جستجو

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2024

بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه ارز دیجیتال معتقدند که سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵، فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می‌آیند. در این خصوص، شناخت و انتخاب بهترین ارز دیجیتال بر اساس معیارهای مختلف، ضروری است. در این مقاله می‌خواهیم بهترین ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری و نگهداری در سال ۲۰۲۴ را معرفی کرده و سپس نکات مهمی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

مروری بر چشم‌انداز کنونی بازار کریپتو

بازار ارزهای دیجیتال، رشد بسیار بزرگی را در طی دهه گذشته تجربه کرده و کل ارزش بازار آن از صفر به تقریباً ۲.۳ تریلیون دلار (در زمان نگارش مقاله) رسیده است. بااین‌حال، زمستان کریپتو و افت ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال به میزان ۵۰ تا %۹۰ در سال ۲۰۲۲، باعث بی رغبتی بسیاری از سرمایه‌گذاران شد.

بااین‌حال، گذر از این بازار نزولی از سال گذشته تاکنون موجب فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در دسته‌های مختلف ارزهای دیجیتال شده است. با رشد ظرفیت و بلوغ بازار، عواملی همچون سودمندی و یوتیلیتی واقعی، توکنومیک نوآورانه و چارچوب‌های قانونی شفاف، موجب تمایز پروژه‌های برنده و خوش‌آتیه در مقایسه با پروژه‌های اسکم و بدون پشتوانه شده‌اند.

ما با تحلیل ۲۰۰ ارز دیجیتال برتر بر اساس نقدینگی و قابلیت دسترسی، فناوری، رهبری بخش، توکنومیک و عوامل کلیدی دیگر، کوین‌های زیر را به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال جهت سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته ایم.

معرفی ۳ پروژه برتر بلاک چین در سال ۲۰۲۴؛ هر آنچه که باید بدانید!
بیشتر بخوانید

معرفی بهترین ارز دیجیتال

پیش‌ازاین که فهرست بهترین ارز دیجیتال جهت سرمایه‌گذاری را معرفی کنیم، باید توجه داشت که انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای خرید، صرفاً نخستین گام در مسیر سرمایه‌گذاری شما در حوزه کریپتو محسوب می‌شود. انتخاب پلتفرم مناسب برای خرید ارزهای دیجیتال، اهمیت زیادی داشته و همچنین سرمایه‌گذاران باید در مورد نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال خود تصمیم‌گیری کنند. بسیاری از کارشناسان توصیه کرده‌اند که به‌منظور سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار کریپتو، حتماً از کیف پول‌های سخت‌افزاری که امنیت بالاتری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری دارند، استفاده شود.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ عبارتند از:

شیبااینو

Shiba Inu ، یک میم‌کوین در حوزه ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۲۰ توسط شخصی با نام مستعار ریوشی، معرفی شد. این پروژه به‌شدت تحت‌تأثیر ارز دیجیتال دوج‌کوین بوده است و در برند خود از تصویر سگ شیبا اینو استفاده کرده است. شیبا اینو بر خلاف دوج‌کوین که بلاک‌چین خاص خود را دارد، در بلاک‌چین اتریوم به‌صورت توکن ERC-20 صادر می‌شود.

شیباانو

در طی عرضه توکن SHIB، نیمی از توکن‌های عرضه شده به ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم ارسال شد (او هیچ دخالتی در پروژه نداشته است). این پروژه از این فرایند به‌عنوان توکن سوزی اسم برد. در نهایت، بوترین بخش بزرگی از توکن‌های SHIB را سوزاند و مقدار باقیمانده توکن‌های خود را برای کمک به کارهای خیریه فروخت.

SHIB، رشد بسیار قابل‌توجهی در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد و به دومین میم کوین از نظر ارزش بازار پس از دوج کوین تبدیل شد.

چرا شیبااینو؟

پروژه شیبا اینو، حدود ۱۲ میلیون سرمایه با فروش توکن‌های TREAT جذب کرد. این سرمایه توسط گروهی از شرکت‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شامل مکانیزم کپیتال، بیگ برین هلدینگ و غیره تأمین شد. TREAT به‌عنوان توکن نهایی در اکوسیستم شیبااینو طراحی شده است و به‌عنوان توکن حاکمیتی و یوتیلیتی برای بهبود حریم خصوصی تراکنش‌های بلاک‌چین طراحی شده است.

بلاک‌چین جدید اکوسیستم شیبااینو، از فناوری رمزنگاری همه موقعیتی (FHE) عرضه شده توسط زاما بهره می‌برد. این بلاک‌چین به‌عنوان لایه ۳ عمل کرده و در پلتفرم شیباریوم ساخته شده است. با وجود این ظرفیت‌ها، می‌توان شیبااینو را در فهرست بهترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفت.

تون کوین

تون کوین (Toncoin)، یک پروژه مبتنی بر بلاک‌چین است که همچنان درحال‌توسعه پروژه‌های گسترده خود قرار داشته و ابتدا توسط تیم پیام‌رسان تلگرام طراحی شد. توسعه تون کوین، توسط سازمانی با نام بنیاد TON انجام شده است که هیچ ارتباط رسمی با تلگرام ندارد. بااین‌حال، تیم تلگرام به دنبال یکپارچه‌سازی راهکارهای مختلف با بلاک‌چین تون کوین در پیام‌رسان خود بوده است. به طور مثال، در حال حاضر اپلیکیشن تلگرام این امکان را به کاربران داده است تا به کیف پول TON Space دسترسی داشته باشند.

تون کوین

از دیدگاه فنی، تون کوین یک بلاک‌چین مقیاس‌پذیر با قابلیت قراردادهای هوشمند و مکانیزم اجماع اثبات سهام است. بااین‌حال، توزیع اولیه TON از طریق مدل اثبات را برای اطمینان از عرضه منصفانه آن، انجام شد.

چرا تون کوین؟

چرا تون کوین در فهرست بهترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ قرار می‌گیرد؟ استیبل‌کوین تتر (USDT) به‌عنوان بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار، هم‌اکنون در شبکه بلاک‌چین TON معامله می‌شود. بر اساس پست بلاگ بنیاد TON، قرارداد هوشمندی که توسط USDT در بلاک‌چین TON استفاده می‌شود، کاملاً بهینه‌سازی شده و بدین ترتیب، تراکنش‌های USDT حدود سه برابر ارزان‌تر از دارایی‌های دیگر در بلاک‌چین TON انجام شوند. کاربران می‌توانند تتر را به یکدیگر از طریق شبکه با کارمزد تقریباً ۰.۱ دلار (پرداخت بر حسب TON) انجام دهند.

تتر با ولت کریپتویی داخلی تلگرام یکپارچه شده و به‌سادگی در دسترس صدها میلیون کاربر تلگرام در سراسر جهان قرار دارد. می‌توان تتر را با این ولت بدون کارمزد به کاربران تلگرام فرستاد. علاوه براین، بنیاد TON، ۱۱ میلیون TON، به یک برنامه تشویقی طراحی کرده که پاداش‌هایی را به کاربرانی که از ویژگی USDT ولت تلگرام استفاده کرده یا نقدینگی TON و USDT را به صرافی‌های غیرمتمرکز Ston.fi و DeDust تزریق می‌کنند، اختصاص می‌دهد.

ورلدکوین

ورلدکوین (Worldcoin)، یک پروژه ارز دیجیتال است که به دنبال ایجاد یک سیستم اقتصادی و قابل‌دسترس در تمام نقاط جهان است. این پروژه قابلیت اجرای نوعی UBI (درآمد پایه جهانی) را دارد. ورلدکوین به‌صورت مشترک توسط مکس نوندسترن، الکس بلانیا و سام التمن تأسیس شده است.

توکن ورلدکوین دارای تیکر WLD است که در اپتیمیزیم به‌عنوان راهکار مقیاس‌بندی لایه ۲ در بستر اتریوم صادر شده است. هر چند پروژه ورلدکوین در سال ۲۰۱۹ طراحی شد، اما عرضه توکن‌های آن تا ماه جولای ۲۰۲۳ به طول انجامید. پس از عرضه WLD، این توکن بلافاصله توسط صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال مانند بایننس، OKX، کوکوین و صرافی‌های دیگر فهرست شد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ورلدکوین، سیستم اثبات شخصیت (proof of personhood) است. هدف از این سیستم، اطمینان از حضور اشخاص حقیقی به‌عنوان مشارکت‌کننده در ورلدکوین است تا بات‌ها یا سیستم‌های هوش مصنوعی در این پروژه حضور نداشته باشند. کاربران پس از احراز هویت، World ID دریافت کرده که به‌عنوان گذرنامه دیجیتال عمل کرده و نشان می‌دهد که مالک آن منحصربه‌فرد و یک فرد حقیقی و نه یک ربات است.

چرا ورلدکوین؟

تیم پروژه ورلدکوین به دنبال راه‌اندازی یک پلتفرم لایه ۲ در بلاک‌چین اتریوم است. این پلتفرم که با نام ورلدچین شناخته می‌شود، با استفاده از استک OP اپتیمیزیم، در حال ساخت است. توکن بومی این پلتفرم، ETH است اما کاربران نیز می‌توانند کارمزدهای تراکنش را با استفاده از WLD پرداخت کنند.

همچنین ورلد کوین در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی از اپلیکیشن‌هایی است که یوتیلیتی برای زندگی روزانه همه مردم ارائه می‌کنند. تیم پروژه معتقد است که جابه‌جایی ورلدکوین به یک پلتفرم اختصاصی، موجب تقویت معنادار ظرفیت آن و پذیرش کاربران جدید با حفظ سرعت تراکنش و هزینه‌ها می‌شود.

بیت‌کوین

قطعاً همه شما بیت‌کوین (BTC) را می‌شناسید. این ارز دیجیتال غیرمتمرکز همتا به همتا (P2P) در سال ۲۰۰۹ به طور رسمی توسط فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو عرضه شد. بیت‌کوین، مفهوم بلاک‌چین را معرفی کرده و ارز دیجیتال کاملاً غیرمتمرکز و بسیار امن را عرضه می‌کند. بیت‌کوین مکانیزم اثبات کار را پیاده‌سازی کرده و بدین ترتیب، تغییر تراکنش‌ها بسیار دشوار است. امنیت شبکه توسط ماینرها تأمین شده و آنها در ازای افزوه شدن بلوک‌ها به بلاک چین بیت‌کوین، پاداش در قالب بیت‌کوین دریافت می‌کنند.

بیت کوین

می‌توان بیت‌کوین را در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته ارسال کرد و امکان مسدود تراکنش‌ها توسط هیچ گروه واسطه‌ای وجود ندارد. کاربران با نگهداری از کلیدهای خصوصی خود، می‌توانند از بیت‌کوین خود بدون نیاز به موسساتی همچون بانک‌ها، حضانت کنند.

چرا بیت‌کوین؟

شاید عده‌ای تصور کنند که بیت کوین در سیکل‌های قبلی رشد کمتری نسبت به بسیاری از آلت‌کوین‌ها داشته است، اما باید توجه داشت که بیت‌کوین بیشترین ارزش بازار (Market Cap) را در میان تمامی کوین‌های بازار کریپتو داشته و ETF آن نیز به‌تازگی توسط کمیسیون بورس آمریکا تأیید شده است. همچنین پدیده هاوینگ، در طی هفته‌های اخیر رخ داده و پاداش ماینرها نصف شده و به‌تبع آن تولید روزانه بیت‌کوین کاهش معناداری یافته است (پاداش بلوک از ۶.۲۵ BTC به ۳.۱۲۵BTC رسیده است). تاریخچه هاوینگ‌های قبلی نشان می‌دهد که ارزش هر بیت‌کوین می‌تواند به اهدافی همچون ۱۵۰ هزار دلار یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت به ۲۰۰ هزار دلار برسد.

اتریوم

اتریوم (ETH)، بلاک‌چینی است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کرده و کاربردهای پیچیده‌تری مانند پروتکل‌های وام‌دهی غیرمتمرکز و توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTها) دارد. پروژه اتریوم توسط ویتالیک بوترین ایجاد شد و او وایت پیپر اتریوم را در اواخر سال ۲۰۱۳ منتشر کرد. بلاک‌چین اتریوم در جولای ۲۰۱۵ عرضه شد.

یکی از ویژگی‌های اصلی اتریوم، قابلیت صدور توکن‌های سفارشی با قابلیت معامله در بلاک‌چین اتریوم است. این ویژگی توسط بسیاری از پروژه‌ها به‌منظور افزایش سرمایه از طریق عرضه اولیه کوین (ICO) و انواع دیگر فروش توکن استفاده می‌شود.

اتریوم

امروزه اتریوم، اکوسیستم بسیار پویایی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بوده و قابلیت‌های زیادی شامل سرویس‌های مالی غیرمتمرکز، بازارهای NFT، پلتفرم‌های انتشار صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال و بسیاری از قابلیت‌های دیگر را دارد و بنابراین، قطعاً اتریوم در فهرست بهترین ارز دیجیتال برای خرید در سال ۲۰۲۴ قرار می‌گیرد.

چرا اتریوم؟

علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که در مورد اتریوم اشاره شد، شرکت بزرگ بلک راک به‌عنوان غول مدیریت دارایی آمریکا، صندوق توکنیزه‌ای را در بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی کرده است. این صندوق BUIDL نام داشته و سرمایه‌گذاران می‌توانند به آن با پلتفرم توکنیزه Securitize دسترسی داشته باشند. هدف BUIDL، حفظ ارزش پایدار ۱ دلار در هر توکن با توزیع سود تقسیمی روزانه به طور مستقیم به شکل توکن‌های جدید در هر ماه است.

BNB

BNB توکنی است که توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. BNB دو وظیفه اصلی را انجام می‌دهد. هولدرهای این توکن می‌توانند به مزیت‌های زیادی هنگام استفاده از BNB مانند کارمزدهای کمتر تراکنش، دسترسی به لانچ پد صرافی و برنامه‌های لانچ پول و تخفیف خرید کارت Binance Visa دست پیدا کنند.

BNB

همچنین این توکن به‌عنوان دارایی بومی بلاک‌چین BNB Chain استفاده می‌شود. BNB Chain، نوع دیگری از اتریوم است که کارمزدهای تراکنش بسیار کمتری را به کاربران ارائه کرده و توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌سادگی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز سازگار با EVM استفاده کنند. ارزش BNB طی چند ماه اخیر، بیش از دو برابر شده است.

چرا BNB؟

ازآنجایی‌که BNB تنها دارایی کریپتویی غیر استیبل‌کوین است که می‌توان از آن برای استیک لانچ پول استفاده کرد، اعلامیه‌های لانچ پول باعث افزایش تقاضای BNB شده است. همچنین کاربران می‌توانند BNB خود را به‌وسیله لانچ پول بایننس جهت کسب توکن‌های بیشتر از پروژه‌های آینده بلاک‌چین، استیک کنند. امکان آن‌استیک (unstake) کردن BNB در هر زمان وجود دارد و بدین ترتیب کاربران می‌توانند به سود مناسبی با دریافت توکن‌های جدید با ریسک نسبتاً کم، دست پیدا کنند (نگهداری BNB یا استیبل‌کوین‌ها برای دوره استیکنیگ).

یونی‌سواپ

یونی سواپ (Uniswap) یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است که مدل AMM (مارکت میکر خودکار) را معرفی کرده است. با این طراحی منحصربه‌فرد، نیازی به اردر بوک نیست و روش نوآورانه‌ای جهت سواپ مستقیم بین توکن‌های مختلف در بلاک‌چین بدون نیاز به واسطه‌ها، ارائه شده است. پروتکل یونی‌سواپ به‌صورت غیرمتمرکز است و همه کاربران می‌توانند استخرهای نقدینگی را برای هر توکن ایجاد کنند. در واقع، جدیدترین دارایی‌های کریپتویی در یونی‌سواپ پیش از حضور آنها در صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال، معامله می‌شوند.

یونی سواپ

مدلی که یونی‌سواپ معرفی کرده است، توسط بسیاری از صرافی‌های متمرکز در پلتفرم‌های مختلف بلاک‌چین، پذیرفته شده است. بااین‌حال، یونی‌سواپ، جزو فعال ترین صرافی غیرمتمرکز از حیث حجم معامله است.

چرا یونی‌سواپ؟

بنیاد یونی‌سواپ، پیشنهادی را جهت استفاده از مکانیزم کارمزد پروتکل برای اعطای پاداش به هولدرهای توکن UNI که توکن‌های خود را استیک می‌کنند، ارائه کرده است. بر اساس این پیشنهاد، تغییراتی به منظور تشویق کاربران فعال در فرآیند حاکمیت یونی‌سواپ اعمال شده اند.

اگر جامعه یونی‌سواپ با آرای خود این پیشنهاد را تأیید کنند، در این صورت امکان جمع‌آوری خودکار و نامحدود کارمزدهای پروتکل مهیا شده و سپس می‌توان آنها را به‌صورت منصفانه در میان هولدرهای توکن UNI توزیع کرد.

مینا پروتکل

مینا پروتکل (Mina Protocol) پروژه‌ای است که به دنبال ساخت بلاک‌چین بسیار پویا و کارآمد است. اندازه بلاک‌چین مینا با کمک فناوری دانش صفر، صرفاً به میزان ۲۲ کیلوبایت حفظ می‌شود.

مینا پروتکل

نسخه مینا پروتکل اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، zkApps نام دارد. قراردادهای هوشمند این اپلیکیشن‌ها با پشتیبانی دانش صفر ساخته شده و کاربران می‌توانند مالکیت داده‌های خود را بدون افشای داده‌ها اثبات کنند. همچنین zkApps قابلیت تأمین داده‌ها را از هر وب‌سایت به‌صورت اختصاصی داشته و امکان دسترسی ساده به داده‌های واقعی به‌جای اتکا به سیستم‌های پیچیده اوراکل فراهم شده است.

چرا مینا پروتکل؟

فناوری دانش صفر، در حال تبدیل شدن به ترند بسیار مهمی در فضای کریپتو و بلاک‌چین است و می‌توان از پروتکل مینا به بهترین نحو استفاده کرد.

علاوه براین، طراحی سبک بلاک‌چین مینا موجب شده است تا مشارکت در شبکه ساده‌تر شود و این طراحی کارایی زیادی برای دستگاه‌های موبایل داشته باشد. با مشاهده چشم‌انداز گسترده پذیرش فناوری بلاک‌چین، می‌توان انتظار داشت که تعداد زیادی از افراد از این بلاک‌چین با دستگاه‌های موبایل خود استفاده کنند. بدین ترتیب، مینا یکی از نامزدهای فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است.

کازموس

کازموس (Cosmos) شبکه‌ای است که برای تعامل‌پذیری پلتفرم‌های مختلف بلاک‌چین طراحی شده است. شبکه کازموس توسط هاب کازموس به عنوان یک بلاک‌چین اثبات سهام، سامان‌دهی شده است. همچنین کازموس هاب نیز به منظور تسهیل ارتباط با بلاک‌چین‌ها خارج از اکوسیستم کازموس طراحی شده است. بلاک‌چین‌های گوناگونی که کازموس را تشکیل می‌دهند، از طریق پروتکلی با نام IBC (ارتباط درون بلاک‌چین) ارتباط برقرار می‌کنند.

کازموس

کازموس هاب و سایر بلاک‌چین‌ها در شبکه کازموس، با استفاده از فریم‌ورک کازموس SDK ساخته می‌شوند. بلاک‌چین‌های عرضه شده در کازموس از مکانیزم قدرتمند اجماع اثبات سهام، زمان تراکنش کم (حدود ۷ ثانیه) و هزینه ناچیز تراکنش (حدود ۰.۰۱ دلار در هر تراکنش) بهره می‌برند.

دارایی بومی کازموس ATOM نام دارد. کاربران می‌توانند توکن‌های ATOM خود را برای مشارکت در امنیت شبکه استیک کرده و همچنین از استیکینگ و بخشی از کارمزدهای تراکنش جمع شده توسط شبکه، به عنوان پاداش بهره ببرند.

چرا کازموس؟

جامعه کازموس پیشنهادی مبنی بر تثبیت نرخ تورم توکن ATOM به میزان %۱۰ را تأیید کرده است. نرخ کنونی تورم حدود %۱۴ است در حالی که کپ در محدوده %۲۰ حفظ شده است. این طرح باعث کاهش مقدار توکن‌های جدید ATOM که وارد گردش می‌شوند، خواهد شد. بااین‌حال، این طرح موجب کاهش APR استیکینگ توکن‌های ATOM از حدود %۱۹ به تقریبا %۱۳.۴ می‌شود.

لایت کوین

لایت کوین (Litecoin) ارز دیجیتالی است که در اکتبر ۲۰۱۱ عرضه شد و یکی از قدیمی‌ترین آلت‌کوین ها در بازار محسوب می‌شود. لایت کوین وابستگی زیادی به بیت کوین دارد و به عنوان نسخه اصلاح شده کدبیس بیت کوین معرفی شد.

لایت کوین

حداکثر تعداد توکن‌های لایت کون حدود ۸۴ میلیون توکن است که حدود ۴ برابر بیشتر از بیت کوین است. زمان بلوک هدف لایت کوین، حدود ۲.۵ دقیقه است که ۴ برابر کمتر از زمان بلوک هدف بیت کوین است. لایت کوین همانند بیت کوین از مکانیزم اثبات کار برای رسیدن به اجماع درباره وضعیت لجر آن استفاده می‌کند. هر چند بیت کوین از تابع هش SHA-256 استفاده می‌کند، اما لایت کوین از تابع هش اسکریپت استفاده می‌کند.

هواداران لایت کوین غالبا از این کوین به عنوان نقره و بیت کوین را به عنوان طلا یاد می‌کنند. تراکنش های LTC ارزان‌تر و سریع‌تر از تراکنش های BTC است و می‌توان لایت کوین را گزینه مناسبی برای پرداخت‌های روزانه در نظر گرفت. بدین ترتیب، لایت کوین در فهرست بهترین ارز دیجیتال قرار می‌گیرد.

چرا لایت کوین؟

انتظار می رود هاوینگ بعدی بیت کوین در ۲ اوت رخ ۲۰۲۴ رخ دهد. لایت کوین عملکرد بسیار مطلوبی در طی ماه‌های اخیر داشته و تریدرها به دنبال افزایش ارزش پوزیشن های LTC خود برای هاوینگ بعدی هستند. لایت کوین بر اساس ارزش بازار (Market Cap) در رتبه ۱۹ ارزهای دیجیتال قرار دارد.

راهنمای خرید بهترین ارز دیجیتال برای تریدرهای تازه کار

اگر به تازگی وارد فضای ارزهای دیجیتال شده‌اید، بهترین گزینه، انتخاب ارزهای دیجیتالی است که مدت زیادی از زمان عرضه آنها گذشته و اکوسیستم منابع کاملی برای کاربران دارند. اگر به تازگی وارد بازار کریپتو شده‌اید.

 بهترین ارز دیجیتال را بر اساس معیارهای زیر انتخاب کنید:

  • کوین ارزش بازار قابل توجهی دارد (۱ میلیارد دلار یا بیشتر)
  • کوین در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شده و امکان معامله ساده آن در برابر ارزهای فیات وجود دارد.
  • کوین نقدینگی قابل توجهی دارد (حداقل ۱۰۰ میلیون دلار در حجم معاملاتی ۲۴ ساعتی)
  • کوین کارایی زیادی در حال حاضر داشته و متکی بر وعده های آینده نیست.

معیارهای کلی انتخاب بهترین ارز دیجیتال

با وجود هزاران ارز دیجیتال متفاوت در بازار، انتخاب بهترین ارز دیجیتال دشوار به نظر می‌رسد. علاوه بر فهرست بالا که در آن انواع پروژه‌های ارز دیجیتال از پروژه‌های معتبر گرفته تا پروژه‌های سفته بازی مشاهده می‌شود، می‌توان به عوامل زیر هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری توجه کرد.

 

معیار های کلی انتخاب بهترین ارز دیجیتال

 

قابلیت دسترسی

دسترسی به یک ارز دیجیتال در انواع صرافی‌های ارز دیجیتال شامل صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز اهمیت دارد. همچنین توصیه می‌شود قابلیت معامله مستقیم ارز دیجیتال در برابر ارز فیات وجود داشته باشد تا فرآیند خرید و فروش، بسیار ساده‌تر شود.

ارزش بازار

کوین‌هایی که در فهرست بهترین ارز دیجیتال ما در سال ۲۰۲۴ ارائه شده‌اند، همگی در فهرست ۱۰۰ دارایی کریپتویی برتر از نظر ارزش بازار قرار دارند. البته ارزش بازار بالا به معنای کیفیت بالای پروژه نیست. بااین‌حال، توجه جامعه هوادارای به پروژه اهمیت دارد و کوین‌هایی که ارزش بازار بیشتری دارند، تاب‌آوری بیشتری در برابر دستکاری دارند.

رهبری بخش

می‌توان بازار ارزهای دیجیتال را به چندین بخش تقسیم کرد. به طور مثال، ارزهای دیجیتال با مکانیزم اثبات کار و اثبات سهام وجود دارند که دو رویکرد اصلی را جهت دسترسی به اجماع غیرمتمرکز نمایندگی می‌کنند. همچنین می‌توان بخش های دیگری را مانند امور مالی غیرمتمرکز، توکن‌های غیرقابل تعویض، پروژه‌های لایه ۲، میم کوین‌ها، کوین‌های هوش مصنوعی، RWA و بخش‌های دیگر شناسایی کرد.

تیم پروژه و توسعه

پروژه‌های با کیفیت کریپتو و بلاک‌چین، شفافیت بالایی از حیث تیم پروژه و گواهی‌های دیگر دارند. توصیه می‌شود از پروژه هایی استقبال شود که توسط افراد مجرب و باسابقه در بازارهای مالی به خصوص بازار کریپتو، مدیریت و توسعه داده می‌شوند. علاوه براین، فعالیت نیز اهمیت بالایی دارد. اگر پروژه پویا باشد، می‌توان آن را پروژه خوش آتیه‌ای در نظر گرفت.

کلام پایانی

انتخاب بهترین کریپتو برای خرید بستگی به ریسک‌پذیری و اهداف سرمایه‌گذاری شما دارد. اگر شما به ارزهای دیجیتالی علاقه دارید که پتانسیل سود بالایی در بلند مدت دارند، در این صورت، BTC و ETH گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. اگر ریسک‌پذیری شما بیشتر است، می توانید به دنبال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کمتر از ۱ سنت بوده و یا در آخرین پیش فروش‌های کریپتو، حضور پیدا کنید.

سوالات متداول

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴ کدامند؟

بیت کوین، اتریوم، BNB، یونی سواپ، تون کوین، شیبااینو و سایر ارزهای دیجیتالی که در این مقاله بررسی شدند، در فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ قرار دارند.

سرمایه گذاران به چه عواملی جهت سرمایه گذاری در بازار کریپتو توجه کنند؟

ریسک پذیری، نگاه سرمایه گذار و دیدگاه زمانی مورد نظر او جزو مهم ترین ملاک ها برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال جهت سرمایه گذاری در بازار کریپتو محسوب می شوند.

آیا بازار کریپتو در سال ۲۰۲۴ صعودی خواهد بود؟

با توجه به عواملی مانند عرضه ETFها و همچنین هاوینگ بیت کوین، می توان انتظار داشت بازار صعودی بزرگی در انتظار بازار کریپتو باشد.

چه کوین هایی برای سود روزانه مناسب هستند؟

کوین هایی همچون نیر، آرویو، FET و RNDR که نوسان بالایی دارند، گزینه های مناسبی برای ترید روزانه هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *