جستجو

نرخ بهره ثابت ماند اما بیت کوین ریخت!

نرخ بهره ثابت ماند اما بیت کوین ریخت!

بیت کوین به دنبال تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ بهره، همراه با گزارش هایی مبنی بر تشدید درگیری ها در خاورمیانه، به زیر ۶۵۰۰۰ دلار سقوط کرد.طبق داده‌های CoinMarketCap، بیت کوین در ۳۱ جولای به ۶۴۵۴۹ دلار سقوط کرد، اولین باری که از ۲۵ جولای به زیر ۶۵۰۰۰ دلار رسید. برای مدت کوتاهی به ۶۵۰۷۵ دلار افزایش یافت و دوباره کاهش یافت، اما از آن زمان از سطح کلیدی عبور نکرده است. در حال حاضر با قیمت ۶۳۸۷۰ دلار معامله می شود.

نرخ بهره ثابت ماند اما بیت کوین ریخت!

حرکت قیمت به دنبال تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) مبنی بر باقی گذاشتن نرخ بهره در ۵.۲۵٪ تا ۵.۵٪ بود.جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت که اقتصاد با «سرعت ثابت» با نشانه‌های مثبتی برای رشد تولید ناخالص داخلی و خریدهای نهایی داخلی خصوصی (PDFP) در حال گسترش است، اگرچه رشد هزینه‌های مصرف‌کننده در راستای برنامه‌های آن برای کاهش تورم «آهسته شده است».

پاول در یک سخنرانی در ۳۱ جولای پس از اعلام این خبر گفت: «تورم به طور قابل توجهی از نرخ ۷ درصد به ۲.۵ درصد کاهش یافته است، ما به شدت متعهد هستیم که تورم را به ۲ درصد برگردانیم تا از یک اقتصاد قوی که به نفع همه باشد، حمایت کنیم.

نرخ بهره ثابت ماند اما بیت کوین ریخت!

قبل از اعلام این خبر، بازارها انتظار نداشتند که FOMC تا سپتامبر نرخ ها را تغییر دهد.با این حال،Seth مفسر رمزارز با نام مستعار خاطرنشان می‌کند که شاخص قدرت نسبی (RSI) برای بیت‌ کوین – که برای تشخیص سطوح خرید و فروش بیش از حد در هر دارایی استفاده می‌شود – «اکنون اشباع فروش است»، یک سیگنال خرید بالقوه.بر اساس گزارش رویترز در ۳۱ جولای ، افت قیمت ها همچنین پس از گزارش هایی مبنی بر ترور اسماعیل هنیه، رخ می دهد.

این اولین بار نیست که قیمت بیت کوین به دنبال افزایش تنش در خاورمیانه کاهش می یابد. در ۱۹ آوریل، رسانه های دولتی ایران گزارش دادند که صدای انفجار در فرودگاه اصفهان در مرکز ایران شنیده شده است. در عرض دو ساعت، بیت کوین ۵.۴۴ درصد کاهش یافت و به ۵۹۶۹۸ دلار رسید.

ناظران به کاهش نرخ بهره در سپتامبر خوش بین هستند!

منبع تجاری The Kobeissi Letter نوشت: «در حالی که پاول، رئیس فدرال رزرو، کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تایید نکرده است، او خوش بینانه تر به نظر می رسد.

در نهایت، فدرال رزرو منتظر آمار تورم ۲ ماه آینده است. کاهش بیشتر تورم برای کاهش ماه سپتامبر باز است.مارک زندی، اقتصاددان ارشد Moody’s Analytics انتظار دارد که داده‌های تورم با پیش‌بینی فدرال رزرو مطابقت داشته باشد و احتمال کاهش نرخ بهره در سپتامبر را فراهم کند.

“داده های تورم باید همکاری کنند تا فدرال رزرو از آن پیروی کند، اما همه نشانه ها حاکی از آن است که این کار انجام خواهد شد. Zandy نوشت: سرمایه گذاران جهانی از این موضوع خوشحال می شوند – سهام بسیار بالا رفته و بازده اوراق قرضه پایین آمده است.

در همین حال، بنیانگذار MN Trading، مایکل ون دپوپ، معتقد است که “لحن مثبت پاول در مورد آینده” تنها خبر خوبی برای بیت کوین و آلت کوین ها است.

منبع : cointelegraph

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *