جستجو

کیف پول تون کیپر (Tonkeeper) چیست و چگونه آن را ایجاد کنیم؟

کیف پول تون کیپر (Tonkeeper) چیست و چگونه آن را ایجاد کنیم؟

 اگر به‌تازگی به دنبال استخراج ناتکوین بوده‌اید، احتمالاً یکی از بهترین کیف پول‌هایی که دیگران به شما توصیه کرده‌اند، کیف پول تون کیپر است. در میان تمامی ولت‌های کریپتویی که از بلاک چین تون کوین (The open network) پشتیبانی می‌کنند، کیف پول تون کیپر، یکی از کاراترین و کاربرپسندترین ولت‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله، قصد داریم علاوه بر آشنایی با کیف پول تون کیپر، نحوه ایجاد و اتصال آن به بلاک‌چین تون کوین را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بلاک‌چین TON چیست؟

بلاک‌چین TON (The Open Network)، یک بلاک‌چین لایه ۱ است که توسط پلتفرم تلگرام عرضه شده است. هم اکنون این بلاک‌چین توسط بنیاد TON مدیریت می‌شود. TON متمرکز بر قابلیت تعامل‌پذیر کراس چین و مقیاس‌پذیری است. این بلاک‌چین از طریق شاردینگ و توزیع حجم تراکنش در میان چندین شارد چین، عمل می‌کند.

اکوسیستم TON تا ابتدای ژوئن ۲۰۲۴، میزبان حدود ۸۰۰ اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) است و همچنان تعداد آنها، در حال افزایش است. این اکوسیستم از dAppهای مختلف شامل سیستم‌های پرداخت، پلتفرم‌های NFT و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEXها) پشتیبانی می‌کند. تلگرام از TON به‌عنوان بلاک‌چین برتر برای زیرساخت Web3 پشتیبانی می‌کند. در زمان نگارش این مقاله، کل ارزش قفل‌شده (TVL) اکوسیستم دیفای TON، حدود ۴۰۸ میلیون دلار است.

تلفیق بلاک‌چین TON با تلگرام به‌عنوان پلتفرم پرطرفدار پیام‌رسانی اجتماعی در جهان، موجب شده است تا این اکوسیستم، میلیون‌ها کاربر را با کمک بازی‌های تلگرامی، به سمت دنیای وب ۳ جذب کند. چندین بازی معروف تلگرامی مانند ناتکوین، همستر کامبت و تپ سواپ، به میلیون‌ها کاربر کمک کرده‌اند تا از محیط کریپتو کسب درآمد کرده و از طریق تلگرام، وارد محیط Web3 شود.

کیف پول تون کیپر چیست؟

کیف پول تون کیپر Tonkeeper، معروف‌ترین ولت غیر حضانت Web3 در اکوسیستم TON است. تون کیپر که به‌منظور پشتیبانی از بلاک‌چین تون عرضه شده است، روشی ساده و امن را برای نگهداری، ارسال و دریافت تون کوین و سایر میم‌کوین‌های این بلاک‌چین ارائه می‌کند.

شهرت تون کیپر بیشتر به دلیل ویژگی‌های قابل‌توجه و معیارهای امنیتی بسیار عالی آن است. این ولت امتیاز بالایی در اپ‌استورها دارد که نشان‌دهنده رضایت کاربران و قابلیت اطمینان آن است. تلفیق این ولت با پلتفرم‌های مختلف و پشتیبانی آن از چندین زبان، باعث تقویت قابلیت دسترسی و کاربرد آن در سراسر جهان شده است.

ویژگی‌های کیف پول تون کیپر

مهم‌ترین ویژگی‌های ولت تون کیپر عبارت‌اند از:

ویژگی‌های ولت تون کیپر

رابط کاربرپسند

این کیف پول، یک رابط ساده و کاربرپسند را عرضه کرده و کاربران تازه‌کار و پیشرفته می‌توانند به‌سادگی از کلیه قابلیت‌های آن بهره ببرند.

کارمزد پایین

شبکه مقیاس‌پذیر TON باعث تضمین کارمزد کم تراکنش شده و می‌توان از آن، با صرفه مناسب استفاده کرد.

جستجوی اختصاصی dApp

کیف پول تون کیپر دارای جستجوگر داخلی برای تعامل امن با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است.

ولت تون کیپر

غیرمتمرکز بودن

کیف پول تون کیپر ، یک ولت غیرحضانتی است و این ویژگی، منطبق با ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاک‌چین است، به‌نحوی‌که کاربران می‌توانند بدون واسطه، با بلاک‌چین تعامل کنند.

امنیت بالا

تمرکز اصلی تیم تون کیپر، حفظ امنیت کاربران است. این ولت، کلیدهای رمزنگاری کاربران را به‌صورت مستقیم در دستگاه‌های آنها نگهداری کرده و نیازی به ارائه جزئیات شخصی، مستندات یا فرایندهای پرزحمت KYC برای استفاده از این ولت نیست. بنابراین، کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در یک محیط کاملاً امن، مدیریت کنند.

امکان استیک کردن

کاربرانی که به آخرین نسخه کیف پول تون کیپر دسترسی دارند، می‌توانند از قابلیت استیکینگ TON نیز بهره ببرند. هولدرهای توکن می‌توانند سرمایه خود را در Tonkeeper Queues #1 یا #۲ برای استیک کردن تون کوین خود، سپرده‌گذاری کنند. حداقل مقدار سپرده‌گذاری، ۵۰ TON است.

صرافی داخلی

یکی از ویژگی‌های برجسته اپلیکیشن تون کیپر، صرافی داخلی آن است. کاربران نه‌تنها می‌توانند تون کوین و بسیاری از میم‌کوین‌های بلاک‌چین تون را در این ولت خریداری کنند، بلکه می‌توانند آنها را در بازارهای غیرمتمرکز بدون خارج شدن از اپ تون کیپر، سواپ کنند. این قابلیت باعث دسترسی و کارایی هر چه بیشتر تراکنش‌های کریپتویی و ارتقای تجربه کاربران این ولت می‌شود.

کیف پول سیف پال چیست؟ آموزش استفاده از کیف پول SafePal
بیشتر بخوانید

باتری تون کیپر چیست؟

ویژگی باتری تون کیپر، یکی از قابلیت‌های مهم این برنامه است و دیگر نیازی به خرید کوین‌های بومی برای پرداخت گس فی نیست. همچنین می‌توان از این ولت برای استفاده از استیبل‌کوین‌ها و NFTها، پشتیبانی از تاپ-اپ ها به‌وسیله استیبل‌کوین‌ها و مدیریت خودکار کارمزدهای بلاک‌چین بهره برد.

ویژگی‌های دیگر باتری عبارت‌اند از:

  • پرداخت گسلس و امکان استفاده مستقیم از توکن‌ها بدون نیاز کوین‌های بومی برای پوشش کارمزدها
  • گزینه‌های تاپ- اپ ساده از طریق خریدهای درون برنامه یا با ارسال TON یا استیبل‌کوین‌ها به یک آدرس خاص
  • مدیریت خودکار کارمزدهای تراکنش
  • امکان شارژ باتری با ناتکوین و استفاده از NOT به‌جای TON یا تتر (USDT) برای تراکنش‌ها بدون نیاز به خرید تون کوین از صرافی.

نحوه راه‌اندازی ولت تون کیپر

کیف پول تون کیپر به‌صورت اپلیکیشن موبایل، افزونه جستجوگر، ولت دسکتاپ و حتی به‌صورت یکپارچه با تلگرام، در دسترس قرار دارد. در این بخش، مراحل راه‌اندازی کیف پول تون کیپر را با استفاده از تلگرام بیان می‌کنیم.

نحوه راه‌اندازی ولت تون کیپر

ابتدا باید وارد ربات کیف پول تون کیپر در تلگرام شده و بر روی Get Started کلیک کنید.

نحوه راه‌اندازی ولت تون کیپر

سپس شما می‌توانید ولت جدیدی را ایجاد کرده و یا به ولت موجود، دسترسی پیدا کنید. گزینه Create new wallet را انتخاب کنید.

نحوه راه‌اندازی ولت تون کیپر

سپس، این برنامه، یک عبارت ۲۴ کلمه‌ای را به شما ارائه می‌کند. این مجموعه کلمات، به‌عنوان گواهی ورود شما برای این ولت غیر حضانتی عمل می‌کند. اکیداً توصیه می‌شود کلمات را با ترتیب دقیق بنویسید، زیرا این راه، تنها روش دسترسی به ولت و دارایی‌های شما خواهد بود. به‌خاطر داشته‌ باشید اگر به این کلمات دسترسی نداشته ‌باشید، امکان بازیابی آنها وجود نخواهد داشت.

نحوه راه‌اندازی ولت تون کیپر

نحوه راه‌اندازی ولت تون کیپر

سپس برنامه، صحیح نوشتن کلمات را راستی‌آزمایی کرده و از شما می‌خواهد برخی از کلمات را با بر اساس شماره آنها، وارد کنید.

نحوه راه‌اندازی ولت تون کیپر

سپس شما باید رمز عبور موردنظر خود را برای دسترسی به ولت وارد کرده و مجدداً آن را برای تأیید، بنویسید.

نحوه راه‌اندازی ولت تون کیپر

پس از تکمیل این مراحل، ولت جدید شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

آدرس ولت غیرفعال در تون کیپر

کیف پول تون کیپر به‌صورت پیش‌فرض، غیرفعال هستند. تون کیپر قادر به تعیین این که فرستنده یک تراکنش (شما یا فرد دیگر) به دنبال ارسال کوین‌ها به یک آدرس دیگر مانند یک قرارداد هوشمند NFT است، نخواهد بود. شما باید به‌منظور استفاده کامل از آدرس ولت و اجتناب از خطای آدرس نامعتبر (invalid address)، آن را فعال‌سازی کنید. برای فعال‌سازی آدرس ولت، باید حداقل یک انتقال خارجی را انجام دهید. پس از فعال‌سازی، شبکه آدرس را به‌عنوان یک ولت، تشخیص خواهد داد.

نحوه ارسال NFT به ولت دیگر در تون کیپر

برای ارسال یک NFT به شخص دیگر، مراحل زیر را انجام دهید:

  • به قسمت Wallet در تون کیپر (و Collectibles در صورت نیاز) مراجعه کنید.
  • NFT موردنظر را انتخاب کرده و بر روی Transfer کلیک کنید.
  • آدرس ولت یا TON DNS را وارد کنید و در صورت نیاز کامنت موردنظر خود را وارد کرده و روی Continue بزنید. مطمئن شوید که از آدرس صحیح استفاده می‌کنید.
  • تراکنش را تأیید کنید.
معرفی کامل کیف پول تراست ولت Trust Wallet
بیشتر بخوانید

نحوه قطع ارتباط تون کیپر از سایر وب‌سایت‌ها

شما می‌توانید ارتباط ولت خود را از سرویس‌های Web3 در مرورگر داخلی تون کیپر، قطع کنید. سرویس‌هایی که از TON Connect2.0 استفاده می‌کنند، در تب Connected مرورگر، نمایش داده می‌شوند. هنگامی که روی یک آیکون ضربه زده و نگه می‌دارید، یک جعبه گفتگو ظاهر شده و می‌توانید ارتباط ولت را قطع کنید.

نحوه دسترسی به ولت موجود در تون کیپر

هنگامی که برای اولین بار تون کیپر را راه‌اندازی می‌کنید، دو گزینه در دسترس شماست: اتصال به ولت موجود یا ایجاد ولت جدید (connect an existing wallet یا create a new wallet)

با انتخاب “Connect an existing wallet,” می‌توانید کلید رمز خود را وارد کرده و سپس پین کد را تعیین کنید که برای تأیید تراکنش‌ها مورد نیاز است.

در نهایت، روی Done بزنید تا این به ولت موجود خود متصل شوید.

نحوه اضافه کردن چندین ولت در تون کیپر

برای افزودن چندین ولت، بر روی نام ولت خود در قسمت بالا، ضربه بزنید.

بر روی Add Wallet بزنید و یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید.

چگونگی اتصال TON DNS به ولت

هنگامی که TON DNS را خریداری کردید، این DNS در ولت شما در کنار NFTهای دیگر شما، قابل مشاهده است. برای اتصال آدرس ولت خود به TON DNS، دامنه خریداری شده را انتخاب کرده و بر روی دکمه Link domain کلیک کنید. برای این کار، باید کارمزد ناچیزی را پرداخت کنید. پس از تأیید، می‌توانید از دامنه برای دریافت TON از کاربران دیگر و سرویس‌های پشتیبان TON DNS استفاده کنید.

قابلیت مشاهده حساب در تون کیپر

شما می‌توانید با قابلیت مشاهده حساب (Watch-only mode) برای پایش فعالیت‌های خاصی از ولت بدون وارد کردن کلید رمز، عمل کنید. بنابراین، این حالت به شما اجازه مدیریت کل ولت را نمی‌دهد و کلیه دکمه‌ها به جز Receive و Buy Ton در دسترس نخواهند بود.

برای اضافه کردن ولت، بر روی نام ولت خود در صفحه اصلی ضربه زده و Add wallet را انتخاب کرده و سپس Watch account را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، آدرس یا نام دامنه ولت موردنظر خود را وارد کنید.

کلام پایانی

در پایان می‌توان گفت ولت تون کیپر، یک ولت ارز دیجیتال است که قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این برنامه، دارای جستجوگر داخلی است و علاوه بر این، کاربران می‌توانند از صرافی‌های کریپتویی داخلی، استیکینگ و خرید NFTها نیز استفاده ‌کنند. یکی از بهترین ویژگی‌های تون کیپر، رویکرد کاربر محور و تمرکز آن بر امنیت است. همچنین پشتیبانی از چند زبان، قابلیت dark mode و خرید و فروش میم‌کوین‌های تازه و توکن‌های بازی‌های تلگرامی، موجب جذابیت هر چه بیشتر تون کیپر شده ‌است.

معرفی کیف پول گرم (Hot Wallet) و کاربردهای آن
بیشتر بخوانید

سوالات متداول

 تون کیپر چیست؟

تون کیپر، یک ولت کریپتویی غیرحضانتی در اکوسیستم بلاک‌چین TON است و می ‌توان با استفاده از موبایل، کامپیوتر و سایر ابزارها، به آن دسترسی داشت. شما می‌توانید تون کوین و بسیاری از میم کوین های بلاک‌چین تون را با استفاده از این کیف پول به سایر کاربران ولت ارسال کرده و یا آنها را دریافت یا خریداری کنید. علاوه بر این، می ‌توان از تون کیپر برای خرید انواع محصولات از جمله NFT ها و انتقال توکن های بازی‌ های تلگرامی به کیف پول شخصی استفاده ‌کرد.

چگونه می توان با تون کیپر، استیک کرد؟

برای دسترسی به قابلیت استیکینگ در تون کیپر، باید از آخرین نسخه اپلیکیشن این ولت استفاده ‌کرد. پس از به ‌روزرسانی، می‌توانید تون کوین را با حداقل مقدار ۵۰TON در Tonkeeper Queue #1 و Tonkeeper Queue #2 سپرده‌ گذاری کرد.

باتری در تون کیپر چیست؟

باتری یک حساب آفچین در تون کیپر است که با استفاده از آن، نیازی به پرداخت گس فی نیست. هدف از عرضه باتری، ارتقای تعامل‌پذیر با ارزهای دیجیتال و تبادل و انتقال هر چه ساده‌تر و مطمئن‌تر دارایی‌ها است. می ‌توان از باتری برای سواپ توکن ها در قالب توکن+ توکن و توکن+ تون کوین، انتقال توکن ها و انتقال  NFTها استفاده‌ کرد.

آیا میتوان توکن های بازیهای کریپتویی را با تون کیپر دریافت کرد؟

بله یکی از جذاب‌ ترین کاربرد های تون کیپر به‌ویژه برای کاربران ایرانی بازی‌ های کریپتویی تلگرام، امکان دریافت توکن های بازی‌ ها و انتقال آنها به کیف پول تون کیپر و سپس جابجایی آنها به کیف پول شخصی در صرافی‌های مختلف و یا نگهداری و استیک آنها در تون کیپر است.

عبارت بازیابی (seed phrase) چیست؟

عبارت بازیابی، عبارتی است که برای ورود به یک ولت غیر حضانتی استفاده شده و متشکل از ۲۴ کلمه انگلیسی است (در بلاک‌چین TON). ثبت عبارت بازیابی با ترتیب دقیق ضروری است، زیرا عبارت بازیابی، تنها راه دسترسی به ولت و دارایی ها است و نمی توان آن را در صورت گم شدن، بازیابی کرد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *