جستجو

کاهش حجم معاملات در صرافی های متمرکز بیشتر از همیشه

آربیتراژ مثلثی، یک تکنیک معاملاتی که توسط معامله گران در بازار های سهام و فارکس استفاده می شود، ثابت کرده است که برای معامله گران ارز های دیجیتال موثر است.

داده های Glassnode نشان می دهد که “کاهش قابل توجه فعالیت تجاری در سه ماهه گذشته” وجود دارد، اما معامله گران امیدوارند که سه ماهه چهارم روند معکوس شدیدی را به همراه داشته باشد.

بیت کوین در ۱۰ سپتامبر به بهبود خود ادامه داد و به ۵۸۰۰۰ دلار رسید تا ۸ درصد بالاتر از پایین ترین سطح ۴ هفته ای خود یعنی ۵۳۹۵۵ دلار معامله شود. بر اساس تجزیه و تحلیل Glassnode، با وجود این بهبود، سرمایه گذاران بیت کوین در کوتاه مدت متقاعد نشده اند.
بر اساس گزارش ۱۰ سپتامبر منتشر شده توسط Glassnode، سرمایه گذاران کمتر با صرافی های متمرکز (CEX) با “مجموعات قراردادی در سراسر صفحه” تعامل دارند.
در این گزارش اشاره شد که CEX ها همچنان شاخص های مرکزی فعالیت های سفته بازی و کشف قیمت سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال در حال تحول هستند. آن‌ها حجم زنجیره‌ای را که در سراسر CEX جمع‌آوری شده بود، ارزیابی کردند تا فعالیت سرمایه‌گذاران و اشتهای سفته‌بازی را تعیین کنند.

این شرکت اطلاعاتی بازار با اجرای یک تقاطع مومنتوم مشابه ۳۰d/365d برای جریان های ورودی و خروجی مربوط به مبادلات، خاطرنشان کرد که میانگین حجم ماهانه بسیار کمتر از سالانه بوده است.

این امر بر کاهش تقاضای سرمایه گذاران و معاملات کمتر توسط سرمایه گذاران در محدوده قیمت فعلی تاکید می کند.»
گلاسنود معتقد است که کاهش اخیر بازار، فعالیت بازار را کاهش داده است. با استفاده از متریک اسکالر MinMax 90d برای ارزیابی حجم معاملات نقطه ای در صرافی ها، تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که حرکت حجم نقدی در سراسر CEX ها همچنان در حال کاهش است.

این به این ایده که کاهش قابل توجهی در فعالیت تجاری در سه ماهه گذشته داشته است، وزن بیشتری می‌افزاید.»
علاوه بر این، با استفاده از متریک CVD – که تعادل خالص بین فشار خرید و فروش بازار را در بازارهای نقدی تخمین می‌زند – گلس‌نود همچنین دریافت که فشار فروش از سوی سرمایه‌گذاران طی سه ماه گذشته افزایش یافته است و «به سمت شیب قیمتی به سمت پایین‌تر کمک می‌کند».

در این گزارش همچنین اشاره شد که کاهش اشتهای سرمایه‌گذاران در سراسر چشم‌انداز سازمانی آشکار است، زیرا صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) «جریان‌های خالص خروجی را نشان می‌دهند».

جریان خالص سرمایه به دلار به دلار ETF بیت کوین از آگوست ۲۰۲۴ کاهش یافته است و اکنون خروجی ۱۰۷ میلیون دلاری در هفته را گزارش می کند. منبع: Glassnode
این با داده‌های Farside Investors تأیید می‌شود که نشان می‌دهد ETF‌های بیت‌کوین مستقر در ایالات متحده شاهد خروج خالص مجموع ۱.۱۸۶ میلیارد دلار بین ۲۷ اگوست تا ۶ سپتامبر بوده و ورودی‌های جزئی ۲۸ میلیون دلاری در ۹ سپتامبر ثبت شده است.

داده های اضافی CoinShares نشان می دهد که جریان خروجی از محصولات سرمایه گذاری بیت کوین در هفته منتهی به ۶ سپتامبر بالغ بر ۶۴۳ میلیون دلار بوده است.

CoinShares این موضوع را به احساسات منفی ناشی از داده های کلان اقتصادی قوی تر از حد انتظار هفته گذشته نسبت داد که احتمال کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده را افزایش داد.

منبع : cointelegraph

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *