جستجو

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ معرفی بهترین پروژه‌های AI

ارز دیجیتال هوش مصنوعی

در سال ۲۰۲۳، عرضه برنامه‌های متعدد و بسیار پرکاربرد هوش مصنوعی (AI) مانند OpenAI و ChatGPT، نویدبخش گسترش روز افزون هوش مصنوعی در تمامی شئون زندگی انسان بود. با ورود به سال ۲۰۲۴، می‌توان به وضوح شاهد تکامل و تحول AI در عرصه های دیگر فناوری و به‌خصوص بازار ارزهای دیجیتال بود. تاثیر هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف بلاک‌چین، به‌سرعت در حال افزایش است. چندین پروژه ارز دیجیتال هوش مصنوعی نیز عرضه شده که این موضوع گویای تاثیر فناوری AI در نوآوری و پیشبرد این صنعت است. در این مقاله می خواهیم با ارز دیجیتال هوش مصنوعی و بهترین پروژه‌های AI جهت سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو، آشنا شویم. با ما همراه باشید.

منظور از ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارز دیجیتال هوش مصنوعی، توکن کریپتویی است که از فناوری هوش مصنوعی (AI) در برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اکوسیستم بلاک چین بهره می‌برد. هوش مصنوعی در حال ایجاد تحولی بزرگ در بسیاری از صنایع است و فضای کریپتو نیز از این قاعده مستثنا نیست. با تلفیق بلاک‌چین و AI، شاهد افزایش عرضه دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد و ارز دیجیتال هوش مصنوعی هستیم.

توکن‌های AI سه نقش بسیار مهم را ایفا می‌کنند. اولاً، آنها موجب تسهیل تراکنش‌ها شده و به محیط مبادله برای پلتفرم‌های مبتنی بر AI تبدیل می‌شوند. کاربران با این توکن‌ها می‌توانند هزینه سرویس‌ها را پرداخت کرده، به داده‌ها دسترسی داشته و در فعالیت‌های پلتفرم مشارکت کنند.

علاوه براین، ارز دیجیتال هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در حاکمیت پروتکل دارند. برخی از این توکن‌ها حقوق حاکمیتی را به هولدرهای خود اعطا کرده و باعث توانمندی هر چه بیشتر دارندگان این ارزهای دیجیتال در فرایندهای تصمیم‌گیری شده و موجب شکل‌گیری توسعه و جهت‌گیری پروژه یا پلتفرم AI می‌شوند. در نهایت، این توکن‌ها باعث می‌شوند تا کاربران در رشد پروژه یا پروتکل AI مشارکت بیشتری کنند.

کاربرد ارز دیجیتال هوش مصنوعی در صنعت بلاک‌چین

تلاقی فناوری بلاک‌چین و هوش مصنوعی، به‌سرعت مورد توجه کاربران و سرمایه‌گذاران بازار کریپتو قرار گرفت و آنها به مزایای متعدد هوش مصنوعی در دنیای کریپتو پی بردند.

کاربرد ارز دیجیتال هوش مصنوعی در صنعت
برخی از دلایل و مزایای استفاده از این فناوری در بازار ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

افزایش امنیت و کارایی

قابلیت‌های امنیتی بلاک‌چین توأم با ویژگی‌های AI باعث ارتقای امنیت و کارایی در حوزه‌های مختلف از جمله تشخیص آنی جعل و خودکارسازی فرایندهای پیچیده و تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیریت داده‌ها و بازارهای غیرمتمرکز AI

تلفیق نگهداری داده‌ها به‌صورت امن در بلاک‌چین و قابلیت‌های تحلیل داده AI، امکان مدیریت دقیق داده‌ها را فراهم می‌کند. همچنین بلاک‌چین باعث ایجاد بازارهای غیرمتمرکز AI شده و دسترسی به فناوری AI و شفافیت تراکنش را بیش از پیش ممکن می‌سازد.

اعتماد، شفافیت و توکنیزه شدن

شفافیت بلاک‌چین و قابلیت‌های تصمیم‌گیری AI، باعث ایجاد اعتماد در میان کاربران می‌شود. پروژه‌های کریپتویی با قابلیت AI، غالباً از توکن‌ها برای امکان اشتراک‌گذاری داده و همکاری بیشتر استفاده کرده و باعث تسریع تحقیق و توسعه در حوزه هوش مصنوعی می‌شود.

کاهش هزینه و شخصی‌سازی

بلاک‌چین و AI با خودکارسازی و بهینه‌سازی فرایندها، باعث کاهش معنادار هزینه‌های عملیاتی می‌شوند. همچنین هوش مصنوعی رفتار کاربران را در برنامه‌های بلاک‌چین تحلیل کرده و منجر به تجربیات شخصی‌سازی شده هر چه بیشتر کاربران می‌شود.

کاربردهای میان صنعتی و تطبیق با قوانین

تلفیق بلاک‌چین و AI، کارکردهایی در بخش‌های مختلف از جمله بخش سلامت، امور مالی و زنجیره تأمین دارد. AI به تطبیق برنامه‌های بلاک‌چین با استانداردهای در حال تکامل قانونی کمک می‌کند.

ChatGPT در معاملات کریپتو | چگونه با هوش مصنوعی معامله کنیم؟
بیشتر بخوانید

پروژه‌های برتر ارز دیجیتال هوش مصنوعی در کریپتو

هر چند فناوری بلاک‌چین، نوپا بوده و طی چند سال اخیر گسترش یافته است، چندین پروژه صنعتی درحال‌توسعه راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در بلاک‌چین هستند. اگر شما به‌عنوان سرمایه‌گذار در بازار کریپتو به دنبال ورود به ترند AI هستید، در این قسمت پروژه‌های برتر ارز دیجیتال هوش مصنوعی ارائه می‌شوند. شما می‌توانید این پروژه‌ها را بر اساس شهرت، کاربرد، ارزش بازار (Market Cap) و تازه‌ترین روندهای توسعه‌ای در نظر بگیرید.

Fetch.ai (FET)

فتچ (FET) یک پروژه پیشگامانه و مبتکرانه است که از هوش مصنوعی و فناوری بلاک‌چین با هدف خودکارسازی اقتصاد دیجیتال از طریق عامل‌های هوشمند استفاده می‌کند. این عامل‌ها، سرویس‌ها یا دستگاه‌هایی را نمایندگی کرده که می‌توانند تراکنش‌ها را انجام داده و به‌صورت مستقل تصمیم‌گیری کنند.

عامل‌های FET با به‌کارگیری AI پیشرفته و یادگیری ماشین، قابلیت تطبیق، یادگیری و ارائه سرویس‌های شخصی‌سازی شده، اشتراک‌گذاری داده، حل مسئله و تراکنش‌ها را دارند. این پلتفرم، اهمیت زیادی به‌خاطر یکپارچه‌سازی AI و بلاک‌چین به‌صورت منحصربه‌فرد دارد و باعث تضمین مقیاس‌پذیری، حریم خصوصی داده و کارایی عملیاتی می‌شود. FET، بازیگری کلیدی در خودکارسازی بخش‌های مختلف مانند امور مالی، سلامت و مدیریت زنجیره تأمین است.

Fetch.AI در سال ۲۰۲۳، به پیشرفت‌های مهمی در حوزه‌های فناوری، همکاری و اکوسیستم درحال گسترش رسیده و در سال ۲۰۲۴ نیز در به‌صورت گسترده پذیرفته شده است. FET توکن بومی این اکوسیستم، نقشی محوری در اکوسیستم داشته و باعث تسهیل تراکنش‌ها، سرویس‌های پاداش و تضمین امنیت شبکه می‌شود.

ارزش بازار ۱,۹۰۸,۴۴۷,۹۰۳ دلار

رتبه (بر اساس ارزش بازار)

۵۳

حجم معامله (۲۴ ساعت اخیر) ۱۳۳,۹۵۷,۲۴۴ دلار
تعداد توکن‌های درگردش ۸۴۸,۳۴۸,۹۰۳ FET
تعداد کل توکن‌ها ۱,۱۵۲,۹۹۷,۵۷۵ FET
ارزش بازار کاملاً رقیق شده ۲,۵۹۳,۷۵۵,۷۶۵ دلار
بیشترین قیمت تاریخی (ATH) ۳.۴۷ دلار

 Ocean Protocol (OCEAN)

اوشن پروتکل (OCEAN Protocol) و توکن بومی آن OCEAN، یک پروژه متمایز با تلفیق فناوری بلاک‌چین و اقتصاد داده‌ها است و متمرکز بر گسترش دسترسی داده‌ها، اشتراک‌گذاری و پولی سازی است. این پروژه به‌صورت متن‌باز و محلی برای تبادل داده‌های مبتنی بر بلاک‌چین عمل کرده و باعث توانمندسازی توسعه‌دهندگان و استارتاپ‌ها برای ایجاد برنامه‌هایی متناسب با نیازهای جوامع مختلف می‌شود. توکن OCEAN برای استیکینگ داده‌ها، تأمین سرمایه جامعه و خرید و فروش داده‌ها در Ocean Market می‌شود.

اوشن پروتکل یک پلتفرم غیرمتمرکز را عرضه کرده است که باعث تضمین حریم خصوصی داده‌ها شده و کاربران می‌توانند داده‌ها را به‌صورت امن و کارا، به اشتراک گذاشته، فروخته و یا مصرف کنند. اوشن پروتکل با ارائه نوآوری‌هایی همچون NFT داده و یکپارچه‌سازی انطباق GDPR، به دنبال ارتقای انعطاف‌پذیری، امنیت و ظرفیت ROI برای ناشران و مصرف‌کنندگان است. هدف از ارتقای این پروتکل در حوزه‌هایی همچون استیکینگ یک‌سویه و پشتیبانی از فیلدهای متاداده ERC725y، به دنبال بهبود مدیریت داده و امنیت و کاهش ریسک‌هایی مانند راگ‌پول‌ها (rug pulls) است.

اوشن در سال ۲۰۲۳، برنامه‌های متنوعی را برای مشارکت هر چه بیشتر جامعه خود معرفی کرد. به‌روزرسانی‌های مهم مانند عرضه رابط خط دستور برای تعامل ساده‌تر با سرویس‌های اوشن، یکپارچه‌سازی با راهکارهای نگهداری Web3 مانند فایل کوین و ارویو برای افزایش بازدهی آپلود داده‌ها و استفاده از الگوهای اوشن برای کمک به توسعه‌دهندگان در ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز انجام شده است. تمرکز این پروژه در سال ۲۰۲۴ به نوآوری و همکاری بیشتر در زمینه AI غیرمتمرکز و فضای اشتراک‌گذاری داده است.

ارزش بازار ۵۳۲,۸۱۰,۲۳۷
رتبه (بر اساس ارزش بازار) ۱۳۲
حجم معامله (۲۴ ساعت اخیر) ۲۰,۸۵۴,۵۴۳
تعداد توکن‌های درگردش ۵۶۸,۳۸۱,۱۰۳ OCEAN
تعداد کل توکن‌ها ۱,۴۰۸,۹۰۰,۱۴۱ OCEAN
ارزش بازار کاملاً رقیق شده ۱,۳۲۲,۱۰۱,۷۸۲ دلار
بیشترین قیمت تاریخی (ATH) ۱.۹۴ دلار

VAIOT (VAI)

وایوت (VAIOT) از ترکیب بلاک‌چین و هوش مصنوعی برای نوآوری در صنایع اینشورتک (فناوری بیمه) و لیگال تک (فناوری حقوقی) استفاده کرده و پلتفرمی را ارائه می‌کند که نقش ‌برجسته‌ای در استفاده از AI برای خودکارسازی و تسهیل سرویس‌های بیمه و حقوقی دارد. این پروژه از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی برای ارائه یک ابزار کمکی مجازی و کاربرپسند در حوزه حقوقی (VALaywer) استفاده کرده و قابلیت ایجاد قراردادهای حقوقی را بدون نیاز به دانش حقوقی از سوی کاربر دارد. توکن VAI که نقشی حیاتی در اکوسیستم وایوت دارد، چندین هدف را دنبال می‌کند. از این توکن به‌عنوان روش پرداخت درون پلتفرم و اعطای پاداش به کاربران از طریق برنامه Payback استفاده شده و کارمزدهای تراکنش را پرداخت می‌کند. همچنین این توکن نقش بسیار مهمی در حاکمیت داشته و هولدرهای این توکن می‌توانند در سیستم حل اختلاف شبیه DAO مشارکت کنند.

رویکرد وایوت در یوتیلیتی توکن، تشویق کاربران به استفاده از پلتفرم و ارتقای قابلیت‌های ابزار کمکی حقوقی این پروژه است. وایوت در سال ۲۰۲۳، مبنای فناورانه خود را با استفاده از zk-SNARKها برای محافظت از حریم خصوصی گسترش داد و با شبکه پالیگون (Polygon) نیز همکاری کرد تا حریم خصوصی، امنیت کاربران و قابلیت بلاک‌چین آن ارتقا یابند. وایوت در آینده به دنبال تداوم نوآوری خود در AI و دستیابی به قابلیت‌های جدید همچون مکانیزم‌های میکرو لایسنس برای اسناد حقوقی است.

چت جی پی تی Chatgpt چیست و چرا اهمیت دارد؟
بیشتر بخوانید

ارزش بازار

۶۷,۴۱۶,۷۰۴ دلار

رتبه (بر اساس ارزش بازار) ۵۳۵
حجم معامله (۲۴ ساعت اخیر) ۱,۰۰۱,۶۰۶ دلار
تعداد توکن‌های درگردش ۳۲۲,۲۹۵,۸۷۵ VAI
تعداد کل توکن‌ها ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ VAI
ارزش بازار کاملاً رقیق شده ۸۳,۶۶۹,۱۹۹ دلار
بیشترین قیمت تاریخی (ATH) ۲.۴۲ دلار

ChainGPT (CGPT)

چین جی پی‌تی (CGPT)، ارز دیجیتال هوش مصنوعی و پروژه‌ای نوآورانه است که با بهره‌گیری از AI و فناوری بلاک‌چین، متمرکز بر ارائه راهکارهای مبتنی بر AI برای بخش‌های کریپتو و بلاک‌چین است. چین جی پی‌تی در سال ۲۰۲۳ عرضه شده و به دستاوردهای مهمی در تلفیق AI با بخش‌های مختلف عملیات بلاک‌چین شامل توسعه قراردادهای هوشمند، تولید NFT و تحلیل بازار کریپتو دست یافته است. CGPT، توکن بومی این پروژه، نقشی محوری در این اکوسیستم داشته و باعث تسهیل تراکنش‌ها، استیکینگ برای اولویت دسترسی و مشارکت در حاکمیت DAO شده و باعث ارتقای تعامل کاربران و یوتیلیتی پلتفرم می‌شود.

تیم پروژه ChainGPT در سال ۲۰۲۴، به دنبال ارائه ویژگی های تازه و گسترش خدمات خود شامل توسعه ماشین مجازی سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) برای پشتیبانی از AI آنچین و بهره‌گیری از توان GPU برای ارتقای عملکرد است. همچنین این پروژه به دنبال بهبود AI NFT Generator خود و گسترش قابلیت‌های استیکینگ و فارمینگ است که باعث تقویت مشارکت کاربران خواهد شد. در حال حاضر، این پلتفرم تحت حسابرسی CertiK قرار داشته و از قابلیت‌های امنیتی بسیار بالا برخودار است.

ارزش بازار

۱۱۶,۵۹۷,۴۸۹ دلار

رتبه (بر اساس ارزش بازار) ۳۹۱
حجم معامله (۲۴ ساعت اخیر) ۵,۱۱۳,۹۷۷ دلار
تعداد توکن‌های درگردش ۴۵۷,۷۳۳,۰۸۵  CGPT
تعداد کل توکن‌ها ۹۹۸,۳۷۰,۴۳۵ GGPT
ارزش بازار کاملاً رقیق شده ۲۵۴,۶۰۵,۲۲۲ دلار
بیشترین قیمت تاریخی (ATH) ۰.۵۵۶۷ دلار

Render (RNDR)

شبکه رندر (RNDR) یک پلتفرم رندرینگ غیرمتمرکز نوآورانه است که برای برآورده کردن تقاضاهای فزاینده برای توان رایانشی GPU به‌خصوص در حوزه‌هایی مانند AI، واقعیت مجازی و صنایع رسانه‌ای و محتواسازی طراحی شده است. این شبکه محتواسازانی را که به منابع GPU نیاز دارند، به ارائه‌کنندگان GPU که ظرفیت بیش از حدی دارند، متصل می‌کند و این روند، موجب تسهیل فرایندهای رندرینگ مقرون‌به‌صرفه و کارآمد می‌شود. این شبکه همتا به همتا (P2P) از توکن RNDR برای تشویق به مشارکت با یک مدل قیمت‌گذاری پویا بر اساس پیچیدگی شغلی، فوریت و دسترسی منابع استفاده می‌کند.

رویکرد منحصربه‌فرد شبکه رندر، ارائه الگوریتم‌های پیشرفته مچ میکینگ (matchmaing algorithms) و مکانیزم‌های اعتبارسنجی مطمئن برای تضمین رندرینگ باکیفیت و امنیت بالا برای کلیه تراکنش‌ها در این پلتفرم است. کاربردهای این شبکه به حوزه‌هایی همچون هوش مصنوعی، گیمینگ و واقعیت افزوده تسری پیدا کرده و بدین ترتیب می‌توان به کاربردپذیری و ظرفیت شبکه رندر برای پشتیبانی از تولید رسانه نسل آینده، پی برد.

رندر در سال ۲۰۲۳ توجه بسیاری از کاربران را به خاطر ارتباط خود با اپل به‌خصوص با معرفی اکتان X به‌عنوان ویژگی رندرینگ GPU توسط OTOY (شرکت پشتیبان شبکه رندر) جلب کرد. این برنامه در اپ استور Mac در دسترس است. این همکاری که در طی ایونت اپل نیز به آن اشاره شد، گویای امکان مشارکت های بیشتر شبکه رندر و اپل و به‌خصوص همراستا با قابلیت‌های هدست ویژن پرو اپل است.

ارزش بازار ۳,۱۶۹,۷۰۱,۱۴۴ دلار
رتبه (بر اساس ارزش بازار) ۳۴
حجم معامله (۲۴ ساعت اخیر) ۱۷۵,۹۵۱,۱۱۷ دلار
تعداد توکن‌های درگردش ۳۸۶,۹۷۲,۳۳۵ RNDR
تعداد کل توکن‌ها ۵۳۲,۰۶۵,۹۴۴ RNDR
ارزش بازار کاملاً رقیق شده ۴,۳۹۷,۱۴۸,۸۶۹ دلار
بیشترین قیمت تاریخی (ATH) ۱۳.۶ دلار

 Oasis Network (ROSE)

اوسیس نتورک (ROSE)، یک پلتفرم بلاک‌چین متمرکز بر حریم خصوصی است که برای پشتیبانی از موج تازه‌ای از برنامه‌های Web3 با ایجاد محرمانگی و مقیاس‌پذیری، طراحی شده است. هدف این شبکه، توانمندسازی کاربران برای کنترل داده‌های خود از طریق برنامه‌های حافظ حریم خصوصی است. این شبکه، تحول بزرگی را در نحوه مدیریت و استفاده از داده‌ها در دنیای دیجیتال، رقم زده است. شبکه اوسیس با امکان توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dAppها) که قابلیت استفاده از محیط اجرای با اطمینان و توکنیزه کردن داده را دارند، مبنایی را برای اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های امن و مبتنی بر حریم خصوصی فراهم کرده است.

این شبکه در سال ۲۰۲۴ به دنبال گسترش اکوسیستم خود با پشتیبانی از پلی چین مانسترز در توسعه راهکارهای گیمینگ حریم خصوصی هوشمند و ارتقای ویژگی های اصلی امنیتی خود است. تمرکز اوسیس بر ایجاد محیط Web3 مطمئن، نشان دهنده موقعیت منحصربه‌فرد آن در فضای بلاک‌چین است.

اندازه بلاک بیت کوین چیست و چه تأثیری بر بیت کوین دارد؟
بیشتر بخوانید
ارزش بازار ۶۵۳,۶۷۹,۴۴۶ دلار
رتبه (بر اساس ارزش بازار) ۱۱۱
حجم معامله (۲۴ ساعت اخیر) ۱۴,۶۹۵,۶۸۵ دلار
تعداد توکن‌های درگردش ۶,۷۱۳,۵۹۹,۸۷۶ ROSE
تعداد کل توکن‌ها ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ROSE
ارزش بازار کاملاً رقیق شده ۹۷۳,۷۷۸,۸۶۹ دلار
بیشترین قیمت تاریخی (ATH) ۰.۵۹۶۴ دلار

Injective (INJ)

اینجکتیو (INJ)، بازیگر مهمی در فضای بلاک‌چین و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است و پلتفرم نوآورانه و بهینه‌ای را برای برنامه‌های مالی عرضه می‌کند. تمایز این پروژه، قابلیت تعامل‌پذیری بالا و مجموعه‌ای از ماژول‌های از پیش‌ساخته نظیر اردربوک غیرمتمرکز است که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای ساخت برنامه‌های پیچیده و کارآمد مالی استفاده کنند. اینجکتیو با بهره‌گیری از SDK کازموس و فریم‌ورک اجماع تندرمینت، باعث تسهیل تراکنش‌های آنی و تراکنش‌های کراس چین شده و پلتفرم ایده‌آلی برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های DeFi است.

اینجکتیو در سال ۲۰۲۳، به پیشرفت‌های مهمی از جمله راه‌اندازی آپگرید Volan Mainnet رسیده و نخستین زیرساخت دارایی واقعی و بومی جهان را عرضه کرده است. همچنین مقیاس‌پذیری بلاک‌چین و قابلیت تعامل‌پذیری این پروژه نیز ارتقا یافته است. این ارتقا، گویای نگاه اینجکتیو برای تسهیل عصر تازه‌ای از امور مالی Web3 با امکان کاربردهای منحصربه‌فرد و پذیرش هر چه بیشتر ارزهای دیجیتال است. بر اساس چشم‌انداز این پروژه در سال ۲۰۲۴، اینجکتیو به دنبال نوآوری بیشتر با تعهد خود به ارائه یک اکوسیستم مالی غیرمتمرکز، کارا و کاربرمحور است.

ارزش بازار ۲,۴۵۸,۹۸۸,۱۶۵ دلار
رتبه (بر اساس ارزش بازار) ۴۶
حجم معامله (۲۴ ساعت اخیر) ۴۷,۸۴۲,۱۰۳ دلار
تعداد توکن‌های درگردش ۹۳,۴۰۰,۰۰۰ INJ
تعداد کل توکن‌ها ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ INJ
ارزش بازار کاملاً رقیق شده ۲,۶۳۲,۹۶۱,۰۹۹ دلار
بیشترین قیمت تاریخی (ATH) ۵۲.۷۵ دلار

GT Protocol (GTAI)

جی تی پروتکل (GTAI) پروژه جاه‌طلبانه‌ای است که به دنبال پرکردن شکاف میان هوش مصنوعی (AI) و فناوری بلاک‌چین با هدف ایجاد تحولی بزرگ در فضای Web3 با معرفی راهکارهای پیشرفته مبتنی بر AI برای مدیریت پورتفوی، ترید و سرمایه‌گذاری در بازارهای امور مالی متمرکز (CeFi)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) است. این پروتکل، رابط AI کاربرپسندی را ارائه کرده و کاربران می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های خود را با استفاده از دستورات صوتی ساده یا پیام‌های متنی، مدیریت کنند.

این رویکرد موجب دسترسی بیشتر به استراتژی‌های پیچیده سرمایه‌گذاری برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان شده و باعث آزادسازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عصر Web3 می‌شود. یکپارچه‌سازی پروتکل GT با پلتفرم‌های Web3 و Web2، موید رسالت آن برای ۱۰۰ میلیون کاربر است و گویای جاه طلبی این پروژه برای تبدیل شدن به بازیگری کلیدی در آزادسازی و ساده سازی فرآیند سرمایه‌گذاری در فضای دارایی دیجیتال است. توکن GTAI، نقشی محوری در اکوسیستم پروتکل GT ایفا کرده و باعث تسهیل طیفی از قابلیت ها شامل امکان پرداخت برای ایجاد و فهرست کردن صندوق های سرمایه‌گذاری و استراتژی‌های Web3، دریافت بازپرداخت نقدی در توکن‌های GATI از طریق ابزار خرید AI و مشارکت کاربران در فرآیند رای دهی DAO می‌شود.

ارزش بازار ۱۶,۹۵۶,۲۶۴ دلار
رتبه (بر اساس ارزش بازار) ۹۳۷
حجم معامله (۲۴ ساعت اخیر) ۱۲,۷۶۸,۶۷۹ دلار
تعداد توکن‌های درگردش ۷,۷۳۲,۷۵۴ GTAI
تعداد کل توکن‌ها ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ GTAI
ارزش بازار کاملاً رقیق شده ۱۶۲,۷۸۲,۰۷۷ دلار
بیشترین قیمت تاریخی (ATH) ۵.۴۹ دلار

 Worldcoin (WLD)

ورلدکوین (WLD)، یک ارز دیجیتال هوش مصنوعی و پروژه‌ای مهم است که توسط سام آلتمن، مکس نوندرسترن و الکس بلانیا در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. برجستگی این پروژه، ناشی از رویکرد منحصربه‌فرد آن برای استفاده از فناوری بیومتریک عنبیه چشم برای ایجاد یک سیستم هویتی غیرمتمرکز و جهانی با نام World ID است. هدف ورلدکوین، افزایش فرصت اقتصادی و تسهیل فرایندهای آزادسازی جهانی است و هر فرد می‌تواند هویت دیجیتالی امن با حفظ حریم خصوصی داشته باشد.

ورلد کوین در سال ۲۰۲۳ به دنبال گسترش برنامه‌های خود برای اجرای عملیات Orb در بیش از ۳۵ شهر در بیش از ۲۰ کشور جهان و همچنین انتشار توکن‌های WLD برای میلیون ها مشارکت کننده بتا است. هدف این پروژه، ایجاد یک شبکه مالی و هویتی منحصربه‌فرد و غیرمتمرکز است که می‌تواند باعث ارتقای معنادار اقتصاد دیجیتال و انواع سرویس‌های حیاتی برای میلیاردها نفر از افراد فاقد هویت حقوقی و دیجیتالی قابل راستی آزمایی شود.

ارزش بازار ۹۴۸,۳۸۳,۲۵۳ دلار
رتبه (بر اساس ارزش بازار) ۸۷
حجم معامله (۲۴ ساعت اخیر) ۱۶۷,۷۴۷,۷۲۹ دلار
تعداد توکن‌های درگردش ۱۹۸,۳۳۱,۱۳۷  WLD
تعداد کل توکن‌ها ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ WLD
ارزش بازار کاملاً رقیق شده ۴۷,۸۱۴,۳۷۱,۵۵۴ دلار
بیشترین قیمت تاریخی (ATH) ۱۱.۸۲ دلار

آیا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ارز دیجیتال هوش مصنوعی مناسب است؟

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ارز دیجیتال هوش مصنوعی، مزایای زیادی داشته و می‌توان از ظرفیت نوآورانه هوش مصنوعی با توان شگفت‌انگیز فناوری بلاک‌چین بهره برد.

برخی از کلیدی‌ترین مزایای افزودن ارز دیجیتال هوش مصنوعی به سبدهای کریپتویی شما، عبارت‌اند از:

  • نوآوری و رشد
  • متنوع‌سازی و گسترش بازارهای جدید
  • غیرمتمرکز بودن و توکنیزه کردن
  • مشارکت و هم‌افزایی جامعه
  • پتانسیل بازدهی بسیار بالا و پشتیبانی از نوآوری
پل‌ بلاکچین یا بلاکچین بریج (Blockchain Bridge) چیست؟
بیشتر بخوانید

 کلام پایانی

با تداوم پایش رشد ارز دیجیتال هوش مصنوعی در بازار کریپتو، می‌توان شاهد ظهور کوین‌های جدید مبتنی بر AI و افزایش نقش هوش مصنوعی در شکل‌دهی آینده ارزهای دیجیتال بود. هم‌افزایی میان AI و کلان‌داده در حوزه کریپتو، باعث هموار شدن مسیر جهت دستیابی به پیشرفت‌های بزرگ شده کاربران کریپتو می‌توانند از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

سوالات متداول

 ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی، کوین هایی هستند که از AI در بلاکچین، اپلیکیشن ها و به طور کلی پروژه خود استفاده می کنند. این کوین ها باعث تقویت ماهیت امن و غیرمتمرکز بلاکچین به عنوان یک پلتفرم برای توسعه و عملیات AI می شود.

برای شروع خرید ارز دیجیتال هوش مصنوعی، چه کار باید کرد؟

ابتدا باید وارد یک صرافی معتبر ارز دیجیتال دیجیتال شوید. سپس حساب کاربری خود را ایجاد کنید. سپس میزان سرمایه مورد نظر خود را به حساب کریپتویی خود در صرافی انتقال دهید. در ادامه، در بخش خرید اسپات (بدون اهرم)، ارز دیجیتال هوش مصنوعی مورد نظرتان را انتخاب کرده و خریداری کنید.

آیا سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ بازه زمانی مناسبی برای رشد ارز دیجیتال هوش مصنوعی است؟

بله. به باور بسیاری از کارشناسان این بازه زمانی، فرصت صعودی شدن بازار ارزهای دیجیتال است و ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی به دلیل پتانسیل بالای خود، در میان برترین و پرسود ترین پروژه های بازار کریپتو قرار می گیرند.

کدام ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟

پروژه هایی مانند RNDR، INJ، FET، AGIX، OASIS و GRT، پروژه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *