال یا ارائه دهنده کیف پول خود تماس بگیرند.

خدمات تخصصی بازیابی داده ‌ها برای تراکنش‌ های ارز های دیجیتال از دست رفته در دسترس هستند، اما به دلیل هزینه‌ های بالقوه و کلاهبرداری‌ های رایج در این زمینه، هنگام استفاده از آن ها باید احتیاط کرد. برای جلوگیری از دردسر تراکنش‌ های از دست رفته، سرمایه‌ گذاران باید تاریخچه کیف پول را به خوبی سازماندهی کنند، تمام صورت ‌حساب ‌های مبادله را نگه دارند و هر گونه ایمیل یا صورت ‌حساب بانکی مربوط به تراکنش ‌های ارز های دیجیتال خود را به صورت ایمن ذخیره کنند.

سوالات متداول

چگونه تاریخچه تراکنش های کریپتو را بررسی کنیم؟

فرآیند بررسی تاریخچه تراکنش های رمزنگاری شامل استفاده از یک کاوشگر بلاک چین است که عملکردی مشابه یک مرورگر وب دارد. این ابزار به کاربران اجازه می دهد تا از طریق یک رابط کاربر پسند، تمام بلوک ها، کیف پول ها و تراکنش ها را در یک بلاک چین خاص تجسم کنند. با استفاده از کاوشگر بلاک چین، افراد می توانند وضعیت تراکنش ها را ردیابی کنند، تاریخچه بلوک ها را بررسی کنند و موجودی کیف پول را به راحتی بررسی کنند.

چگونه می توانم تاریخچه تراکنش های رمزنگاری را دانلود کنم؟

برای به دست آوردن سابقه ای از تاریخچه تراکنش های رمزنگاری خود، می توانید به تاریخچه معاملات بیت کوین خود دسترسی داشته باشید و آن را در قالب صورت های حساب ماهانه یا سالانه دانلود کنید. به سادگی به بخش حساب بروید، اسناد را انتخاب کنید، سپس «بیانات حساب» و بیانیه مورد نظر را انتخاب کنید. بسته به ترجیح خود، می توانید در صورت وجود، فرمت PDF یا CSV را انتخاب کنید.

پایگاه داده ای که تمام تراکنش های کریپتو در آن ثبت می شوند چیست؟

پایگاه داده ای که تمام تراکنش های کریپتو در آن ثبت می شوند به عنوان بلاک چین شناخته می شوند. این پایگاه داده یا دفتر کل توزیع شده بین گره های داخل یک شبکه کامپیوتری به اشتراک گذاشته می شود. در حالی که فناوری بلاک چین معمولاً با نقش آن در حفظ یک رکورد امن و غیر متمرکز از تراکنش ‌ها در سیستم‌ های ارز های دیجیتال مرتبط است، کاربرد های آن فراتر از قلمرو ارز های دیجیتال است.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *