جستجو

با پولی که SEC امسال از کریپتو به جیب زد ، همگی کارکنانش یک سواحل هاوایی بدهکارند.

با پولی که SEC امسال از کریپتو به جیب زد ، همگی کارکنانش یک سواحل هاوایی بدهکارند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ تقریباً ۴.۷ میلیارد دلار اقدامات اجرایی را علیه شرکت ها و مدیران رمزارز اعمال کرده است – یک جهش بیش از ۳۰۰۰٪ نسبت به سال ۲۰۲۳.

بر اساس گزارش ۹ سپتامبر از Social Capital Markets، سال رکورددار SEC عمدتاً با تسویه حساب عظیم ۴.۴۷ میلیارد دلاری آن با Terraform Labs و مدیرعامل سابق Do Kwon در ژوئن تقویت شد – “بزرگترین اقدام اجرایی تا به امروز”

۱۱ اقدام اجرایی رگولاتور در سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش ۳۰۱۸ درصدی آن نسبت به جریمه های ۱۵۰.۳ میلیون دلاری خود در سال گذشته بوده است، علیرغم اینکه ۱۹ اقدام کمتر علیه شرکت های رمزنگاری اعمال شده است.

با پولی که SEC امسال از کریپتو به جیب زد ، همگی کارکنانش یک سواحل هاوایی بدهکارند.

مجموع مبالغ جریمه شامل مبلغ توقیف، رد کردن، جریمه های مدنی، مبلغ تسویه حساب، و سود پیش داوری است و از زمانی که SEC اقدام اجرایی را آغاز کرد، شمارش شد.

افزایش جریمه‌ها در سال جاری نشان می‌دهد که SEC یک تغییر استراتژیک به سمت هدف قرار دادن پرونده‌های تأثیرگذارتر انجام داده است.

این روند نشان‌دهنده تغییر استراتژیک SEC به سمت جریمه‌های کمتر اما بزرگ‌تر، با تمرکز بر انجام اقدامات اجرایی با تاثیر بالا است که سابقه‌ای برای کل صنعت ایجاد می‌کند.

SEC در سال ۲۰۱۹ با یک اقدام ۱.۲۴ میلیارد دلاری به شبکه پیام‌رسان اجتماعی تلگرام، متشکل از ۱۸.۵ میلیون دلار جریمه مدنی و ۱.۲ میلیارد دلار انصراف به سرمایه‌گذاران ضربه زد.

داده‌های Social Capital Market نشان می‌دهد که این مورد به طور قابل‌توجهی به افزایش حدود ۲۰۰۰ درصدی میانگین جریمه سالانه به بیش از ۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ کمک کرده است.

چهار سال بعد میانگین جریمه بین ۵ تا ۳۵.۲ میلیون دلار بود تا اینکه پرونده Terraform Labs میانگین جریمه سال ۲۰۲۴ را به بالای ۴۲۰ میلیون دلار رساند.

GTV Media Group، Ripple Labs و کلاهبرداران جان و تینا بارکزدیل از جمله افرادی هستند که SEC با مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به آنها برخورد کرده است.

با این حال، ۴۶ درصد از جریمه های اعمال شده از سال ۲۰۲۰ تاکنون کمتر از ۱ میلیون دلار بوده است، در حالی که ۳۰ درصد بین ۱ تا ۱۰ میلیون دلار بوده است.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *