جستجو

برای ۹۰۰ هزار دلار ۳.۵ سال زندان ، آقای هکر ارزششو داشت؟

برای 900 هزار دلار 3.5 سال زندان ، آقای هکر ارزششو داشت؟

یک هکر بریتانیایی که بیش از ۵۰۰ حساب Coinbase را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از طریق وب‌سایت‌های فیشینگ به خطر انداخته بود، به دلیل نقشش در این کلاهبرداری به سه سال و نیم زندان محکوم شد.بر اساس چندین رسانه خبری، الیوت گانتون به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری در خارج از بریتانیا و پولشویی اعتراف کرد. بر اساس گزارشی که در ۲۷ جولای توسط North Norfolk News منتشر شد، او و تعداد افرادی دیگر در زمانی که فقط ۱۷ و ۱۸ سال داشت، بیش از ۹۰۰۰۰۰ دلار از بیش از ۵۰۰ حساب Coinbase سرقت کردند.

به دادگاه گفته شد که گانتون با هدایت لاگین های آنلاین به یک وب سایت ساختگی به حساب های Coinbase دسترسی پیدا کرد.

برای 900 هزار دلار 3.5 سال زندان ، آقای هکر ارزششو داشت؟

این اولین باری نیست که او به دلایل اشتباه تیتر اخبار می شود.گانتون ابتدا در سال ۲۰۱۹ به دلیل سرقت اطلاعات شخصی مشتریان TalkTalk در ازای صدها هزار دلار ارز دیجیتال به ۲۰ ماه زندان محکوم شد. با این حال، طبق گزارش ها، او با تکمیل یک حکم بازپروری ۱۲ ماهه موفق شد از زندان اجتناب کند.

او همچنین پس از هک کردن چندین اکانت پرمخاطب اینستاگرام، به او دستور داده شد تا ۴۰۷۳۵۹ پوند انگلیس را که اکنون به ارزش ۵۲۴۷۰۰ دلار است، بازپرداخت کند.شخص Tinoco متهم به پذیرش وجوه سرمایه گذاری از مشتریان و پرداخت سودهای “جعلی” به مشتریان دیگر، شبیه به “طرح پانزی” است. او قربانیان را گمراه کرد که فکر کنند وجوه آنها سرمایه گذاری شده است – در عوض. این بودجه برای پرداخت هزینه های زندگی مجلل Tinoco، که شامل هزینه های سفر برای اجاره یک جت شخصی، یک عمارت مجلل و سایر املاک و مستغلات بود، استفاده شد.

Tinoco، Kikit و Mess به پرداخت ۶.۲ میلیون دلار غرامت به نزدیک به ۲۰۰ قربانی کلاهبرداری، ۶.۲ میلیون دلار به عنوان غرامت – بازپرداخت اجباری قانونی سودهای غیرقانونی – و ۱۸.۸ میلیون دلار جریمه مالی مدنی محکوم شده اند.

قربانی ادعا می کند که آنها را به یک چت واتس اپ کشاندند، که به سرمایه گذاران قول دادند دو بار در هفته بیش از ۱۰۰٪ بازدهی را مشاهده کنند.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *