جستجو

معرفی بهترین ماینر های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴

معرفی بهترین ماینر های ارز دیجیتال در سال 2024

استخراج بیت کوین همچنان یک فعالیت بسیار مورد توجه در بازار ارز دیجیتال است. هر زمان که قیمت بیت کوین رشد قابل توجهی را تجربه کند، توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند. در نتیجه، قیمت دستگاه های ماینینگ یا ماینر ها نیز افزایش می یابد. با این حال، سودآوری استخراج بیت کوین به عوامل مختلفی بستگی دارد.

سودآوری استخراج بیت کوین بسته به دستگاه خاص مورد استفاده و منطقه جغرافیایی که در آن به کار می رود می تواند بسیار متفاوت باشد. کاری که ممکن است یک تلاش منطقی و سودآور برای فردی باشد که از یک دستگاه خاص در یک مکان خاص استفاده می کند، ممکن است برای شخص دیگری در منطقه یا کشوری دیگر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. این اختلاف به دلیل تغییرات در قیمت برق، شرایط آب و هوایی، مقررات قانونی و سایر عوامل مرتبط است که در مناطق مختلف متفاوت است.

هدف این مقاله بررسی عوامل تاثیرگذار در فرآیند استخراج بیت کوین است. علاوه بر این، ویژگی ‌های ضروری را که باید در هنگام خرید یک دستگاه ماینینگ در نظر بگیرید را بررسی می‌کند و یک نمای کلی از بهترین دستگاه ‌های استخراج بیت‌کوین موجود در سال ۲۰۲۴ ارائه می‌کند. با ما همراه باشید تا این بحث جذاب را تا پایان آن بررسی کنیم.

بهترین دستگاه های ماینر چه ویژگی هایی دارد؟

برای شناسایی ویژگی‌ های بهترین ماشین ماینینگ، در نظر گرفتن پارامتر هایی که بر راندمان ماینینگ تأثیر می ‌گذارند، بسیار مهم است. برخی از این پارامتر ها مختص خود دستگاه ماینینگ است که شامل توان دستگاه، قیمت دستگاه و مصرف برق می شود.

بهترین دستگاه های ماینر چه ویژگی هایی دارد؟

به طور طبیعی، یک ماشین معدن ایده آل تر، قدرت بالاتر، قیمت پایین تر و مصرف برق کمتری خواهد داشت. البته عوامل دیگری مانند تاریخ تولید، وزن، حجم، اندازه، تعداد فن ها، نوع اتصالات و ولتاژ کاری نیز باید در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، پارامتر های دیگری مانند تعرفه برق، سختی شبکه و قیمت بیت کوین نیز بر کارایی ماینینگ تأثیر می ‌گذارند. این عوامل می توانند به طور قابل توجهی بر سودآوری عملیات معدن تاثیر بگذارند. توجه به این نکته ضروری است که تعرفه های برق در کشور های مختلف و حتی در شهر ها متفاوت است.

با افزایش تعداد ماینر ها و افزایش قیمت بیت کوین، سطح دشواری شبکه افزایش می یابد. همانطور که می دانیم، قیمت بیت کوین در معرض نوسانات شدید است. بنابراین، هنگام خرید دستگاه استخراج بیت کوین، ارزیابی دقیق همه این عوامل ضروری است.

چگونه ترید ارزهای دیجیتال را شروع کنیم؟
بیشتر بخوانید

دستگاه‌ های ماینینگ توسط شرکت ‌های مختلفی تولید می‌ شوند که Bitmain، MicroBT و Canaan معروف ‌ترین آن ها هستند.

برای درک بهتر ویژگی‌ های یک دستگاه ماینینگ، لازم است که قدرت پردازش یا نرخ هش آن را که بر حسب “Thresh Per Second” (TH/S)، مصرف برق اندازه‌گیری شده بر حسب “Watt” (W) اندازه‌ گیری می ‌شود، در نظر بگیرید. صدای تولید شده، اندازه گیری شده در “دسی بل” (db).

معرفی بهترین دستگاه های ماینر در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، وب ‌سایت ‌های مختلف رتبه ‌بندی برترین دستگاه ‌های ماینر را بر اساس قدرت پردازش (ریت هش) و مصرف انرژی آن ها جمع ‌آوری کرده ‌اند. شایان ذکر است که شرکت های متعددی به طور فعال در زمینه ساخت ماشین آلات معدن فعالیت دارند. با این حال، ما تنها بر ارائه پنج دستگاه استثنایی و کارآمد تمرکز خواهیم کرد.

درک این نکته ضروری است که انتخاب یک دستگاه تنها بر اساس نرخ هش آن ممکن است همیشه عاقلانه ترین تصمیم نباشد. زیرا ممکن است مصرف برق دستگاه با توجه به تعرفه برق از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. بنابراین برای انتخاب بهتر، ارزیابی جامع از شرایط و عوامل معرفی شده ضروری است.

معرفی بهترین دستگاه های ماینر در سال 2024

Antminer S19 Pro (Antminer S19 Pro)

Antminer S19 Pro که توسط Bitmain تولید شده است، در حال حاضر پیشرفته ترین و قدرتمندترین دستگاه در مجموعه محصولات آن ها است. این دستگاه ۱۵ کیلوگرمی با توان پردازشی ۱۱۰ تراهرتز با توان مصرفی ۳۲۵۰ وات کار می کند. در حین کار، سطح صدای تقریباً ۸۱ دسی بل تولید می کند. قیمت این دستگاه در پلتفرم های مختلف آنلاین تقریباً ۲۸۶۰ دلار است.

به منظور افزایش امنیت، مدل S19 Pro دارای ویژگی Secure Boot به طور پیش فرض فعال است، در حالی که ویژگی Root Authority غیرفعال است.

بهره وری انرژی که بر حسب ژول در هر ترابایت قدرت پردازش اندازه گیری می شود، یک پارامتر مهم برای دستگاه های ماینینگ است. مدل S19 Pro دارای ارزش بازده انرژی ۲۹.۵ (J/Trah) است که کمترین میزان را در بین تمام دستگاه‌ های ماینینگ دارد که نشان‌ دهنده راندمان انرژی برتر آن است.

اگرچه مدل های قبلی Bitmain هنوز در حال استفاده هستند، مدل های S19 با قدرت ۹۵ تراهرتز و S17+ با قدرت ۷۳ تراهرتز و همچنین محصولات سری T Bitmain همچنان طرفداران زیادی دارند.

دستگاه AntMiner S9

یکی دیگر از دستگاه های ماینر قابل توجه استخراج بیت کوین AntMiner S9 است که توسط Bitmain نیز ساخته شده است. Bitmain به عنوان پیشرو در صنعت، تعداد قابل توجهی از ماشین ‌های استخراج را تولید و به فروش رسانده است.

دستگاه AntMiner S9

مدل S9 توانایی پردازش ۱۳.۵ تراهرتز را دارد. این دستگاه با وزن ۷ کیلوگرم با توان مصرفی ۱۳۲۳ وات کار می کند. البته لازم به ذکر است که مدل S9 سطح بالایی از نویز تولید می کند و آن را برای استفاده خانگی نامناسب می کند. در حالی که دیگر در وب سایت رسمی Bitmain در دسترس نیست، هنوز هم می توان آن را از سایر خرده فروشان در محدوده قیمت ۹۸۳ دلار خریداری کرد.

دستگاه Antminer T19

دستگاه ماینر Antminer T19 بخشی از سری T Bitmain است که گزینه مقرون به صرفه تری را در مقایسه با سری S با قدرت پردازش کمی کمتر ارائه می دهد. با وجود این، همچنان یک انتخاب محبوب برای عملیات معدن است. دستگاه T19 دارای قدرت پردازش ۸۴ تراهش در ثانیه، وزن ۱۴.۲ کیلوگرم و مصرف انرژی ۳۱۵۰ وات در حالی که سطح نویز ۷۵ دسی بل را منتشر می کند. مدل T19 با قیمتی در حدود ۲۱۰۰ دلار در فروشگاه های آنلاین، دارای رتبه بهره وری انرژی ۳۸ (ژول در هر تراه) است که به طور قابل توجهی آن را از مدل S19 Pro متمایز می کند.

Whatsminer M30S++ (Whatsminer M30S++)

Microbit، رقیب Bitmain، Whatsminer M30S++ را به عنوان یک رقیب قدرتمند در بازار استخراج بیت کوین معرفی کرده است. این مدل ماینر دارای توان پردازشی ۱۱۲ تراهرتز با وزن ۱۲.۸ کیلوگرم و توان مصرفی ۳۴۷۲ وات با سطح نویز ۸۳ دسی بل است. مدل M30S++ با قیمت تقریبی ۳۸۹۰ دلار در سایت‌ های فروشگاهی، از نظر بهره ‌وری انرژی با امتیاز ۳۱ (ژول در هر تراه) برتر است و از مدل‌ های قبلی خود یعنی M30S+ و M30S پیشی می‌ گیرد. در حالی که مدل M30S++ عملکرد بهتری دارد.

آوالون ماینر ۱۲۴۶

جدیدترین دستگاه ماینینگ کنعان، معروف به Avalonminer 1246، گواهی بر تخصص این شرکت در تولید پردازنده‌ هایی است که برای وظایف محاسباتی خاص طراحی شده ‌اند. Canaan از طریق سری A10 و A11 شهرت پیدا کرد و اکنون مدل A1246 به عنوان جدیدترین محصول اضافه شده به مجموعه دستگاه های ماینینگ آن ها است.

این دستگاه ۱۲.۸ کیلوگرمی با توان پردازشی ۹۰ تراهرتز با توان مصرفی ۳۴۲۰ وات کار می کند. در حالی که قیمت دقیق آن به راحتی در وب سایت Canaan در دسترس نیست، در سایر سیستم عامل های خرده فروشی آنلاین تقریباً ۳۸۹۰ دلار است. بهره وری انرژی مدل A1246 بهبود قابل توجهی داشته است و به ۳۸ (J/T) رسیده است که ارتقای قابل توجهی نسبت به مدل های قبلی است که هرگز به زیر ۴۰ نرسید.

از نظر صدای خروجی، Avalonminer 1246 75 دسی ‌بل تولید می ‌کند که کمی ساکت‌ تر از رقبای اصلی خود یعنی S19 Pro و M30S++ است.

آشنایی با ضروری‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال
بیشتر بخوانید

جمع بندی

بدیهی است که حوزه استخراج ارز دیجیتال به آن سادگی که در ابتدا به نظر می رسد نیست. صرف خرید ماینر و فعال کردن آن ثروت آنی را تضمین نمی کند. در حالی که این دستگاه ها بخش عمده ای از کار را انجام می دهند، تحقیقات و تحلیل های گسترده ای باید قبل از آن انجام شود. عواملی مانند قدرت دستگاه، هزینه برق و قیمت دستگاه باید به دقت ارزیابی شوند. علاوه بر این، بسیار مهم است که از عرضه محصولات جدید ماینینگ مطلع باشیم و پیش ‌بینی کنیم که دستگاه‌ های آینده تا چه حد از دستگاه ‌های فعلی از نظر قدرت پیشی می ‌گیرند.

حتی با در نظر گرفتن کامل این جنبه ها، بازار بیت کوین رشد دائمی را تضمین نمی کند. در گذشته مواردی وجود داشته است که ماینر ها با زیان کار کرده اند یا دوره هایی از عدم سود را تجربه کرده اند. علاوه بر این، ضریب سختی شبکه بیت کوین همچنان به طور تصاعدی در حال افزایش است. با گذشت زمان، ناوبری شبکه چالش برانگیزتر می شود و تولید بیت کوین های جدید به دلیل نصف شدن کاهش می یابد.

در پایان، اگر تصمیم دارید وجوه خود را در ماشین ‌های استخراج بیت‌ کوین سرمایه‌ گذاری کنید، لازم است از همه عوامل ذکر شده به خوبی آگاه باشید. این دانش شما را قادر می سازد تا زمان لازم برای بازگرداندن سرمایه خود را به طور دقیق تخمین بزنید.

سوالات متداول

برترین ماشین های استخراج بیت کوین کدامند؟

Bitmain AntMiner S19 Pro، S9، T19، Whatsminer M30S++، Canaan AvalonMiner 1246، Avalon6 و Dragonmint T1 برخی از بهترین ماشین های استخراج بیت کوین موجود در بازار هستند.

کدام روش ماینینگ برای بیت کوین سودآورتر است؟

بیت کوین همچنان سودآورترین سکه برای استخراج با استفاده از ماینر های ASIC است، برخلاف استخراج GPU. در حالی که استخراج پردازنده گرافیکی بیت کوین در حال حاضر سودآور نیست، پیوستن به استخر های استخراج که به شما امکان می دهد نرخ هش را در استخراج ارز های دیجیتال دیگر و دریافت جوایز بیت کوین کمک کنید، می تواند جایگزین سودآوری باشد.

پرقدرت ترین ماینر ASIC کدام است؟

Bitmain Antminer S19 XP Hyd قدرتمندترین ماینر ASIC موجود در حال حاضر در نظر گرفته می شود. با نرخ هش ۲۵۵ TH/s و مصرف برق ۵۳۴۶ وات، انتخاب برتر برای ماینر هایی است که به دنبال به حداکثر رساندن سود خود هستند.

آیا استخراج بیت کوین قانونی تلقی می شود؟

استخراج بیت کوین در اکثر کشور ها از جمله ایالات متحده قانونی است. با این حال، برخی از کشور ها مانند بنگلادش، چین، مصر، عراق، مراکش، نپال و قطر هستند که استخراج بیت کوین در آن ها ممنوع است. مهم است که وضعیت قانونی استخراج بیت کوین را در مکان خاص خود بررسی کنید.

برای استخراج ۱ بیت کوین چقدر زمان نیاز است؟

به طور متوسط ​​حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد تا شبکه یک بلوک استخراج کند که نتیجه آن ۳.۱۲۵ بیت کوین پاداش است. بنابراین، استخراج ۳.۱۲۵ بیت کوین تقریباً ۱۰ دقیقه طول می کشد.

آیا بیت کوین بدون هیچ هزینه ای قابل استخراج است؟

استخراج رایگان بیت کوین به دلیل نیاز به سخت افزار تخصصی و مصرف بالای برق چالش برانگیز است. در حالی که ادعا هایی مبنی بر ارائه اپلیکیشن ها و وب سایت هایی وجود دارد که استخراج رایگان بیت کوین را ارائه می دهند، بسیاری از آن ها کلاهبرداری هستند یا چندان موثر نیستند.

آیا بیت کوین بدون هیچ هزینه ای قابل استخراج است؟

استخراج رایگان بیت کوین به دلیل نیاز به سخت افزار تخصصی و مصرف بالای برق چالش برانگیز است. در حالی که ادعا هایی مبنی بر ارائه اپلیکیشن ها و وب سایت هایی وجود دارد که استخراج رایگان بیت کوین را ارائه می دهند، بسیاری از آن ها کلاهبرداری هستند یا چندان موثر نیستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *