جستجو

بد شانس تر از معامله گران استرالیا شاید تو دنیا نباشه

بد شانس تر از معامله گران استرالیا شاید تو دنیا نباشه

بر اساس گزارش جدید پلیس فدرال این کشور، استرالیایی‌ها ۱۸۰ میلیون دلار استرالیا (۱۲۲ میلیون دلار) را در ۱۲ ماه گذشته به دلیل کلاهبرداری‌های رمزنگاری از دست داده‌اند که اکثر قربانیان آن زیر ۵۰ سال سن داشته‌اند.

در بیانیه ۲۸ آگوست، پلیس فدرال استرالیا (AFP) فاش کرد که در سال گذشته در مجموع ۲۶۹ میلیون دلار (۳۸۲ میلیون دلار استرالیا) به دلیل کلاهبرداری های سرمایه گذاری از دست رفته است که حدود ۴۷ درصد از آنها مربوط به رمزارز ها هستند.

بد شانس تر از معامله گران استرالیا شاید تو دنیا نباشه

ریچارد چین، دستیار کمیسر خبرگزاری فرانسه گفت که یکی دیگر از یافته‌های کلیدی از تمام گزارش‌هایی که دریافت کرده‌اند، سن قربانیان است. حدود ۶۰ درصد افراد زیر ۵۰ سال بودند و از استرالیایی‌های مسن‌تر پیشی گرفتند که عموماً در معرض فریب خوردن توسط کلاهبرداری‌ها قرار دارند.
روش‌های مورد استفاده نیز عمدتاً بر فناوری مدرن متکی بودند.

چین گفت: «کلاهبرداران با استفاده از بازاریابی متقاعدکننده و فناوری جدید، وعده بازدهی بالا با ریسک کم را می‌دهند تا سرمایه‌گذاری را آنقدر خوب نشان دهند که نمی‌توان آن را از دست داد.
یکی از روش های کلاهبرداری شامل کلاهبردارانی است که قبل از تشویق آنها به سرمایه گذاری در طرح های متقلبانه، یک رابطه شخصی با قربانیان خود در رسانه های اجتماعی یا سایر پلتفرم ها ایجاد می کنند.

دیپ فیک ها از هوش مصنوعی برای تولید صدا و ویدئو، اغلب از افراد مشهور و سایر شخصیت های عمومی مورد اعتماد، برای ترویج طرح های سرمایه گذاری جعلی استفاده می کنند. صدا و شباهت مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای کلاهبرداران رمزنگاری هوش مصنوعی است.

بد شانس تر از معامله گران استرالیا شاید تو دنیا نباشه

سود مالی همان چیزی است که بیشتر کلاهبرداران را تحریک می کند، با این حال وجوه دزدیده شده می تواند برای سرمایه گذاری در سرمایه گذاری های مجرمانه آینده مانند پولشویی، قاچاق مواد مخدر غیرقانونی یا استثمار انسانی استفاده شود.

وب‌سایت دولت استرالیا Scamwatch همچنین نشان می‌دهد که کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری همچنان برجسته‌ترین روشی است که استرالیایی‌ها پول از دست می‌دهند، با گزارش‌هایی مبنی بر زیان بیش از ۱۰۰ میلیون دلار استرالیا (۶۸ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۴.

با این حال، برخلاف داده‌های AFP، Scamwatch نشان می‌دهد که گروه سنی بالای ۵۰ سال بیشتر افرادی را تشکیل می‌دهد که قربانی طرح‌های کلاهبرداری می‌شوند.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *