جستجو

سقوط و ریزش وحشتناک بیت کوین ، علت چیه؟!

سقوط و ریزش وحشتناک بیت کوین ، علت چیه؟!

قیمت بیت کوین در ۵ آگوست تا ۴۹۰۰۰ دلار سقوط کرد، در یک ریزش ناگهانی که شاهد کاهش ۱۶ درصدی بیت کوین از ۵۸۳۵۰ دلار در کمتر از ۸ ساعت بود.
آخرین باری که بیت کوین زیر ۵۰۰۰۰ دلار معامله شد، در ۱۴ فوریه سال جاری بود، که پس از تصویب صندوق های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده، قیمت افزایش یافت.

قیمت اتریوم هم به شدت کاهش یافت و در همان بازه زمانی ۲۲ درصد ، از ۲۶۹۵ دلار به ۲۱۱۸ دلار ، سقوط کرد.

این حرکت نزولی شدید شاهد از بین رفتن بیش از ۷۴۰ میلیون دلار در موقعیت های اهرمی در سراسر بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.این سقوط ناگهانی به طور خلاصه شاهد از بین رفتن ۵۸۰ میلیارد دلار از کل سرمایه بازار کریپتو در سه روز گذشته بود که بزرگترین کاهش ارزش ۷۲ ساعته در بیش از سه سال اخیر است.

چندین مفسر بازار آشفتگی اخیر را به داده‌های شغلی ضعیف در ایالات متحده، کندی رشد شرکت‌های فناوری پیشرو بازار در بازار سهام و همچنین نگرانی‌ها در مورد فروش سنگین از سوی شرکت تجاری کریپتو Jump Crypto، بیان کرده‌اند.

فروش شدید کریپتوها در بحبوحه عملکرد ضعیف سهام با کاهش ۴.۴ درصدی S&P 500 در همان بازه زمانی آغاز شد.

چندین شرکت بزرگ از جمله مایکروسافت و اینتل نتایج پایین‌تر از حد انتظار سه‌ماهه دوم خودشون رو منتشر کردند و NVIDIA ، رهبر بازار، با انتظارات کاهش قریب‌الوقوع نرخ‌ها در ماه سپتامبر آسیب دید، چیزی که شاهد بازگشت سرمایه به شرکت‌های کوچک‌تر و عقب مانده بود.

در هفته گذشته BTC و ETH 26٪ و ۳۶٪ کاهش یافته اند.

شبکه لایه ۱ سولانا هم از ۳۰ جولای ۴۰ درصد سقوط کرده است که بیشترین ریزش را در بین ۱۰ توکن برتر از نظر ارزش بازار داشته است.

چندین مفسر بازار نیز به موج فروش از Jump Crypto به عنوان یک عامل تشدید کننده نگاه کرده اند، به طوری که این شرکت تجاری صدها میلیون دلار دارایی را در چند روز گذشته بر اساس داده های Arkham Intelligence از حساب های خود خارج کرده است .

بر اساس داده‌های  Alternative.me، شاخص ترس و طمع ، دوباره به “ترس” سقوط کرده است و در حال حاضر امتیاز ۲۶ را در زمان انتشار نشان می‌دهد.

منبع : cointelegraph

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *