جستجو

اتریوم بدتر از بیت کوین در سال ۲۰۲۴!

اتریوم بدتر از بیت کوین در سال 2024!

۳ دلیل برای ادامه عملکرد ضعیف قیمت اتریوم در برابر بیت کوین در سال ۲۰۲۴

قیمت اتریوم در تعدادی از معیارها عملکرد خوبی نسبت به بیت کوین ندارد زیرا سرمایه گذاران برای شروع معامله منتظر ETF اتریوم هستند.اتریوم سال را با قدرت شروع کرد اما در اواسط مارس شروع به کاهش کرد. اگرچه اتریوم در اواسط ماه می در بحبوحه پیش‌بینی تایید ETF‌های اسپات اتریوم در ایالات متحده رشد کرد، اما عملکرد کمتری داشته است.اتریوم در ۱۲ ماه گذشته تقریباً ۶۰ درصد افزایش یافته است در مقایسه با افزایش ۸۷ درصدی بیت کوین ۲۷ درصد کمتر است.

اتریوم بدتر از بیت کوین در سال 2024!

گزارش دارایی‌های دیجیتال : CME و Glassnode یک بینش از روند بازار و با یک انتشار مشترک به برخی از دلایلی که نشان می‌دهد که چرا ETH در طول سال ۲۰۲۴ عملکرد ضعیفی از BTC داشته است، پرداخته اند :

اتریوم در سال ۲۰۲۴ به روند کاهشی خود در برابر بیت کوین ادامه داد:

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که اتریوم در سال ۲۰۲۴ اصلاحات نسبتاً عمیق‌تری را تجربه کرده است، با بزرگترین کاهش ۳۱ درصدی بین ۱۲ مارس تا ۱ می. در مقایسه، بیت‌کوین در مدت مشابه ۲۳ درصد کاهش یافت.

اتریوم بدتر از بیت کوین در سال 2024!

همینطور که در تصویرم مشخص است کاهش اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین اصلاحات نسبتاً عمیق‌تری را تجربه کرده است، که بیشترین کاهش در چرخه ۲۰۲۲-۲۴ تا کنون -۴۲ درصد بوده است. چرخه های قبلی اصلاحات بیش از -۶۵٪ را در فازهای اولیه و بعدی بازارهای صعودی مشاهده کرده اند.

با توجه به نمودار زیر، نسبت ETH/BTC روند کاهشی داشته است و دوره ای را نشان می دهد که بیت کوین از اتریوم بهتر عمل می کند، سناریویی که در حال حاضر همچنان ادامه دارد.

اتریوم بدتر از بیت کوین در سال 2024!

این گزارش تعدادی از دلایل عملکرد ضعیف اتریوم  را ثبت می کند، از جمله تایید ETF های اسپات بیت کوین در ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۴ و رقابت فزاینده سایر بلاک چین های اثبات سهام.با این حال، با افتتاح ETF های اسپات ایالات متحده برای اتریوم، این ممکن است کاتالیزوری برای معکوس شدن این روند نزولی ایجاد کند.

نوسانات واقعی ETH در سال ۲۰۲۴ کمتر از چرخه های قبلی باقی ماند:

این گزارش با استفاده از معیارهای زنجیره‌ای  از شرکت اطلاعات بازار Glassnode، نسبت ارزش واقعی بازار (MVRV) را برای سنجش سودآوری کلی سرمایه‌گذاران تحلیل کرد. نسبت MVRV واگرایی بین ارزش بازار و سقف واقعی را دنبال می کند و میانگین سود یا زیان تحقق نیافته بازار را توصیف می کند.

این گزارش خاطرنشان کرد که اگرچه این معیار از اکتبر ۲۰۲۳ به طور پیوسته بهبود یافته است، اما ارزش فعلی آن در حدود ۱.۸ هنوز بسیار پایین تر از قله های ۶.۲ و ۳.۸ است که در چرخه های صعودی ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ شاهد بودیم.

اتریوم بدتر از بیت کوین در سال 2024!

در مقایسه، این گزارش نسبت MVRV بیت‌کوین را در حدود ۲.۵ نشان می‌دهد، که نشان می‌دهد متوسط سرمایه‌گذاران بیت‌کوین نسبت به سرمایه‌گذاران ETH سودهای محقق نشده بیشتری دارند.این بدان معناست که سرمایه‌گذاران همچنان ارزش بیت‌کوین را بالاتر از ETH می‌دانند و ترجیح می‌دهند پول خود را در ارز دیجیتال پیشگام به جای اتر بگذارند.

این دیدگاه توسط K33 Research نیز به اشتراک گذاشته شده است، که خاطرنشان کرد اگرچه اتریوم عملکرد BTC را در طول سال منعکس کرده است، با توجه به اینکه نسبت ETH/BTC سرسختانه نزدیک به پایین‌ترین سطح ۳ سال گذشته معامله می‌شود، بازار «پتانسیل اتریوم را کمتر ارزیابی کرده است».

وتل لوند، تحلیلگر ارشد K33 Research نوشت:

“ما معتقدیم که بازار اثر ETF ETH را دست کم می گیرد و پیش بینی می کند که ETF های ETH ایالات متحده ۱٪ از عرضه ETH در گردش را جذب کنند.”

حجم معاملات آتی اتریوم از بیت کوین عقب است:

طبق گزارش Glassnode و CME Group، بازارهای آتی منبع اصلی حجم معاملات در بازارهای دارایی دیجیتال باقی می‌مانند و معمولاً «پنج تا ده برابر بزرگ‌تر از حجم معاملات اسپات» هستند.

اگرچه علاقه بازار اتریوم در سال ۲۰۲۴ همچنان بالاست و در ۲۹ می به بالاترین رقم تاریخ ۱۷.۰۹ میلیارد دلار رسید، طبق داده های گلاسنود، حجم معاملات مشتقات همچنان به طور قابل توجهی کمتر از حجم معاملات بیت کوین باقی مانده است.حجم بالای معاملات آتی نشان دهنده اعتماد و اشتیاق بالای سرمایه گذاران است که می تواند منجر به خرید بیشتر و قیمت های بالاتر شود.

نمودار زیر نشان می دهد که حجم معاملات در بازارهای آتی از اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است، به طوری که بیت کوین بیش از ۳۴.۴ میلیارد دلار در قراردادهای روزانه در برابر ۲۶.۷ میلیارد دلار اتریوم معامله می کند.حجم مبادلات روزانه به این بزرگی مشابه چرخه بازار قبلی است، اگرچه آنها کمتر از بالاترین رکوردهای مشاهده شده در نیمه اول سال ۲۰۲۱ باقی می مانند.

اتریوم بدتر از بیت کوین در سال 2024!

علیرغم عملکرد ضعیف اتریوم در مقابل بیت کوین، تحلیلگران خوشبین هستند که ETF های اتریوم شاهد رسیدن اتریوم به بالاترین حد جدید باشند، زیرا برخی گمانه زنی می کنند که وال استریت از آن به عنوان شرط بندی برای رشد Web3 استفاده خواهد کرد. برخی دیگر حدس می زنند که ETF های اسپات اتریوم می توانند بیش از ۱۵ میلیارد دلار در ماه های اولیه جذب کنند و قیمت اتریوم را در این چرخه به ۱۰۰۰۰ دلار برساند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *