جستجو

۷ استراتژی برتر در بازار خرسی ارز دیجیتال

7 استراتژی برتر در بازار خرسی ارز دیجیتال

از سرمایه گذاری های خود محافظت کنید و از فرصت ها در میان افت بازار استفاده کنید!

هنگامی که ارزش ارزهای دیجیتال کاهش می یابد، خونسردی خود را حفظ کنید و استراتژی های ضروری را برای افزایش سبد سهام خود در بازار نزولی به دست آورید. بازار کریپتوکارنسی، مشابه سایر بازارهای مالی، مراحل رشد و نزولی را پشت سر می گذارد که معمولاً به عنوان بازارهای گاوی و بازار خرسی شناخته می شود. این نوسانات تحت تأثیر عوامل بی شماری مانند احساسات سرمایه گذار، پیشرفت فناوری، تحولات نظارتی و روندهای اقتصادی گسترده تر است. با تکامل بازار ارزهای دیجیتال، درک این چرخه ها و تنظیم استراتژی های خود برای سرمایه گذاران به طور فزاینده ای حیاتی می شود. بازار نزولی برای هر سرمایه گذاری می تواند دوره ای پرتلاطم باشد که با کاهش قیمت ها، کاهش خوش بینی و تشدید اضطراب در میان معامله گران مشخص می شود. چنین شرایطی می تواند به سرعت بر جنبه های مختلف زندگی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، ممکن است خود را مجبور به انحلال دارایی های خاصی برای برآورده کردن هزینه ها یا تعهدات کنید. در چنین سناریوهایی، ارزیابی مجدد استراتژی سرمایه گذاری و سطح ریسکی که آماده انجام آن هستید بسیار مهم است. این مقاله به تشریح هفت اقدام موثر در بازار نزولی ارزهای دیجیتال می پردازد و شما را برای محافظت از سرمایه تان و استفاده از فرصت هایی که ممکن است در این زمان های سخت به وجود بیاید، مجهز می کند.

بازار نزولی (بازار خرسی) ارزهای دیجیتال چیست؟

یک بازار نزولی (بازار خرسی) ارزهای دیجیتال با یک دوره طولانی کاهش قیمت ها و افزایش بیش از حد عرضه نسبت به تقاضا مشخص می شود. برخلاف بازارهای نزولی سنتی، که در آن افت ۲۰ درصدی نسبت به بالاترین سطح قبلی قابل توجه تلقی می شود، بازار ارزهای دیجیتال اغلب افت قیمت بسیار بیشتری را تجربه می کند، گاهی اوقات تا ۹۰ درصد.

بازار نزولی (بازار خرسی) ارزهای دیجیتال چیست؟

نمونه ای از این «زمستان کریپتو» از دسامبر ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۹ بود که طی آن قیمت بیت کوین از ۲۰۰۰۰ دلار به ۳۲۰۰ دلار کاهش یافت. این بازارهای نزولی معمولاً هر چهار سال یکبار اتفاق می افتند و به طور متوسط ​​بیش از یک سال طول می کشند. برنامه ریزی استراتژی سرمایه گذاری بر اساس شرایط مختلف بازار ضروری است.

چگونه می توان از فرصت ها در بازار خرسی کریپتو در جهت سرمایه گذاری استفاده کرد؟

حفظ خونسردی در دوره های زیان قابل توجه در دارایی های رمزنگاری شده می تواند دشوار باشد. حفظ سطح و اجرای اقدامات استراتژیک برای محافظت از سرمایه گذاری و به طور بالقوه افزایش سبد سهام خود پس از فروکش کردن رکود بازار بسیار مهم است. در زیر اقدامات کلیدی وجود دارد که همه سرمایه گذاران رمزارز باید در میان دریایی از قرمز به آن فکر کنند.

بازار فارکس چیست؟ آموزش نکات مهم فارکس
بیشتر بخوانید

۱. HODL (Hold on for Dear Life)

HODL که مخفف عبارت Hold on for Dear Life است، در جامعه ارزهای دیجیتال نشات گرفته است. این از یک اشتباه تایپی کلمه “hold” پدیدار شد و از آن زمان به یک استراتژی شناخته شده در بین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. مفهوم اساسی پشت HODL، خرید دارایی و نگهداری آن برای مدت نامحدود است. افرادی که به عنوان HODLers شناخته می شوند کسانی هستند که علیرغم نوسانات بازار، نوسانات قیمت و شرایط مختلف بازار، خواه صعودی یا نزولی، سرمایه گذاری خود را ثابت نگه می دارند.

1. HODL (Hold on for Dear Life)

این رویکرد فراتر از استراتژی سرمایه گذاری صرف است. این یک تعهد فلسفی را در میان طرفداران خود تجسم می دهد. HODL نشان دهنده یک ایمان تزلزل ناپذیر به بخش ارزهای دیجیتال و فناوری های اساسی آن است، صرف نظر از چالش هایی که ممکن است ایجاد شود.

  • چه زمانی HODL کنیم؟

سناریوهای متعددی وجود دارد که در آن ها این استراتژی توصیه می شود. به عنوان مثال، افرادی که ناتوانی خود را در شرکت در روش های معاملاتی کوتاه مدت، مانند اسکلپینگ یا معاملات روزانه تشخیص می دهند، اغلب به HODL به عنوان یک جایگزین مناسب روی می آورند. علاوه بر این، کسانی که اعتقاد قوی در بازار ارزهای دیجیتال دارند احتمالاً از این رویکرد استفاده می کنند. چنین معتقدانی موفقیت ارز دیجیتال را اجتناب ناپذیر می دانند و پتانسیل آن را برای جایگزینی کامل سیستم های مالی سنتی تصور می کنند.

علاوه بر این، HODLing به عنوان محافظی در برابر FOMO (ترس از دست دادن) و FUD (ترس، عدم اطمینان، شک) عمل می کند که معمولاً با روندهای گذرا بازار و تبلیغات سوداگرانه مرتبط هستند. HODLers به ​​جای اینکه تحت تاثیر نوسانات کوتاه مدت قیمت قرار گیرند، بر روی پتانسیل بلندمدت ارزهای دیجیتال انتخابی خود تمرکز می کنند. بنابراین، اگر فردی هستید که به دنبال یک استراتژی سرمایه گذاری بلندمدت هستید، HODLing ممکن است مناسب ترین گزینه برای شما باشد.

۲. میانگین هزینه دلار (DCA)

DCA یک استراتژی نسبتا آرام در میان عدم قطعیت های بازار ارائه می دهد که در هر دو حوزه مالی سنتی (TradFi) و ارزهای دیجیتال شناخته شده است. این روش شامل سرمایه گذاری مداوم یک مقدار ثابت و کم پول است که به طور بالقوه منجر به افزایش سود در طول زمان می شود و در عین حال استرس و سرمایه گذاری زمانی را کاهش می دهد.

2. میانگین هزینه دلار (DCA)

با خرید منظم دارایی های ترجیحی خود، بدون توجه به نوسانات بازار در حوزه کریپتو، به طور خودکار سرمایه گذاری های خود را به تدریج افزایش می دهید. این رویکرد شما را قادر می سازد تا سبد خود را رشد دهید و در عین حال خطرات را در طول رکود بازار به حداقل برسانید.

علاوه بر این، DCA اجازه می دهد تا دیدگاه بلندمدت تری در مورد صنعت داشته باشیم. فرآیند ساده است:

  • دارایی را برای سرمایه گذاری DCA انتخاب کنید.
  • مبلغ ثابتی را برای سرمایه گذاری در هر خرید تعیین کنید (مثلاً ۱۰۰ دلار).
  • تعداد دفعات خرید را انتخاب کنید (به عنوان مثال، خرید BTC هر دوشنبه).
  • یک صرافی معتبر و ذخیره سازی امن برای دارایی های کریپتو خود را شناسایی کنید.

اقتصاددانان DCA را برای مبتدیانی که زمان یا تجربه کافی برای پیش بینی بازده بازار ندارند یا کسانی که در بازارهای نزولی ناامید می شوند توصیه می کنند. این استراتژی می تواند به آن ها کمک کند در زمان پایین ترین قیمت بازار، زمانی که سهام مقرون به صرفه تر هستند، خرید کنند، به شرط اینکه به برنامه پایبند باشند.

با این حال، DCA منحصر به افراد تازه کار یا بی صبر نیست. همچنین می تواند به عنوان یک رویکرد استراتژیک و نوآورانه برای معامله گران باتجربه عمل کند.

۳. سبد کریپتو خود را متنوع کنید

برای به حداقل رساندن ریسک و افزایش احتمال موفقیت درازمدت، تنوع سبد ارزهای دیجیتال خود بسیار مهم است. با گسترش سرمایه گذاری های خود در دارایی های دیجیتال مختلف، می توانید قرار گرفتن در معرض هر بازار یا دارایی واحدی را کاهش دهید. تنوع بخشی را در بخش های مختلف کریپتو، مانند PoW، Layer-1، Layer-2، metaverse، web3، NFTs، GameFi، AI، AR و VR در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که بازار کریپتو تمایل دارد با هم حرکت کند، بنابراین انجام تحقیقات کامل در مورد اینکه کدام ارزهای دیجیتال کم و بیش با بازار مرتبط هستند ضروری است. علاوه بر این، با گنجاندن دارایی های بازار مالی سنتی مانند سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات، کالاها و فارکس، فراتر از دارایی های رمزنگاری متنوع سازی کنید.

Web 3 یا وب ۳ چیست؟ و چرا مهم است؟ بررسی ویژگی های کلیدی
بیشتر بخوانید
  • چگونه سبد کریپتو خود را متنوع کنیم؟

یک سرمایه گذار ممکن است با در نظر گرفتن موارد زیر، تنوع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال خود را انتخاب کند:

انواع ارزهای دیجیتال

بیت کوین: بیت کوین به دلیل جذابیت آن برای سرمایه گذاران نهادی و عرضه محدود آن، جایگاه خود را به عنوان یک دارایی امن در بازار ارزهای دیجیتال مستحکم کرده است. اگرچه بیت کوین ممکن است چشمگیرترین افزایش قیمت را تجربه نکند، اما همچنان محرک اصلی بازار است. این امر سرمایه گذاری و نگهداری بیت کوین را در بازارهای نزولی به ویژه سودمند می کند، زیرا نگرانی ها در مورد نوسانات شدید قیمت را کاهش می دهد.

آلت کوین ها: آلت کوین ها در مقایسه با بیت کوین گزینه کمی ریسک پذیرتر هستند، آلت کوین ها یک سناریوی پرخطر و پاداش بالا برای سبد شما ارائه می دهند. آلت کوین ها طیف گسترده ای از گزینه ها را در بر می گیرند، از جمله سکه های بلاک چین، توکن ها و میم کوین ها.

استیبل کوین ها: سرمایه گذاران اغلب به استیبل کوین ها به عنوان دارایی های امنی روی می آورند که می توانند در دوره های رکود یا فرصت های پیش بینی شده بازار نگهداری شوند.

NFT ها: اگرچه هنوز به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین در نظر گرفته می شوند، اما NFT ها با دسترسی به بخش های کلیدی مختلف در صنعت کریپتو، مانند متاورس، گیم فای، هنر دیجیتال و غیره، ابزار ارزشمندی برای تنوع بخشیدن به سبد شما ارائه می دهند.

ارزش بازار

اندازه سرمایه بازار یک عامل کلیدی است که باید هنگام تنوع بخشیدن به سبد سهام خود در نظر بگیرید. شما می توانید پروژه ها را به دو دسته بزرگ، متوسط، کوچک و خرد دسته بندی کنید.

هیچ استراتژی یکسانی برای تنوع وجود ندارد، زیرا ارزهای دیجیتالی که انتخاب می کنید به میزان تحمل ریسک و اهداف سود شما بستگی دارد.

گنجاندن ارزهای دیجیتال بزرگتر در سبد شما می تواند ثبات را افزایش دهد اما ممکن است پتانسیل سود قابل توجه را محدود کند.

صرف نظر از این، انجام یک تجزیه و تحلیل کامل از هر پروژه ای که در آن سرمایه گذاری می کنید بسیار مهم است. موارد زیر را حتما مرور کنید:

– وایت پیپر: این سند می تواند اطلاعات دقیقی در مورد یک پروژه یا محصول ارائه دهد و توضیح دهد که چرا قابل اعتماد است.

– توکنومیکس: توکنومیکس قوی می تواند ارزش بلندمدت یک توکن را افزایش دهد، پذیرندگان اولیه را جذب کند و رشد پایدار را تقویت کند و در عین حال از تورم جلوگیری کند.

– تاریخچه قیمت: به دنبال یک روند صعودی ثابت در پذیرش و ارزش باشید. مراقب ریزش های ناگهانی باشید که می تواند نشان دهنده طرح پمپاژ و تخلیه باشد.

تنوع بخشی بر اساس بخش ها

چه بر روی برنامه های کاربردی روی زنجیره تمرکز کنید و چه در دنیای واقعی، می توانید سرمایه گذاری های کریپتو خود را بر اساس صنایعی که قصد دارند مختل کنند، متنوع کنید.

مانند سهام، ارزهای رمزنگاری شده را می توان در بخش هایی مانند DEX، AR/VR، مراقبت های بهداشتی، املاک و مستغلات توکن شده و موارد دیگر دسته بندی کرد.

یک سبد رمزنگاری متنوع می تواند به تازه واردان بازار در معرض یک صنعت رو به رشد سریع بدون تجربه کامل نوسانات ذاتی آن قرار بگیرد.

آشنایی با ضروری‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال
بیشتر بخوانید

۴. فروش کوتاه مدت

فروش کوتاه مدت روشی است که برای کسب سود از بازار نزولی از طریق استقراض و فروش یک ارز دیجیتال و سپس خرید مجدد آن با قیمت پایین تر برای کسب سود استفاده می شود. با این حال، شورتینگ اساساً شرطی برای کاهش قیمت است. این می تواند یک استراتژی سودآور در طول یک بازار نزولی باشد که به شما امکان می دهد از رکود بازار سرمایه گذاری کنید. بسیار مهم است که با احتیاط به شورتینگ نزدیک شوید، زیرا یک استراتژی تجاری پیشرفته در نظر گرفته می شود.

۵. Hedging

پوشش ریسک (Hedging) یک استراتژی مفید برای به حداقل رساندن ضررهای احتمالی در بازارهای نزولی است. یکی از راه های انجام این کار، تجارت مشتقات رمزنگاری است که می تواند به جبران ضررهای موجود در دارایی های کریپتو کمک کند. در این سناریو، تنها ضرر شما کارمزد تراکنش خواهد بود که در مقایسه با حجم تراکنش نسبتاً پایین است. پوشش ریسک می تواند برای هر کسی که به دنبال کاهش نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در طول یک بازار نزولی است، مفید باشد. معامله گران معمولاً از مشتقه هایی مانند معاملات آتی و اختیار معامله برای محافظت از موقعیت های معاملاتی ارزهای دیجیتال خود استفاده می کنند. این ابزارهای مالی به شما این امکان را می دهند که از افزایش و کاهش قیمت یک دارایی اساسی سود ببرید و این حق را برای خرید یا فروش دارایی با قیمتی خاص در تاریخ آینده فراهم می کند.

۶. محدود کردن سفارشات خرید (لانگ)

معامله گران کریپتو اغلب از تاکتیک تنظیم سفارش های خرید محدود در سطوح بسیار پایین استفاده می کنند تا به طور بالقوه رمز ارز را با قیمت پایین تر ایمن کنند. در حالی که ممکن است به دلیل رکودهای ناگهانی بازار و معاملات مداوم به دست آوردن کف قیمت دشوار باشد، ارسال چندین سفارش با قیمت های غیرمعمول پایین می تواند راهی مقرون به صرفه برای خرید ارز دیجیتال باشد.

6. محدود کردن سفارشات خرید (لانگ)

۷. سفارشات توقف ضرر

در صورت کاهش قیمت یا بدتر شدن شرایط بازار، دستور توقف ضرر به عنوان یک اقدام محافظتی برای سرمایه گذاری اولیه شما عمل می کند و به طور خودکار بخشی یا کل موقعیت شما را می فروشد. چنین سفارش هایی به حفظ نظم در استراتژی معاملاتی شما کمک می کنند و در نتیجه با تعریف واضح نقاط ورود و خروج، احتمال تصمیم گیری های تکانشی را کاهش می دهند. این دستورالعمل های خودکار نیاز به نظارت مداوم بر مجموعه شما را به حداقل می رساند و به شما کمک می کند فرصت های بالقوه را به دلیل حواس پرتی از دست ندهید.

7. سفارشات توقف ضرر

پس از فعال سازی، سفارش های توقف ضرر یا بازار یا سفارش محدود را اجرا می کنند و از نگه داشتن ارز دیجیتال فروخته نشده برای مدت طولانی محافظت می کنند.

استراتژی هایی برای مدیریت موثر یک سبد در بازار خرسی

در بحث های قبلی، راهنمایی های خاصی در مورد پیمایش بازار چالش برانگیز ارائه کرده ایم. اکنون، اجازه دهید برخی از اصول بنیادی سرمایه گذاری را که صرف نظر از شرایط بازار، نزولی یا صعودی، مرتبط باقی می مانند، دوباره مرور کنیم.

فقط چیزی را سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید: بازار ارزهای دیجیتال به طور مشهوری بی ثبات است. علیرغم تحقیقات کامل و رعایت توصیه های متخصص، هنوز ممکن است ضرر و زیان رخ دهد.

برای کسانی که تازه وارد ارزهای دیجیتال شده اند، توصیه می شود با سرمایه گذاری متوسط ​​شروع کنند، روندهای بازار را مشاهده کنند، با پلتفرم های معاملاتی آشنا شوند و بینش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

آگاه باشید و برای چرخه های آینده آماده شوید: بسیار مهم است که با چشم انداز ارزهای دیجیتال درگیر باشید. در جریان اخبار، روایت های نوظهور و بحث ها در پلتفرم هایی مانند توییتر و ردیت باشید.

چهره های کلیدی در بخش ارزهای دیجیتال را دنبال کنید و دیدگاه های آن ها را در نظر بگیرید. اقدامات معامله گران حرفه ای و سرمایه گذاران بزرگ را تجزیه و تحلیل کنید، اما به یاد داشته باشید که ضروری است قضاوت و شهود خود را بر اساس اطلاعاتی که در دسترس دارید اعمال کنید.

علاوه بر این، از تحولات نظارتی برای هدایت محیط ارزهای دیجیتال با اطمینان و مسئولانه آگاه باشید.

انجام تحقیقات کامل: وایت پیپر، توکنومیک، اعتبار تیم و پروژه های گذشته آن ها را بررسی کنید. درک تیم و فلسفه پشت هر فرصت سرمایه گذاری حیاتی است.

از اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری صرفاً بر اساس احساسات یا هیاهوی بازار اجتناب کنید. یک هدف روشن و منطقی برای یک پروژه برای دستیابی و حفظ موفقیت ضروری است.

از امنیت ارز دیجیتال خود اطمینان حاصل کنید: بسیار مهم است که همیشه ارز دیجیتال خود را در امن ترین مکان ممکن ذخیره کنید. گزینه ذخیره سازی ایده آل ممکن است بسته به ترجیحات و استفاده فردی متفاوت باشد، اما اصل اساسی ثابت می ماند.

یک کیف پول سخت افزاری برای ارزهای دیجیتال، که به عنوان ذخیره سازی سرد نیز شناخته می شود، کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین ذخیره می کند تا از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کند. کیف پول های سرد عموماً امن تر از کیف های داغ هستند و اغلب به شکل دستگاه های سخت افزاری شبیه درایو USB هستند.

نمونه های محبوب این کیف پول ها شامل مواردی است که توسط Ledger یا Trezor ارائه می شود.

اهداف مالی عملی را تعیین کنید و میزان تحمل ریسک خود را ارزیابی کنید: مهمتر از همه، اهدافی را که در ابتدا در هنگام ورود به عرصه تجارت تعیین کرده اید، به خاطر بسپارید. همیشه اهداف سرمایه گذاری خود را در نظر داشته باشید، به ویژه در چشم انداز سریع در حال تغییر معاملات ارزهای دیجیتال.

ممکن است در رسانه های اجتماعی غرق در تبلیغات شده باشید، اما اکنون دوام طولانی مدت یک سکه خاص را زیر سوال ببرید. این می تواند زمان مناسبی برای بازنگری استراتژی و هدایت سود ارزهای دیجیتال به سمت سرمایه گذاری متفاوت باشد. اجرای دستورهای برداشت سود و توقف ضرر به شما کمک می کند تا رویکردی سطحی در معاملات داشته باشید و سبد خود را از تصمیم گیری های احساسی محافظت کنید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان در ۲۰۲۴
بیشتر بخوانید

در آخر

بازارهای نزولی یک اتفاق رایج برای سرمایه گذاران با تجربه است. با به کارگیری استراتژی های مؤثر، می توانید بدون ضرر و زیان قابل توجهی از آن عبور کنید یا حتی بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار داشتید، به ارز دیجیتالی دست پیدا کنید. هدف این مقاله ارائه بینش جامعی در مورد برخورد با بازار نزولی کریپتو و اقدامات مناسب برای انجام است. تاکتیک های ذکر شده به شما کمک می کنند تا از این مرحله معمولاً منفی در گذشته کریپتوها دوام بیاورید و احتمالاً از آن بهره ببرید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که بازارهای نزولی به عنوان یک درس ارزشمند در مدیریت ریسک برای استفاده حداکثری از رکود بازار هستند.

سوالات متداول

چگونه می توان در بازار نزولی به سودآوری دست یافت؟

برای افزایش احتمال ایجاد سود در طول یک بازار نزولی، توصیه می شود استراتژی هایی را اتخاذ کنید که برای شرایط نزولی مناسب باشد. این استراتژی ها ممکن است شامل تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری شما، حفظ چشم انداز بلندمدت، شرکت در فروش کوتاه مدت، سرمایه گذاری در دارایی های «منبع امن» و خرید دارایی ها در پایین ترین نقطه باشد.

تعریف خرس در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

در حوزه بازارهای سنتی و ارزهای دیجیتال، خرس به فردی اطلاق می شود که دیدگاه بدبینانه ای نسبت به بازار دارد و کاهش طولانی مدت قیمت ها را پیش بینی می کند.

چه استراتژی هایی را می توان برای انباشت ثروت در طول یک بازار نزولی به کار گرفت؟

سرمایه گذاران با سرمایه گذاری مداوم مبلغی از پیش تعیین شده در فواصل زمانی منظم، بدون توجه به شرایط حاکم بر بازار، احتمال بیشتری برای خرید سهام با قیمت های پایین تر دارند و در نتیجه موقعیت خود را برای بهره مندی از افزایش بالقوه ارزش سهام در زمانی که بازار در نهایت بهبود می یابد، قرار می دهند.

مدت زمان معمول بازارهای نزولی در ارزهای دیجیتال چقدر است؟

بازارهای نزولی می توانند به صورت پدیده های دوره ای یا بلندمدت ظاهر شوند. بازارهای نزولی دوره ای ممکن است برای چند هفته تا چند ماه ادامه داشته باشند، در حالی که بازارهای نزولی بلندمدت می توانند چندین سال یا حتی چند دهه ادامه داشته باشند. سرمایه گذاران می توانند از استراتژی هایی مانند فروش کوتاه مدت، خرید گزینه های فروش و تعامل با ETF های معکوس برای سرمایه گذاری در کاهش قیمت ها در طول یک بازار نزولی استفاده کنند.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *