جستجو

یک ماینر به تنهایی ۱۸۰ هزار دلار پاداش گرفت

One miner alone was rewarded with $180,000

یک ماینر بیت کوین به موفقیت نادری دست یافته است که به تنهایی یک بلوک را پردازش می کند که درآمدی در حدود ۱۸۰۰۰۰ دلار داشته است.
به گفته کاوشگر بلاک بیت کوین Mempool.space، بلوک ۸۶۰۷۴۹ که در ۱۰ سپتامبر استخراج شد، شامل ۵۹۳۵ تراکنش با پاداش ۳.۱۶۹ بیت کوین به ارزش حدود ۱۸۲۵۰۵ دلار به استخر استخراج Solo CK بود.

علیرغم نامش، Solo CK یک استخر ماینینگ است که هش ریت چندین ماینر کوچکتر را ترکیب می کند – اما پاداش را فقط به کسی که مسئول حل بلاک است تقسیم می کند.

در این مورد، ماینر موفق زمانی که بلاک حل شد از هش ریت ۶۲۹ پتاهش استفاده کرد که ۰.۰۹۸ درصد از کل انرژی بلاک چین را ایمن می کرد، که با سرعت ۶۴۴.۹۱ اگزاهش در ثانیه (EH/s)، داده های ردیاب تراکنش بیت کوین بود. YCharts نشان می دهد.

هش‌ریت بیت‌کوین اخیراً در تاریخ ۱ سپتامبر به بالاترین حد خود یعنی ۷۴۲ EH/s رسید که نسبت به سال قبل که هش‌ریت ۳۹۵.۷۰ EH/s بود، ۶۲ درصد افزایش یافت.

هش ریت بالاتر، ماینرها را ملزم به استفاده از قدرت محاسباتی بیشتری می‌کند، هزینه‌های انرژی را افزایش می‌دهد و زمان تأیید و تراکنش را افزایش می‌دهد و اعتبارسنجی موفقیت‌آمیز یک بلوک را برای ماینرهای انفرادی چالش برانگیز می‌کند.

یک ماینر انفرادی از زمانی که بیت کوین در سال ۲۰۰۹ فعال شد، تنها ۲۹۰ بار از مجموع ۸۵۹۰۰۰ بلاک تولید شده موفق به حل یک بلوک شده است.

شرکت‌های بزرگ استخراج مانند Bit Digital، Riot Blockchain و Marathon Digital عموماً بیشترین بلاک‌ها را تأیید می‌کنند، زیرا هر کدام مقادیر زیادی از قدرت هش را در اختیار دارند.

استخر Solo CK مسئول حل ۱۴ بلوک دیگر در سال گذشته بوده است که ۵۹.۳ بیت کوین برای این تلاش دریافت کرده است که در حال حاضر به ارزش ۳.۴ میلیون دلار است.

یک ماینر از استخر Solo CK نیز در ۳۰ آگوست یک بلوک را پردازش کرد و نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ دلار روز پرداخت برای ماینر فراهم کرد.

یک ماینر انفرادی دیگر از Solo CK نیز پس از حل بلوک ۸۵۳۷۴۲ به جکپات رسید و در ۲۵ جولای حدود ۲۱۰۰۰۰ دلار پاداش دریافت کرد.

منبع : cointelegraph

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *