جستجو

عجیب ولی واقعی !!! بوتان ، کشوری ناشناخته بیشترین بیت کوین رو دارد.

بوتان

بازوی سرمایه گذاری بوتان، هلدینگ دروک، دارای بیش از ۱۳۰۰۰ بیت کوین است که بیش از دو برابر ذخیره السالوادور است.

کشور آسیای جنوبی بوتان ظاهراً یک دارنده بزرگ بیت کوین است که حتی بیشتر از السالوادور از ارزهای دیجیتال برخوردار است.

در ۱۶ سپتامبر، پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Arkham Intelligence به گروهی از آدرس‌ها اشاره کرد که دارای ۱۳۰۲۹ بیت کوین (حدود ۷۵۸ میلیون دلار) هستند و ادعا کردند که این اولین آدرسی است که به طور عمومی دارایی‌های بیت کوین بوتان را شناسایی می‌کند.

وی افزود که این دارایی ها از عملیات استخراج بیت کوین که توسط بازوی سرمایه گذاری پادشاهی بوتان، هلدینگ دروک (DHI) انجام شده است، به دست می آید.

داده های Arkham همچنین نشان می دهد که دروک هلدینگ همچنین دارای ۶۵۶ ETH به ارزش حدود ۱.۵ میلیون دلار، همراه با مقدار کمی BNB و Polygon است.

کمپانی Arkham افزود که توانست جدول زمانی فعالیت استخراج زنجیره ای را با تصاویر ماهواره ای تایم لپس از ساخت تاسیسات در محل پروژه شهر آموزش که اکنون از بین رفته است، تایید کند.

انتظار می رود تولید ناخالص داخلی بوتان تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۳ میلیارد دلار برسد، به این معنی که دارایی های گزارش شده آن حدود یک چهارم تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد.

طبق گزارشی در رسانه های محلی در اوایل سال ۲۰۲۳، مقامات بوتان تأیید کردند که استخراج با استفاده از نیروی برق آبی در آوریل ۲۰۱۹ زمانی که قیمت بیت کوین حدود ۵۰۰۰ دلار بود آغاز شد.

در ماه مه ۲۰۲۳، DHI با Bitdeer برای توسعه عملیات استخراج کربن خنثی در بوتان شریک شد. در آوریل ۲۰۲۴، آنها از ارتقاءهایی برای افزایش ظرفیت استخراج بوتان به میزان ۵۰۰ مگاوات تا نیمه اول سال ۲۰۲۵ رونمایی کردند و ظرفیت کل را به ۶۰۰ مگاوات افزایش دادند.

❇️تفاوت آن با السالوادور

در مقایسه، السالوادور خرید بیت کوین خود را در سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز کرد، زمانی که قیمت بیت کوین ۵۱۷۰۰ دلار بود.

بر اساس وب‌سایت Nayib Tracker که سبد سهام این کشور را ردیابی می‌کند، در حال حاضر ۵۸۷۵ بیت کوین به ارزش ۳۳۱ میلیون دلار در اختیار دارد که حدود ۴۵ درصد از دارایی‌های بوتان است.

علاوه بر این، اینها با قیمت بسیار بالاتر، با هزینه متوسط ​​دلاری ۴۳۹۰۰ دلار و سود کل ۳۲.۶ درصد برای کشور آمریکای مرکزی خریداری شدند.

با این حال، السالوادور همچنین از انرژی تجدیدپذیر برای استخراج BTC با استفاده از انرژی آتشفشانی زمین گرمایی استفاده می کند.

Cointelegraph برای جزئیات بیشتر با DHI تماس گرفت اما پاسخ فوری دریافت نکرد.

بوتان یک پادشاهی بودایی محصور در خشکی در کوهپایه های شرقی هیمالیا با جمعیت تنها ۷۹۰۰۰۰ نفر است. در مقایسه، السالوادور ۶.۳ میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *