جستجو

بانک مرکزی استرالیا برنامه ۳ ساله را برای راه اندازی ارز دیجیتال مرکزی خود ارائه داد.

بانک مرکزی استرالیا برنامه 3 ساله را برای راه اندازی ارز دیجیتال مرکزی خود ارائه داد.

بانک مرکزی استرالیا (RBA) می گوید که به این زودی ها CBDC خرده فروشی را دنبال نمی کند، در عوض تلاش های خود را بر راه اندازی CBDC ( ارز دیجیتال بانک مرکزی‌) متمرکز می کند.

در سخنرانی ۱۸ سپتامبر در کنفرانس Intersekt Fintech در ملبورن، براد جونز، دستیار رئیس RBA، نقشه راه سه ساله بانک مرکزی استرالیا را ارائه کرد که عمدتاً بر توسعه CBDC عمده فروشی تمرکز دارد.

می‌توانم تأیید کنم که RBA تعهدی استراتژیک برای اولویت‌بندی برنامه کاری خود بر روی پول دیجیتال عمده‌فروشی و زیرساخت – از جمله عمده‌فروشی CBDC – به جای خرده‌فروشی CBDC دارد.
جونز گفت که تحقیقات RBA نشان داده است که یک CBDC خرده فروشی در راه نوآوری واقعی برای استفاده عمومی در استرالیا کمی ارائه می دهد، در حالی که یک CBDC عمده فروشی چندین مزیت کلیدی را برای بانک های تجاری و مرکزی ارائه می دهد.

این مزایا شامل کاهش ریسک‌های طرف مقابل و عملیاتی، افزایش شفافیت و قابلیت حسابرسی، افزایش نقدینگی و قابلیت‌های معاملاتی و کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و انطباق است.

وی افزود که به نظر می رسد مزایای بالقوه یک CBDC خرده فروشی برای عموم استرالیا “متوسط ​​یا نامطمئن” باشد، با نسخه خرده فروشی ارز دیجیتالی که چندین چالش از جمله هزینه های استقراض بالاتر، افزایش ریسک فرار بانکی، و مشکلات اجرای این ارز دیجیتال را به همراه دارد.

جونز همچنین خاطرنشان کرد که RBA در حال انجام تحقیقات بیشتر در مورد مزایای بالقوه توکن سازی دارایی و نقش فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند در عملیات مالی بانک مرکزی است.

«قابلیت برنامه‌ریزی توکن‌ها از طریق قراردادهای هوشمند، و توانایی آزادسازی وثیقه و کاهش ریسک طرف مقابل با مبادله اتمی پول و دارایی‌ها در دفتر کل، مورد توجه ویژه‌ای در تحقیقات تجربی بوده است.»
بر اساس گزارش شورای آتلانتیک، ۱۳۴ کشور که ۹۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهند، در حال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند.

همچنین نشان داد که ۶۶ کشور در مرحله پیشرفته اکتشاف، توسعه، آزمایشی هستند.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *