جستجو

معرفی بهترین راه‌های کسب درآمد با چت جی پی تی (Chatgpt)

معرفی بهترین راه‌های کسب درآمد با چت جی پی تی Chatgpt

یکی از داغ‌ترین و پر جستجوترین موضوعات در اینترنت، نحوه کسب درآمد با چت جی پی تی است. ابزار چت جی پی تی از زمان عرضه خود، به دلیل قابلیت‌های گسترده‌ای که دارد، توجه بسیاری از کاربران در حوزه‌های مختلف به خود جلب کرده است. در این مقاله می‌خواهیم، بهترین و ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد را با این ابزار هوش مصنوعی (AI) معرفی کرده تا شما بتوانید از این روش‌ها، به‌عنوان شغل جانبی یا حتی اصلی خود استفاده کنید. با ما همراه باشید.

چت جی پی تی چیست؟

Chatgpt ، یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است که قابلیت تولید متن‌های طبیعی و گفتگوهای کاملاً کاربردی با شباهت به مکالمات انسان‌ها را با کاربران دارد. این چت‌بات، معروف‌ترین موتور جستجوی AI در جهان است. چت جی پی تی بر اساس گفتگو عمل کرده و قابلیت درک هدف کاربر پرسشگر، درک زمینه و پاسخ به پرسش‌ها و در نهایت استخراج اطلاعات از میان طیف گسترده‌ای از داده‌ها را دارد.

شهرت چت جی پی تی ، به‌خاطر کاربردهای متنوع و قابلیت دسترسی آن است. این ابزار باعث تحولی بزرگ در شیوه تعامل انسان‌ها با AI شده و بسیاری از کاربران در فعالیت‌های روزانه خود، از این چت‌بات جذاب بهره می‌برند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای chatgpt، قابلیت کسب درآمد با آن است.

چت جی پی تی چگونه کار می‌کند؟

چت جی پی تی ابزار ارزشمندی است که چگونگی دنبال کردن دستورالعمل‌ها را آموخته و پاسخ‌های مناسبی را به کاربران با استفاده از RLHF (یادگیری تقویتی با بازخورد انسان) می‌دهد. RLHF، یک لایه آموزشی اضافی بسیار عالی است.

چت جی پی تی از طریق ترانسفورمر مولد از پیش آموزش‌دیده خود عمل کرده و از الگوریتم‌های خاص جهت یافتن الگوها در دنباله‌های داده استفاده می‌کند. chatgpt اساساً از مدل زبان بزرگ GPT-3، مدل یادگیری ماشین شبکه عصبی و نسل سوم ترانسفورمر مولد پیش آموزش‌دیده استفاده می‌کند.

همچنین Chatgpt از GPT-4 بهره برده که باعث زمان پاسخ کمتر و پلاگین‌های اینترنتی بیشتر می‌شود. همچنین GPT-4 قابلیت مدیریت وظایف پیچیده‌تر در مقایسه با مدل‌های گذشته، در مواردی همچون توصیف تصاویر، تولید کپشن برای تصاویر و ایجاد پاسخ‌های دقیق‌تر تا ۲۵۰۰۰ کلمه را دارد. همچنین چت جی پی تی از یادگیری عمیق به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از یادگیری ماشین برای تولید متن‌های انسانی از طریق شبکه‌های عصبی ترانسفورمر استفاده می‌کند.

بهترین راه‌های کسب درآمد با چت جی پی تی

چت جی پی تی ، یک سیستم بزرگ و بسیار قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است و بسیاری از کاربران با بهره بردن از این ابزار، به درآمدهای بسیار خوبی دست‌یافته‌اند.

بهترین راه‌های کسب درآمد با چت جی پی تی

بهترین راه‌های کسب درآمد با chatgpt عبارت‌اند از:

ساخت محتوای ویدئویی با چت جی پی تی

شما می‌توانید از چت جی پی تی به همراه فناوری‌های دیگر برای ایجاد ویدئو استفاده کرده و آنها را بفروشید. می‌توانید از این برنامه‌ها به‌صورت نوآورانه و هوشمندانه جهت ساخت ویدئوهای با کیفیت و محتوای بصری بهره ببرید.

برنامه‌هایی همچون Pictory، Murf.ai، Speechify و غیره از فناوری ai برای تبدیل خودکار متن‌های بلند و محتوای ویدئویی به ویدئوهای کوتاه استفاده می‌کنند. ویدئوهای کوتاه، برای اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های اجتماعی، توصیه محصولات، ویدئوهای آموزشی، دموی محصولات یا سایر فیلم‌های بازاریابی دیجیتال، بسیار مناسب هستند.

هنگامی که ویدئوی خود را به‌خصوص برای پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی ساختید، به صدای خارج از تصویر نیاز دارید. Chatgpt می‌توانید اسکریپت‌های صدای خارج از تصویر را ایجاد کند. همچنین فناوری‌های متن به صوت نیز قابلیت انتقال این اسکریپت‌ها به صدای خارج از تصویر موردنظر شما را دارند. در تصویر زیر، مثالی از اسکریپت‌های ویدئویی و صدای خارج از تصویر نشان داده شده است که ساخت آن، تنها چند ثانیه به طول می‌انجامد. می‌توانید با افزودن دستورالعمل‌های دقیق‌تر، به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی موردنیاز برای SEO را اضافه کنید.

به‌روزرسانی توضیحات ویدئو

یوتیوب، دارای ظرفیت ۵۰۰۰ کاراکتر و حدود ۵۰۰ کلمه برای توضیحات ویدئویی خود است. معمولاً ۱۵۰ کاراکتر اول در نتایج جستجوی شما ظاهر می‌شود. این بخش، بیشترین تأثیر را بر روی مخاطب هدف دارد و یوتیوب آن را برای اهداف بهینه سازی موتور جستجو (SEO) طبقه بندی می‌کند.

به‌روزرسانی توضیحات ویدئو

شما صرفاً باید توضیحات کنونی ویدئویی خود را در اعلان Chatgpt کپی و پیست کرده و از برنامه بخواهید تا آن را بازنویسی کند. از چت جی پی تی بخواهید تا از ساده‌ترین زبان ممکن تا حداکثر ۱۵۰ کاراکتر استفاده کرده و موضوع ویدئو را از دیدگاه SEO توصیف کند. الگوریتم طبقه بندی بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی نظیر یوتیوب، بر اساس ارتباط با موضوع است. بنابراین، هر چه عنوانی که برای کوئری جستجو می‌نویسید، ارتباط بیشتری با موضوع داشته‌باشد، احتمال پدیدار شدن محتوای شما در جستجو افزایش می‌یابد.

ارائه سرویس‌های کپی رایتینگ

کپی رایتینگ برای بسیاری از نویسنده‌ها که مجبورند هر روز مطلبی را بنویسند، خسته‌کننده به نظر می‌رسد. چت جی پی تی می‌تواند به این مشکل نویسندگان غلبه کند. شما می‌توانید از چت جی پی تی بخواهید تا مطلب موردنظرتان را با استفاده از برخی فریم و رک‌های کپی رایتینگ مانند PAS، AIDA و BAB بنویسد.

به طور مثال می‌توانید از اعلان‌های زیر استفاده کنید:

  • یک PAS (مسئله، فعالیت، پاسخ) برای این محتوای مکتوب تولید کن.
  • یک BAB (قبل، بعد، ارتباط) درباره این موضوع بنویس
  • یک AIDA (توجه، علاقه، میل، اقدام) برای این مقاله بنویس.

نگارش و انتشار کتاب

نگارش یک رمان تخیلی بزرگ با چت جی پی تی ، فرایندی زمان‌بر محسوب می‌شود. شما باید از AI برای آنچه می‌خواهید و همچنین برای پالایش محتوای خود، استفاده کنید. بسیاری از طرفداران کتاب، علاقه زیادی به رمان‌های عاشقانه دارند.

نگارش و انتشار کتاب

شما می‌توانید با تعیین چارچوب‌های رمان و البته مشخص کردن خصوصیات کاراکتر و قهرمان کتاب خود، به‌سرعت کتاب‌های عاشقانه را نوشته و بفروشید.

علاوه بر این، می‌توانید بر حسب زمینه تخصصی خود و آماده‌سازی چارچوب مناسب برای کتاب مورد نظرتان، از چت جی پی تی به بهترین نحو استفاده کنید.

ارائه سرویس‌های ترجمه

ترجمه دقیق و با کیفیت از زبان‌های مهم، یکی از چالش‌های مترجمان و کاربران فعال در حوزه‌های مختلف در سراسر جهان محسوب می‌شود. شما برای ترجمه دقیق یک متن، باید به شاخصه‌های فرهنگی، نگارش فنی، کلمات، اهداف، مخاطب و عوامل دیگر توجه کنید.

ازآنجایی‌که چت جی پی تی یک مدل یادگیری ماشین است، شما می‌توانید از آن برای ترجمه کلیه ظرافت‌های موجود در زبان‌های مختلف استفاده کنید. البته این کار، نیازمند تلاش و صرف زمان کافی است.

ارائه سرویس‌های ترجمه

سریع‌ترین راه برای کسب درآمد با chatgpt با سرویس‌های ترجمه است. در ترجمه استاندارد، نیازی به استفاده از ضرب‌المثل‌ها یا اشاره به تفاوت‌های فرهنگی در متن نیست. بنابراین می‌توانید از Chatgpt برای ترجمه کتاب‌ها، محتواهای آموزشی و نگارش مقالات مختلف استفاده کنید.

ایجاد نام‌ها و شعارهای تجاری

می‌توان به‌سادگی نام‌ها و شعارهای تجاری را با استفاده از چت جی پی تی ایجاد کرد. می‌توانید از این مدل AI با جزئیاتی در مورد خواسته خود، مخاطب شعار و نام تجاری، موقعیت جغرافیایی، اطلاعات مالی و غیره استفاده کنید و این برنامه نیز، پیشنهادهایی را بر اساس داده‌های آموزشی خود ارائه می‌کند. به طور مثال، می‌توانید از Chatgpt بخواهید تا نام و شعار تجاری برای یک فروشگاه کفش در شهر نیویورک، ارائه کند.

چت جی پی تی تنها طی چند ثانیه، ده پیشنهاد ارائه کرد. می‌توانید آنها را در گوگل و سایر موتورهای جستجو آزمایش کرده تا شعارهای مشابه دیگر را مشاهده کنید. سپس در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جستجو کرده تا از عدم تکراری بودن شعار، اطمینان پیدا کنید. Fiverr بهترین مکان برای فروش نام‌ها و شعارهای تجاری است؛ بنابراین می‌توان این روش را جزو راه‌های کسب درآمد با chatgpt تلقی کرد.

کاربرد چت جی پی تی در کدنویسی

چت جی پی تی کاربردهای به‌مراتب بیشتری نسبت به تولید متن‌های ساده دارد. شما می‌توانید از این ابزار برای کدنویسی و طراحی ابزارهای وب برای وب‌سایت خود استفاده کنید. به طور مثال، اگر به ماشین‌حسابی نیاز دارید که تیم شما برای محاسبه کارمزد استفاده می‌کند، می‌توانید به‌سادگی آن را با چت جی پی تی ایجاد کنید. همچنین در صورت تغییر نرخ کارمزد، می‌توانید در زمانی بسیار کوتاه این تغییر را در کدهای خود لحاظ کنید.

کاربرد چت جی پی تی در کدنویسی

بلاگ نویسی

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد با چت جی پی تی ، بلاگ نویسی است. شما باید دستورالعمل‌هایی دقیق و کاملاً شفاف را برای chatgpt جهت تولید محتوای با کیفیت ارائه کنید تا به یک متن اصیل که نگرش خاصی را ارائه می‌کند، نزدیک شود. شما باید زاویه دید خود نسبت به موضوع و اطلاعات مرتبط را بیان کنید.

افیلیت مارکتینگ

کارآفرینان فردی، مالکان کسب‌وکارهای کوچک یا فریلنسرها می‌توانند از برنامه‌های افیلیت و تبلیغ محصولات خود با استفاده از محتوای چت جی پی تی استفاده کنند. شما می‌توانید کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر محتواهای تبلیغی را با استفاده از chatgpt بسازید. همچنین می‌توانید از این محتوا برای تبلیغ محصولات خود در بسیاری از وب‌سایت‌ها همچون Amazon و البته وب‌سایت‌ها و درگاه‌های داخلی استفاده کنید.

ساخت وب‌سایت با چت جی پی تی

راه دیگر کسب درآمد با چت جی پی تی ، ساخت وب‌سایت برای تبلیغ محصولات و خدمات است. می‌توانید از این ابزار مبتنی بر AI برای تولید محتوای وب‌سایت خود، شرح محصولات و لندینگ‌پیج‌ها استفاده کنید. با چت جی پی تی ، می‌توانید در زمان و کار لازم برای نگارش صرفه‌جویی کنید و بر روی جنبه‌های دیگر وب‌سایت خود مانند طراحی و بازاریابی، تمرکز کنید.

فروش تصاویر دیجیتال

چه کسی علاقه‌ای به داشتن یک تصویر زیبا و جذاب در اتاق خود ندارد؟ استفاده از تصاویر صرفاً به این موضوع ختم نمی‌شود. بسیاری از کسب‌وکارها از تصاویر برای طراحی بلند خود استفاده می‌کنند. بسیاری از صاحبان کافی‌شاپ‌ها، از تصاویر برای فنجان‌های قهوه خود استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان از آنها برای طراحی لباس استفاده کرد. خوشبختانه می‌توانید از ابزار AI و ابزاری مانند Chatsonic برای ساخت این تصاویر دیجیتال استفاده کنید.

نگارش شعر موزیک

حتماً شما هم به موزیک‌های مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت، گوش می‌کنید. شعر و محتوا، بخش مهمی از یک موزیک را تشکیل می‌دهد. خبر خوب اینکه می‌توانید از chatgpt برای نگارش شعر و کسب درآمد با این روش، استفاده کنید.

کلام پایانی

بسیاری از کاربران در طی ماه‌های گذشته، به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد با چت جی پی تی بوده‌اند. کاربردهای گسترده این ابزار هوش مصنوعی موجب شده است تا برخی از کاربران از chatgpt برای مشاغل دوم و یا حتی اصلی خود استفاده کرده و به درآمدهای بسیار بالایی دست پیدا کنند. البته شناخت کافی از چگونگی کار با chatgpt، نقش بسیار مهمی برای دستیابی به هدف موردنظر دارد. در این مقاله علاوه بر معرفی چت جی پی تی و چگونگی عملکرد آن، با بهترین و رایج‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد با آن آشنا شدیم.

سوالات متداول

چت جی پی تی چیست؟

Chatgpt یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ توسط OpenAI عرضه شد و به دلیل کاربرد های گسترده خود، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت.

آیا می توان از چت جی پی تی برای کسب درآمد استفاده کرد؟

بله، chatgpt به دلیل کارایی و کاربرد های متنوع خود، جزو تازه ترین ابزارهای کسب درآمد در میان کاربران سراسر جهان، مطرح شده است.

برخی از روش های موثر برای کسب درآمد با چت جی پی تی کدامند؟

نگارش پست های وبلاگ، نگارش توضیح محصولات، مدیریت رسانه های اجتماعی، جستجوی کلمات کلیدی در گوگل، توسعه افزونه های گوگل و ابزارهای AI، کدنویسی و ساخت وبسایت، برخی از مهم ترین قابلیت های چت جی پی تی برای کسب درآمد محسوب می شوند.

آیا چت جی پی تی رایگان است؟

بسیاری از کاربران می توانند از چت جی پی تی به صورت رایگان برای جستجو، تحلیل داده و بسیاری از کاربرد هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، استفاده کنند.  البته برای دسترسی به ویژگی های کامل این ابزار هوش مصنوعی، می توان از طرح های خرید متنوع آن استفاده کرد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *