جستجو

مناطق عرضه و تقاضا چیست و چگونه از آن ها در ترید کریپتو استفاده می کنیم؟

مناطق عرضه و تقاضا چیست و چگونه از آن ها در ترید کریپتو استفاده می کنیم؟

شناخت مناطق عرضه و تقاضا نقش مهمی در تحلیل تکنیکال ایفا می کند و به معامله گران کمک می کند تا تلاش های تجاری خود را افزایش دهند. این مناطق نشان دهنده مناطق ادغام هستند که ممکن است قبل از تغییرات قابل توجه قیمت به سمت بالا یا پایین باشد. مناطق عرضه و تقاضا می ‌توانند نشانه معکوس ‌های احتمالی بازار یا گسترش روند باشند، با معامله‌ گران ارز های دیجیتال که از آن ها برای سرمایه‌ گذاری بر استراتژی ‌های معاملاتی خود استفاده می ‌کنند. این بخش به مفهوم مناطق عرضه و تقاضا در معاملات ارز های دیجیتال، انواع مختلف این مناطق و روش ‌های به کار گرفته شده توسط معامله‌ گران ارز دیجیتال برای شناسایی این شاخص ‌های فنی کلیدی می ‌پردازد.

عرضه و تقاضا در معاملات کریپتو چیست؟

عرضه و تقاضا نقش مهمی در تعیین قیمت ارز های دیجیتال دارد. عرضه به کمیت و رفتار فروشندگان اشاره دارد، در حالی که تقاضا به کمیت و رفتار خریداران اشاره دارد. هنگامی که خریداران افزایش می یابند، قیمت ها تمایل به افزایش دارند، در حالی که افزایش فروشندگان معمولا منجر به کاهش قیمت می شود. استراتژی ‌های معاملات ارز های دیجیتال مبتنی بر عرضه و تقاضا، با هدف استفاده از دوره‌ های عرضه یا تقاضای مازاد انجام می‌ شوند. معامله گران به دنبال خرید زمانی هستند که قیمت ها پایین است (عرضه مازاد) و زمانی که قیمت ها بالا است بفروشند (تقاضای مازاد).

عرضه و تقاضا در معاملات کریپتو چیست؟

مناطق عرضه و تقاضا چیست؟

مناطق عرضه و تقاضا به مناطق خاصی در بازار اشاره دارد که تعادل بین عرضه و تقاضا برای یک ارز دیجیتال تغییر می کند. منطقه عرضه زمانی رخ می دهد که عرضه بیش از حد ارز دیجیتال وجود داشته باشد و باعث کاهش قیمت شود و روند نزولی در نمودار قیمت قابل مشاهده باشد. برعکس، منطقه تقاضا زمانی رخ می دهد که تقاضای بالاتری برای ارز دیجیتال وجود داشته باشد که منجر به افزایش قیمت می شود و روند صعودی در نمودار قیمت مشاهده می شود.

در حوزه ترید کریپتو، این مناطق اغلب تحت تأثیر نهنگ‌ های کریپتو یا سرمایه‌ گذاران نهادی قرار می ‌گیرند و در نتیجه فعالیت بازار افزایش می ‌یابد. این مناطق به عنوان سطوح مقاومتی عمل می کنند که یک روند را تأیید می کند. اگرچه ممکن است به آسانی به اندازه نوسانات ناگهانی قیمت قابل شناسایی نباشند، الگو های خاصی وجود دارد که معامله گران می توانند برای تعیین دقیق این مناطق به دنبال آن ها باشند. بخش‌ های بعدی روش ‌های شناسایی مناطق عرضه و تقاضا را با دقت بیشتری عمیق ‌تر خواهند کرد.

آشنایی با ضروری‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال
بیشتر بخوانید
  • امواج ضربه ای

امواج ضربه ای، که با کندل های سبز یا قرمز قابل توجهی در نمودار قیمت استفاده شده برای تحلیل تکنیکال نشان داده می شوند، می توانند مناطق عرضه و تقاضا را نشان دهند. یک موج ضربه ای قوی رو به بالا (نشان دهنده تقاضای بالا) منجر به کندل های بزرگ سبز رنگ می شود، در حالی که یک موج ضربه ای رو به پایین (نشان دهنده عرضه بالا) منجر به ایجاد کندل های بزرگ قرمز رنگ می شود. یک موج ضربه ای می تواند نشان دهنده خروج بازار از منطقه عرضه یا تقاضا باشد، که نشان دهنده عدم تعادل بین سفارشات خرید و فروش است که ممکن است آغاز یک روند جدید باشد.

  • فعالیت در منطقه عرضه

فعالیت در یک منطقه عرضه با کندل های نزولی قرمز بزرگ مشخص می شود، که نشانه روند نزولی است که می تواند معکوس نزولی نسبت به صعود قبلی یا ادامه روند نزولی باشد. با ادامه روند نزولی، قیمت ها کاهش می یابد و معامله گران را وادار می کند تا به طور بالقوه از «شورت» در این بازار سود ببرند.

  • فعالیت در یک منطقه تقاضا

برعکس، فعالیت در یک منطقه تقاضا با کندل ‌های بزرگ سبز رنگ مشخص می ‌شود که نشان ‌دهنده یک روند صعودی است که می ‌تواند نشان ‌دهنده بازگشت صعودی یا ادامه روند موجود باشد. در طول روند صعودی، قیمت ارز دیجیتال افزایش می ‌یابد و معامله‌ گران را به فکر گرفتن یک موقعیت طولانی در دارایی دیجیتال می ‌اندازد.

انواع مناطق عرضه و تقاضا

تفاوت های قابل توجهی بین برگشت های نزولی یا صعودی و ادامه روند های موجود وجود دارد که بر سرمایه گذاران تأثیر می گذارد. الگو های نمودار می تواند به شناسایی این انواع مختلف مناطق عرضه و تقاضا کمک کند.

انواع مناطق عرضه و تقاضا

  • الگو های معکوس

الگو های معکوس نشان دهنده دور شدن قیمت ها از روند صعودی و گذار به روند نزولی یا برعکس است.

  • رالی پایه سقوط (صعودی)

در یک سناریوی رالی پایه افت (صعودی)، قیمت ها کاهش می یابد، در اطراف یک سطح معین تثبیت می شود، یک ساختار پایه تشکیل می شود و سپس به دلیل تقاضای بالا به سمت بالا حرکت می کند.

  • افت پایه رالی (نزولی)

از سوی دیگر، در یک وضعیت افت پایه رالی (نزولی)، قیمت ها افزایش می یابد، یک پایه تشکیل می دهد و سپس به دلیل عرضه بالا به سمت پایین کاهش می یابد.

  • الگو های ادامه

از سوی دیگر، الگو های ادامه، زمانی را نشان می‌دهند که قیمت ‌ها تلاش می‌کنند از یک الگو عبور کنند، یک پایه را تشکیل دهند، اما در نهایت روند موجود ادامه دارد. این الگو ها در مقایسه با الگو های معکوس ضعیف ‌تر با شتاب کمتر هستند و عموماً برای سرمایه‌گذاران مطلوب نیستند.

  • افت پایه

در سناریوی افت پایه افت، قیمت کاهش می‌یابد، روند نزولی را متوقف می‌کند تا پایه ایجاد شود و سپس روند نزولی قوی ادامه می‌یابد.

  • رالی پایه رالی

برعکس، در سناریوی رالی پایه رالی، قیمت افزایش می ‌یابد، روند صعودی خود را متوقف می ‌کند تا یک پایه ایجاد کند، اما سپس روند صعودی قوی را از سر می‌ گیرد.

نحوه یافتن مناطق عرضه و تقاضا

تغییرات بازار یا عدم تعادل بین عرضه و تقاضا منجر به ایجاد مناطق عرضه و تقاضا می شود. کندل‌ های بزرگ ‌تر، که به کندل ‌های قیمت انفجاری یا کندل ‌های دامنه ‌دار (ERC) معروف هستند، نشانه واضح‌ تری از عدم تعادل بازار هستند. این کندل ها معمولا دارای بدنه بلندتر با فتیله های کوچک هستند.نحوه یافتن مناطق عرضه و تقاضا

دو نوع ERC که مناطق تقاضا و عرضه را نشان می دهند عبارتند از:

  • ERC سبز: نشان دهنده تقاضای قوی بازار و افزایش قیمت ها (منطقه تقاضا)
  • ERC های قرمز: عرضه قوی بازار و کاهش قیمت ها (منطقه عرضه) را نشان می دهد!

مناطق عرضه با کندل های بزرگ قرمز (ERC) با فتیله های کوتاه در نمودار قیمت نشان داده می شوند. یک منطقه عرضه قوی ممکن است قبل از تداوم روند، با ظاهر شدن کندل های بزرگ تر، روند نزولی را متوقف کند. یک منطقه تقاضا روند مشابهی را مشاهده می کند، اما به سمت بالا، با کندل های بزرگ قرمز رو به بالا.

  • سطوح حمایت و مقاومت

معامله گران باتجربه در بازار ارز های دیجیتال اغلب شاخص های فنی مختلف را برای سنجش حرکت قیمت و پویایی بازار، از جمله مناطق عرضه و تقاضا، تجزیه و تحلیل می کنند. نقاط محوری، که سطوح مقاومت و حمایت را در بر می گیرند، به عنوان شاخص های حیاتی عمل می کنند. سطوح حمایتی نشان می ‌دهند که روند نزولی به دلیل افزایش تقاضا در کجا متوقف می‌ شود، در حالی که سطوح مقاومت نشان می‌ دهند که کجا روند صعودی معکوس می ‌شود و منجر به فروش ارز های دیجیتال می ‌شود. علاوه بر این، سطوح فیبوناچی برای مشخص کردن نقاط عطف بالقوه در مناطق عرضه و تقاضا استفاده می شود.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ معرفی بهترین پروژه‌های AI
بیشتر بخوانید

چگونه معامله گران ارز های دیجیتال از مناطق عرضه و تقاضا استفاده می کنند؟

درک اینکه چگونه معامله‌ گران ارز های دیجیتال از مناطق عرضه و تقاضا استفاده می ‌کنند، مستلزم درک جامعی از استراتژی ‌های معاملاتی و تحلیل فنی است. همانطور که معامله گران تخصص خود را افزایش می دهند، می توانند به طور موثر مناطق عرضه و تقاضا را مشخص کنند، آن ها را در نمودار قیمت ترسیم کنند و سطوح حمایت، مقاومت و فیبوناچی را کشف کنند. با کسب دانش، معامله‌ گران می‌ توانند استراتژی ‌ای را تنظیم کنند که با تحمل ریسک آن ها هماهنگ باشد. این ممکن است مستلزم به کارگیری یک رویکرد معاملات دامنه ای با در نظر گرفتن یک موقعیت طولانی یا کوتاه یا انتخاب یک استراتژی برش باشد که در آن معامله گران قصد دارند موقعیتی را در شرایط سودمند وارد کنند و شروع یک روند صعودی بلند مدت را پیش بینی کنند.

نحوه یافتن مناطق عرضه و تقاضا

ریسک‌ های عرضه و تقاضای استراتژی ‌های معاملاتی ارز های دیجیتال

درگیر شدن در ترید در مناطق عرضه و تقاضا، خطرات خاصی را فراتر از مشکلات معمول ترید و سرمایه گذاری کریپتو ایجاد می کند.

این خطرات عبارتند از:

– شکست های کاذب: قیمت ها از یک منطقه عرضه یا تقاضا عبور می کنند تا به طور ناگهانی جهت معکوس کنند، اغلب به دلیل دستکاری بازار یا حجم کم معاملات.

– اخبار و احساسات بازار: استراتژی های معاملاتی مبتنی بر مناطق عرضه و تقاضا بر تحلیل تکنیکال تکیه می کنند در حالی که تحلیل بنیادی را نادیده می گیرند. هر گونه اخبار ناگهانی اقتصادی یا بازار یا تغییر در احساسات بازار می تواند تجزیه و تحلیل منطقه عرضه و تقاضا را بی اثر کند.

– وابستگی به مناطق عرضه و تقاضا: در حالی که ترید منطقه عرضه و تقاضا ابزار مفیدی برای سرمایه گذاران است، توصیه می شود آن را با سایر تحلیل های فنی و بنیادی و همچنین سایر استراتژی ها ترکیب کنید. سرمایه گذاران باید از شاخص های اضافی برای تأیید حرکات بازار آشکار در مناطق عرضه و تقاضا استفاده کنند.

مدیریت ریسک، کلید محافظت در برابر ضرر است!

مدیریت ریسک برای محافظت در برابر زیان های مالی بسیار مهم است. معامله گران در بازار ارز های دیجیتال اغلب با کوتاه کردن یک منطقه عرضه یا طولانی شدن در یک منطقه تقاضا، بر روی حرکات بازار سرمایه گذاری می کنند. اساساً وقتی تقاضا زیاد است و قیمت‌ ها بالا می‌ رود، می‌ فروشند و وقتی عرضه فراوان و قیمت‌ ها پایین است، خرید می ‌کنند و از نوسانات قیمت سود می ‌برند. مدیریت ریسک موثر شامل تنظیم دستورات توقف ضرر دقیق برای همه سناریو های معاملاتی، اعم از داشتن موقعیت های خرید یا فروش، شناسایی نقاط ورود مطمئن برای خرید های شکست در استراتژی های معاملاتی خاص، و به حداقل رساندن زیان های احتمالی در معاملات نوسانی است. علاوه بر این، دستیابی به موفقیت در ترید ارز های دیجیتال مستلزم درک عمیق شناسایی دقیق مناطق عرضه و تقاضا، دانش جامع تحلیل تکنیکال و آشنایی با استراتژی‌ ها و شاخص‌ های مختلف مورد استفاده معامله‌ گران باتجربه است.

آشنایی کامل با سوشال تریدینگ (Social Trading) در کریپتو
بیشتر بخوانید

سوالات متداول

چگونه از مناطق عرضه و تقاضا در معاملات استفاده می کنید؟

استفاده از مناطق عرضه و تقاضا در معاملات شامل شناسایی مناطقی در نمودار است که قیمت در آن ها تلاش کرده است تا بالاتر یا پایین ‌تر حرکت کند، که نشان‌ دهنده مناطق بالقوه عرضه یا تقاضا است. این مناطق اغلب با برگشت‌ های متعدد در یک سطح قیمت مشخص می ‌شوند، که شناسایی سطوح قیمتی را که قیمت چندین بار معکوس شده است ضروری می‌ سازد.

چگونه می توان عرضه و تقاضا را در کریپتو دید؟

برای شناسایی عرضه و تقاضا در کریپتو، به دنبال منطقه تثبیت قیمت باشید که نشان دهنده منطقه عرضه است. برعکس، مناطق تقاضا را می توان با مشاهده افزایش قیمت قابل توجه به دور از دسته ای از کندل های کوچک که در آن قیمت برای مدت کوتاهی تثبیت شد، پیدا کرد.

چرا عرضه و تقاضا در ترید مهم است؟

درک عرضه و تقاضا در معاملات بسیار مهم است زیرا به معامله گران اجازه می دهد تا حرکات بازار را پیش بینی کنند و تنظیمات تجاری با احتمال بالا را شناسایی کنند.

کدام شاخص برای عرضه و تقاضا بهتر است؟

بهترین شاخص ها برای تعیین مناطق عرضه و تقاضا شامل نقاط محوری است که به معامله گران کمک می کند سطوح حمایت و مقاومت را بر اساس میانگین قیمت های پایین، بالا و بسته شدن در روزهای معاملاتی گذشته تعیین کنند.

بهترین چارچوب زمانی برای مناطق عرضه و تقاضا چیست؟

مناطق عرضه و تقاضا به بهترین وجه برای معاملات روزانه و معاملات نوسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بهترین بازه زمانی برای استفاده از آن ها در تحلیل اقدام قیمت را یک بازه زمانی درون روز یا روزانه می‌ سازند.

آیا عرضه و تقاضا استراتژی معاملاتی خوبی است؟

مناطق عرضه و تقاضا به عنوان مناطق مهمی عمل می کنند که در آن فشار خرید یا فروش بالا است و منجر به تغییرات بالقوه در قیمت های بازار می شود. با درک این مناطق، معامله گران می توانند موقعیت بهتری برای حرکت قیمت ها داشته باشند و استراتژی های معاملاتی موثری را توسعه دهند.

قانون عرضه و تقاضا در معاملات چیست؟

قانون عرضه و تقاضا در ترید ترکیبی از دو اصل اقتصادی اساسی است که توضیح می دهد چگونه تغییرات در قیمت یک منبع، کالا یا محصول بر مقدار تقاضا و مقدار عرضه شده تأثیر می گذارد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *