جستجو

سرمایه قفل شده بلاکچین TON از ۷۶۰ میلیون دلار ام فراتر رفت ، آیا وقت صعوده؟

سرمایه قفل شده بلاکچین TON

شبکه Toncoin (TON) ، یک بلاک چین لایه ۱ که در ابتدا توسط اپلیکیشن پیام رسان تلگرام توسعه یافت. اکوسیستم TON عمدتا توسط ۹۰۰ میلیون کاربر فعال تلگرام هدایت می شود.

با وجود اینکه شبکه TON در اکوسیستم برنامه های غیرمتمرکز (DApps) نسبتاً جدید است، از Optimism پیشی گرفته و به دهمین بلاک چین بزرگ از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) تبدیل شده است.

سرمایه قفل شده بلاکچین TON

برنامه های آینده شامل بریج به بیت کوین و سازگاری با EVM است.

در ۲۶ ژوئن، صرافی رمزارز Bitget و شرکت سرمایه گذاری Foresight Ventures مستقر در سنگاپور، یک صندوق اکوسیستم TON تون کوین به ارزش ۲۰ میلیون دلار را برای پشتیبانی از پروژه های مرحله اولیه و برنامه های کاربردی مبتنی بر TON اعلام کردند. پیش از این، صرافی یک ربات رسمی توصیه تجارت سیگنال تلگرام را راه اندازی کرده بود که به صاحبان گروه امکان می داد بدون هیچ هزینه ای این قابلیت را یکپارچه کنند.

کمک بیشتر به موفقیت تون کوین ، راه اندازی پیش بینی شده زنجیره برنامه های کاربردی TON، یک شبکه لایه ۲ در بالای بلاک چین TON است. این پروژه که در ۹ جولای اعلام شد و توسط The Open Platform پشتیبانی می‌شود، از فناوری Polygon استفاده می‌کند و سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM) را ارائه می‌دهد و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا DApps را به راه‌حل جدید TON layer-2 منتقل کنند.

بنیاد TON همچنین با ۱inch و Sign برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده راه‌اندازی Web3 به نام Triangle شریک شده است. این ابتکار که در ۱۰ جولای اعلام شد، پس از راه اندازی موفقیت آمیز بازی مبتنی بر تلگرام نات کوین بر روی مینی بازی های بازی برای کسب درآمد تمرکز دارد. علاوه بر این، صرافی OKX در ۱۷ جولای ادغام شبکه TON را در کیف پول مستقل Web3 خود اعلام کرد و کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌ها را با استفاده از بلاک چین Toncoin مدیریت و مبادله کنند.

اخیراً، در ۱۸ جولای، بنیاد TON بریج به بیت کوین خود را اعلام کرد که امکان ادغام با DApp های اکوسیستم TON، از جمله صرافی های غیرمتمرکز (DEX) و پلتفرم های وام دهی را فراهم می کند. پل های بلاک چین انتقال توکن ها یا داده ها را بین شبکه های مختلف تسهیل می کند. برای ایمن سازی این پل، شبکه TON از اقداماتی مانند معماری غیرقابل اعتماد و “simplified payment verification client” استفاده می کند.

کاهش حجم و جنون ایردراپ شبکه TON

موفق ترین برنامه های غیرمتمرکز شبکه TON (DApps) از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) صرافی های غیرمتمرکز DeDust و Ston Fi هستند که به ترتیب دارای ۳۸۳ و ۳۰۱ میلیون دلار سپرده هستند. علیرغم موفقیت ظاهری آنها، نگاهی عمیق تر به فعالیت های شبکه نشان می دهد که برخی از DApp های برتر آن در حال تلاش برای حفظ حجم هستند، در حالی که رشد کاربران عمدتاً توسط تعداد انگشت شماری airdrops انجام شده است.

سرمایه قفل شده بلاکچین TON

در هفته منتهی به ۱۹ جولای، دو بزرگترین  DApps شبکه ‌ تون کوین TON کاهش قابل توجهی در فعالیت داشتند. DeDust با کاهش ۶۳ درصدی حجم مواجه شد، در حالی که Ston Fi شاهد کاهش ۳۸ درصدی در حجم معاملات بود.اما هیجان ناشی از DApp های تازه راه اندازی شده که بازار بازی برای کسب درآمد را هدف قرار می دهند، مقدار سرمایه قفل شده شبکه تون کوین TON را افزایش داد.

در حالی که این اکوسیستم هنوز در مراحل اولیه خود است، قضاوت در مورد پایداری این ایردراپ ها زود به نظر می رسد اما میتوان به اکوسیستم TON برای آينده ی درخشانش امیدوار بود.

منبع : cointelegraph

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *