جستجو

افزایش استفاده از شبکه اتریوم، قیمت اتریوم را به ۳ هزار دلار میبرد

افزایش قیمت اتریوم

اتریوم در ۸ آگوست ۱۶.۲% افزایش یافت، اما برای حفظ سطوح بالای ۲۶۰۰ دلار در ۹ آگوست نیازمند تلاش بیشتری در شبکه خودش هست.

❇️آیا جریان خروجی ETF اسپات اتریوم مانع عملکرد ETH می شود؟

برخی از سرمایه‌گذاران استدلال می‌کنند که جریان‌های خروجی از ETF اسپات اتریوم بر عملکرد آن تأثیر گذاشته است. با این حال، با کاهش گردش مالی ابزار ETHE Grayscale، این ممکن است تغییر کند. این صندوق از لحاظ تاریخی کارمزدهای بسیار بالاتری را در مقایسه با همتایان خود دریافت کرده است، و بیشتر سرمایه‌گذاران قبلاً سرمایه شان قفل شده بود، به همین خاطر فشار فروش در این صندوق ایجاد شد.

افزایش استفاده از شبکه اتریوم، قیمت اتریوم را به 3 هزار دلار میبرد

ساسل (Sassal) مدرس اتریوم تاکید می‌کند که طبق داده‌های Farside Investors، ETHE Grayscale کمترین میزان خروجی خود را در تاریخ ۸ آگوست با ۲۰ میلیون دلار ثبت کرد که نشان می‌دهد این روند ممکن است به سمت صفر در حرکت باشد. ETHE Grayscale هنوز دارای اتریوم به ارزش ۵ میلیارد دلار است، بنابراین حتی اگر جریان ها در کوتاه مدت تثبیت شوند، خطر فروش همچنان باقی می ماند.

از جنبه مثبت، سرمایه گذاران مالی به طور خیلی زیاد مطمئن هستند که فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) در مسیر کاهش نرخ بهره در طول سال ۲۰۲۴ است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، اظهار داشت: «اقتصاد با سرعتی در حال رشد است که به نظر من باید آن بازار کار قوی را حفظ کند.» کالینز اضافه کرد که تورم در حال بازگشت به سمت هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است، بنابراین فدرال رزرو به زودی تغییر سیاست پولی کمتر محدودکننده را آغاز خواهد کرد.

✅داده های شبکه اتریوم از حرکت صعودی قیمت پشتیبانی می کند

صرف‌نظر از تغییرات اقتصاد کلان، شبکه اتریوم گام‌های مهمی برداشته است و راه را برای افزایش تقاضا برای اتریوم و کاهش نرخ تورم هموار می‌کند زیرا اتریوم بیشتر به دلیل رقابتی با سایرین برای فضای بلاک چین سوزانده می‌شود. همچنین این حرکت صعودی بیشتر با افزایش ۵۵ درصدی فعالیت برنامه های غیرمتمرکز (DApp) در اتریوم طی هفت روز گذشته پشتیبانی می شود.

افزایش استفاده از شبکه اتریوم، قیمت اتریوم را به 3 هزار دلار میبرد

✅افزایش فعالیت اتریوم توسط Uniswap و به دنبال آن شبکه ۱Inchو CoW Swap .
طبق داده های DefiLlama، بسیار مهم است که تسلط اتریوم در صنعت DEX بی بدیل باقی مانده است، با ۲۱ میلیارد دلار حجم در ۷ روز گذشته، بسیار بالاتر از رقیب Solana که ۱۴.۴ میلیارد دلار است.

موفقیت اتریوم بیشتر به این دلیل است که ارزش کل قفل شده (TVL) آن به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۲ با ۱۹.۷ میلیون ETH رسیده است که ۹.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته است. همانطور که توسط DefiLlama گزارش شده است، این رشد توسط پلتفرم هایی مانند Aave، Zircuit Staking، Curve Finance، Magpie Ecosystem و Mellow Protocol رهبری شده است. در مقایسه، TVL زنجیره BNB در ماه گذشته حدود ۸.۷ میلیون BNB ثابت مانده است.

✅فعالیت در راه‌حل‌های لایه ۲ اتریوم به بالاترین حد خود رسیده است

به گفته L2Beat، در واقع، فعالیت لایه ۲ اتریوم در ۷ آگوست به بالاترین حد خود نزدیک شد و میانگین ۳۱۸ تراکنش در ثانیه به دلیل رشد شبکه هایی مانند Xai، Base و Proof of Play بود. به طور خلاصه، راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری اتریوم اکنون ۲۴ برابر بیشتر از زنجیره پایه، تراکنش‌های بیشتری را پردازش می‌کنند که موفقیت ارتقاهای اخیر با هدف کاهش هزینه‌های کارمزدی را نشان میدهد.

با توجه به تقویت شبکه اتریوم از نظر فعالیت و سپرده، اتریوم موقعیت خوبی برای بازیابی سطح ۳۰۰۰ دلار در کوتاه مدت دارد.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *