جستجو

معرفی ارز دیجیتال پپه ($PEPE): آیا پپه در سال ۲۰۲۴ منفجر می‌شود؟

معرفی ارز دیجیتال پپه ($PEPE): آیا پپه در سال 2024 منفجر می‌شود؟

میم‌کوین‌ها به‌خاطر رشد انفجاری در سال‌های صعودی ارزهای دیجیتال، همواره موردتوجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قرار داشته‌اند. یکی از بهترین میم‌کوین‌ها که از سال ۲۰۲۳ تا به حال عملکرد بسیار خوبی داشته است، ارز دیجیتال پپه بوده است. می‌خواهیم در این مقاله ابتدا با این میم‌کوین و اکوسیستم آن آشنا شده و سپس امکان رشد قابل توجه آن را ماه‌های باقیمانده سال ۲۰۲۴ بررسی کنیم. با ماه همراه باشید.

ارز دیجیتال پپه چیست؟

  ارز دیجیتال پپه ($PEPE) یکی از مطرح‌ترین میم‌کوین‌هایی است که در بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. پس از آنکه پپه در ماه آوریل ۲۰۲۳ به‌صورت عمومی عرضه شد، این کوین به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال از نظر حجم معامله تبدیل شد. برای درک این موضوع، خوب است بدانیم که دوج کوین (DOGE) پس از گذشت چهار سال، به ارزش بازار (کوین مارکت کپ) ۱ میلیارد دلاری دست‌یافت. با این حال، پپه تنها سه هفته پس از عرضه خود، به جمع کوین هایی با مارکت کپ ۱ میلیارد دلار راه یافت.

ارز دیجیتال پپه چیست؟

هر چند از آن زمان قیمت $PEPE به‌شدت پر نوسان بوده است، اما همچنان تعداد دارندگان (هولدرها) این میم‌کوین قابل توجه است. بر اساس آنچه در وب‌سایت رسمی ارز دیجیتال پپه اعلام شده است، $PEPE هیچ ارزش ذاتی نداشته و نباید هیچ انتظاری نسبت به بازدهی مالی آن داشت. با این حال و بر اساس آمار غیر رسمی، حدود صد هزار سرمایه‌گذار، ارز دیجیتال پپه را در صرافی بایننس و سایر صرافی‌های ارز دیجیتال خریدند.

معرفی ۳ پروژه برتر بلاک چین در سال ۲۰۲۴؛ هر آنچه که باید بدانید!
بیشتر بخوانید

مفهوم پپه

 تیم توسعه‌دهنده پپه از میم اینترنتی Pepe the Frog استفاده کردند تا این میم‌کوین، به‌سرعت در فضای کریپتو شناخته شود. پپه کوین همانند سایر پروژه‌های میم‌کوین، از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی درباره این میم‌کوین و افزایش ارزش آن استفاده کرد.

Pepe the Frog یک کاراکتر کارتونی است که توسط مت فوری در کتاب کمدی او Boys Club ارائه شد و برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۵، منتشر شد. پپه که یک قورباغه مهربان است، به‌سرعت به یک میم معروف در اینترنت تبدیل شد و به‌صورت گسترده در بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به اشتراک گذاشته شد.

ارز دیجیتال پپه چگونه کار میکند؟

تیم توسعه‌دهنده پپه، حداکثر تعداد توکن‌های این میم‌کوین را ۴۲۰,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن معرفی کرده است. در زمان راه‌اندازی، %۹۳.۱ توکن‌های پروژه در یک استخر نقدینگی قرار داده شده و %۶.۹ باقیمانده به یک ولت چند امضایی برای استفاده آینده اختصاص داده شدند. همچنین مکانیزم ضد تورمی در طراحی ارز دیجیتال پپه عرضه شده است که درصد کمی از توکن‌ها را با هر تراکنش، می‌سوزاند. هدف از این کار، هر چه کمیاب‌تر کردن این میم‌کوین و افزایش ارزش توکن‌های باقیمانده با گذشت زمان بوده است.

همچنین اعضای تیم پروژه در هنگام عرضه این میم‌کوین، یک سیستم باز توزیع را پیاده‌سازی کردند که امکان توزیع بخشی از هر تراکنش کریپتویی پپه را برای هولدرهای کنونی توکن مهیا می‌کرد. هدف از این ویژگی، گسترش تعامل کاربران و تشویق به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت بوده است. از آن زمان، تغییراتی در پروژه انجام شده و هنوز خبری از تداوم فعالیت سیستم بازتوزیع عرضه نشده است.

جامعه ارز دیجیتال پپه

بر اساس گزارش کریپتو دپ و وب‌سایت تحلیلی لو نار کراش lunarcrush، پپ کوین سومین میم‌کوین پرطرفدار در رسانه‌های اجتماعی در ماه دسامبر ۲۰۲۳ بوده است.

البته، محبوبیت این میم‌کوین در رسانه‌های اجتماعی، همانند یک شمشیر دو لبه بوده است. علی‌رغم ارتباط مثبت بسیاری از کاربران و گسترش روزافزون شهرت این پروژه با هزینه بسیار کم، تیم پروژه مجبور شد تا نسبت به بسیاری از دیدگاه‌های منفی مرتبط با این میم‌کوین و مفهوم آن، واکنش نشان دهد. حساب رسمی پپه در پلتفرم X اعلام کرد که کانال تلگرام این پروژه هک شده و ازاین‌پس، پیام‌های $PEPE صرفاً از حساب رسمی پپه در پلتفرم X (توئیتر سابق) اعلام می‌شود.

از آن زمان، ارتباط نزدیک این پروژه با شبکه X، دستاوردهای بسیار زیاد و غیرمنتظره‌ای برای این پروژه داشت. ایلان ماسک در ماه مارس ۲۰۲۴، در پست خود می‌می را که شبیه Pepe the Frog بود، ارائه کرد.

اکوسیستم ارز دیجیتال پپه

ارز دیجیتال پپه، یک دارایی دیجیتالی غیرمتمرکز است که در زیرساخت بلاک‌چین اتریوم اجرا شده است. این میم‌کوین به‌صورت یک توکن ERC-20 عمل کرده و از قابلیت‌ها و ویژگی‌های امنیتی فریم‌ورک قرارداد هوشمند اتریوم استفاده می‌کند. اساساً ارز دیجیتال میم‌کوین موجب تسهیل تراکنش‌های همتا به همتا شده و موجب افزایش توان کاربران جهت انتقال دارایی‌های دیجیتال بدون حضور واسطه می‌شود.

وضعیت کنونی PEPE

در شکل زیر، وضعیت ارز دیجیتال پپه در بازار کریپتو (در زمان نگارش این مقاله) نشان داده شده است.

همچنین سایر اطلاعات مهم پپه در جدول زیر ارائه‌شده‌اند.

ارزش بازار ۳,۲۷۳,۲۳۳,۳۲۹ دلار
رتبه بر اساس ارزش بازار ۲۵
حجم معامله (۲۴ ساعت گذشته) ۱,۵۱۱,۴۸۶,۲۳۲
کل توکن‌های در حال گردش ۴۲۰,۶۸۹,۸۹۹,۹۹۹,۹۹۵
تعداد کل توکن‌ها ۴۲۰,۶۸۹,۸۹۹,۹۹۹,۹۹۵
ارزش بازار رقیق‌شده ۳,۲۷۳,۵۵۸,۱۳۸ دلار

ریسکهای سرمایهگذاری در ارز دیجیتال پپه

علی‌رغم جذابیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری در میم‌کوین پپه، باید به ریسک‌های ذاتی میم‌کوین‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشت. نوسانات بازار و نگرانی امنیتی، برخی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاران در این حوزه هستند.

ریسک‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال پپه

ازاین‌رو، اکیداً توصیه می‌شود تا سرمایه‌گذاران به‌دقت در مورد میم‌کوین‌ها و از جمله پپه تحقیق کرده و سپس آن را برای ترید یا سرمایه‌گذاری بلندمدت انتخاب کنند. پپه کوین همانند سایر میم‌کوین‌ها، هیچ ارزش ذاتی نداشته و صرفاً توسط جامعه هواداری در پلتفرم‌های اجتماعی ارزش یافته است. عدم وجود ارزش ذاتی موجب شده است تا میم‌کوین‌ها به‌ویژه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، پرریسک باشند.

دوج کوین (Degecoin) چیست؟ معرفی برترین میم کوین بازار کریپتو
بیشتر بخوانید

نقشه راه و آینده ارز دیجیتال پپه

هدف تیم پروژه پپه که در نقشه راه آن نیز ارائه شده است، ارائه طرح‌هایی برای آکادمی پپه و تبلیغات گسترده در فضای اینترنت با هدف گسترش اکوسیستم ارز دیجیتال پپه است. آکادمی پپه، یکی از طرح‌های جذابی است که هدف از آن، ارائه منابع آموزشی ارزشمند در ارتباط با فرهنگ میم و ارزهای دیجیتال است. تیم توسعه پپه به‌دنبال ایجاد تعامل هر چه بیشتر با جامعه هواداری و متمایز کردن برند پپه کوین در بخش میم‌کوین‌ها است.

نقشه راه و آینده ارز دیجیتال پپه

کلام پایانی

ارز دیجیتال پپه، میم‌کوینی است که در طی دو سال گذشته، به‌شدت موردتوجه کاربران و سرمایه‌گذاران در دنیای کریپتو قرار گرفته است. ارائه کاراکتر قورباغه برگرفته از یک میم‌کوین معروف، عرضه مکانیزم ضد تورمی، سیستم بازتوزیع و سیاست عدم دریافت مالیات و مکانیزم سوزاندن توکن‌ها، تنها بخشی از طرح‌هایی بوده است که توسط تیم پروژه این میم‌کوین موردتوجه قرار گرفته است. با توجه به عملکرد این توکن چه در بازار نزولی سال گذشته و چه پس از هاوینگ بیت‌کوین، می‌توان انتظار داشت این میم‌کوین در طی ماه‌های باقیمانده سال ۲۰۲۴، عملکرد بسیار مناسبی در میان سایر میم‌کوین‌ها داشته باشد و حتی رتبه خود را از نظر ارزش بازار نسبت به سایر آلت‎کوین‌ها ارتقا دهد.

سوالات متداول

آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال پپه، قابل توجیه است؟

سرمایه گذاری در پپه کوین به دلیل آنکه در دسته میم کوین ها قرار داشته و ارزش ذاتی ندارد، پرریسک است. بنابراین، توصیه می شود سرمایه گذاری بر روی این میم کوین  با ارزیابی دقیق این پروژه صورت گیرد. البته عملکرد سایر میم کوین ها مانند دوج کوین و شیبا اینو در سال ۲۰۲۱، موجب شده است تا سرمایه گذاران حاضر به پذیرش ریسک سرمایه گذاری در پروژه ای مانند پپه باشند.

ارزش بازار ارز دیجیتال پپه چه قدر است؟

در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار توکن پپه حدود ۳.۲ میلیارد دلار است که از این حیث، در رتبه ۲۵ ارزهای دیجیتال قرار دارد.

تعداد کل توکن های در گردش پپه چه قدر است؟

بر اساس اعلام وبسایت coinmarketcap، تعداد کل توکن های در گردش پپه بیش از ۴۲۰ تریلیون توکن است.

آیا پپه در آینده رشد می کند؟

با توجه به بازار صعودی (bullish market) کنونی ارزهای دیجیتال و احتمال رشد بیت کوین و سایر آلت کوین ها، می توان انتظار داشت میم کوین هایی همچون پپه در آینده رشد بسیار بالایی را تجربه کنند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *