جستجو

نحوه خرید تتر | چگونه تتر بخریم؟

آموزش خرید تتر در ایران | چگونه تتر بخریم؟

تتر ، یک ارز دیجیتال با ارزش بازار بیش از ۶۰ میلیارد دلار، به عنوان سومین ارز دیجیتال برتر بر اساس حجم معاملات شناخته شده است. با توجه به این ارقام چشمگیر، ممکن است در مورد ماهیت تتر و اینکه چرا در مقایسه با سایر ارز های دیجیتال برجسته مانند کاردانو Cardano و ریپل Ripple سزاوار رتبه بالاتری است تعجب کنید. هدف این مقاله پرداختن به این پرسش‌ ها و روشن کردن روش ‌های سنتی خرید تتر است. خواه برای اولین بار به دنبال درک تتر هستید یا قبلاً با این ارز رمزنگاری شده آشنا هستید اما با روش ‌های خرید در ایران آشنا نیستید، از شما دعوت می‌ کنیم برای رفع هرگونه ابهام به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال است که به عنوان یکی از ارز های رمزنگاری برجسته موجود در بازار شناخته می شود و در دسته استیبل کوین ها قرار می گیرد. در اصل، استیبل کوین ها ارز های دیجیتالی هستند که توسط دارایی های دنیای واقعی پشتیبانی می شوند و ارزش ثابتی را برای هر واحد تضمین می کنند. به عنوان مثال، اگر ۱۰۰ واحد ارز دیجیتال تتر وجود داشته باشد، به این معنی است که شرکت صادرکننده ۱۰۰ دلار واقعی در ذخایر خود ذخیره کرده است. در نتیجه، ارزش هر واحد تتر روی ۱ دلار ثابت می ماند.

آموزش خرید تتر

تتر لیمیتد، نهاد مسئول صدور و نظارت بر این ارز دیجیتال، استیبل کوین های جایگزینی را نیز معرفی کرده است که توسط دارایی هایی غیر از دلار پشتیبانی می شوند. به طور خاص، به غیر از USDT که توسط دلار پشتیبانی می ‌شود، انواع دیگری از تتر مانند EURT و CNHT وجود دارد که به ترتیب با یورو و یوان چین گره خورده ‌اند و هر واحد ارزش ثابتی معادل یک یورو یا یک یوان چین دارد. علی ‌رغم وجود استیبل ‌کوین‌ های دیگر مانند USDC، Paxos Standard و Binance Dollar (BUSD)، هیچ ‌کدام به سطح محبوبیت تتر، که به عنوان Dollar تتر یا USDT نیز شناخته می ‌شود، دست نیافته ‌اند. ضرورت وجود یک ارز دیجیتال با ارزش پایدار که نه نوسان دارد و نه افزایش می یابد، در بخش بعدی بررسی خواهد شد.

کاربرد های تتر

کاربرد های تتر متنوع و مفید هستند. در حالی که مقدار آن ثابت است، به عنوان یک ابزار مناسب برای اهداف خاص عمل می کند. تتر برای ارائه یک نمایش دیجیتالی از ارز های سنتی مانند دلار و ریال طراحی شده است و ارزش ثابتی را حفظ می کند. این ثبات تضمین می کند که کاربران نوسانات رایج در سایر ارز های دیجیتال را تجربه نکنند. یکی از کاربرد های کلیدی تتر، کاربرد آن در تسهیل پرداخت‌ های بین ‌مرزی یکپارچه و مقرون ‌به‌ صرفه است. برخلاف روش ‌های سنتی، ارز های دیجیتال را می ‌توان به سرعت و ارزان در سطح جهانی منتقل کرد. این امر تتر را به گزینه ای ایده آل برای تراکنش های بین المللی تبدیل می کند. علاوه بر این، تتر را می توان برای معاملات و تراکنش های روان در صرافی ارز دیجیتال مورد استفاده قرار داد. استفاده از ارز های فیات مانند دلار اغلب مستلزم هزینه های بالا و زمان پردازش طولانی است. در مقابل، استیبل کوین‌هایی مانند تتر جایگزین کارآمدتری برای انجام چنین فعالیت‌هایی هستند.

در واقع، خرید تتر با استفاده از وجوه و ذخیره آن در حساب خود امکان پذیر است و به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز با ارز های دیجیتال مختلف دیگری معامله کنید. علاوه بر این، اگر ارز های دیجیتال جایگزین مانند بیت کوین دارید و می خواهید آن ها را بفروشید، می توانید آن ها را با تتر مبادله کنید. این امر به ویژه برای افراد ایرانی که قادر به دسترسی به کارت های بانکی بین المللی نیستند و در هنگام خرید و فروش دلار مشمول تحریم های ایالات متحده می شوند، بسیار مهم است. بسیاری از ایرانیان با خرید تتر از پلتفرم های ایرانی و انتقال آن به صرافی های جهانی مانند بایننس، به تجارت ارز دیجیتال می پردازند. زمانی که می خواهند وجوه خود را برداشت کنند، ارز های دیجیتال خود را به تتر تبدیل می کنند و ریال را برای فروش به صرافی های ایرانی منتقل می کنند. یکی دیگر از مزایای تتر امکان سپرده گذاری آن در پلتفرم های تخصصی و کسب سود است. در حالی که این امر با سایر ارز های دیجیتال نیز قابل دستیابی است، استفاده از تتر نگرانی در مورد کاهش احتمالی ارزش دارایی های دیجیتال شما در طول زمان را از بین می برد. با کنار گذاشتن این ملاحظات، تمرکز اصلی این مقاله نحوه خرید تتر از داخل ایران است. در بخش بعدی با ما همراه باشید تا در مورد این موضوع بحث دقیقی داشته باشیم.

تتر چیست؟ بررسی مفهوم و تاریخچه آن
بیشتر بخوانید

آموزش خرید تتر

برای خرید تتر در داخل ایران، می توانید از وب سایت ها و صرافی های معتبر برای خرید تتر با پرداخت ریالی استفاده کنید.

راه های محدودی برای خرید تتر وجود دارد. یک روش شامل استفاده از پلتفرم ‌ها و صرافی‌ های ارز های دیجیتال ایرانی است که به راحتی از طریق یک جستجوی آنلاین اولیه قابل دسترسی است.

پس از ثبت نام در این پلتفرم ها، می توانید به بخش خرید تتر بروید. در اینجا می ‌توانید مبلغ مورد نظر را مشخص کرده و آدرس کیف پول دیجیتالی را برای دریافت تتر های خود، در حین پرداخت ریالی ارائه دهید (اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول ‌ها در انتهای این بخش ارائه شده است).
آموزش خرید تتر

توجه به این نکته ضروری است که در اکثر صرافی های محلی، نرخ ارز تتر/تومان توسط پلتفرم از پیش تعیین شده است و کاربران قادر به مذاکره با قیمت نیستند.

برای اهداف امنیتی و ضد کلاهبرداری، بسیاری از صرافی های ایرانی از کاربران می خواهند که هویت خود را قبل از تکمیل خرید تأیید کنند. این معمولاً شامل ارسال یک عکس، کپی کارت شناسایی ملی و کارت بانکی و همچنین یک یادداشت دست ‌نویس تأیید تراکنش است.

روش دیگری، اگرچه خیلی توصیه نمی شود، اما برای افرادی مناسب است که ترجیح می دهند هویت خود را در این پلتفرم ها فاش نکنند. این روش شامل خرید تتر بدون تأیید مستقیم از افراد دیگر است.

این امر مستلزم تعامل با افرادی در صفحات خاص اینستاگرام یا کانال های تلگرامی است که تتر را در حساب های خود دارند و مایلند آن را با ریال مبادله کنند. در حالی که این رویکرد ممکن است در صورت قابل اعتماد بودن فرد مؤثر باشد، اغلب منجر به قربانی شدن کاربران بی تجربه توسط کلاهبرداران می شود.

در چنین مواردی، ممکن است فروشنده ادعایی پس از دریافت مبلغ توافق شده به ریال، تتر را ارسال نکند و خریدار را بدون مراجعه باقی بگذارد. در نتیجه، توصیه می شود از خرید تتر از افراد خودداری کنید.

روش های جایگزینی برای خرید تتر وجود دارد. در دو روشی که قبلا توضیح داده شد، نمی توانید قیمت خرید خود را مشخص کنید و باید تتر را با قیمت تعیین شده توسط صرافی یا یک فرد مورد اعتماد خریداری کنید. با این حال، خرید تتر با قیمت دلخواه شما با استفاده از صرافی های حرفه ای با صف سفارش نیز امکان پذیر است. این صرافی ها مانند Binance و Coinex به خریداران و فروشندگان تتر اجازه می دهند تا درخواست خرید یا فروش خود را با قیمت دلخواه خود ثبت کنند. اگر این درخواست ها مطابقت داشته باشند، تراکنش تکمیل می شود. به خاطر داشته باشید که اگر قیمت پیشنهادی شما به طور قابل توجهی با میانگین بازار متفاوت است، ممکن است مجبور شوید منتظر بمانید تا فروشنده ای مایل به فروش با آن قیمت باشد. برخی از صرافی های حرفه ای کیف پول دیجیتال داخلی خود را دارند و ارز های خریداری شده را مستقیماً برای آن ها ارسال می کنند، در حالی که برخی دیگر از شما می خواهند که یک کیف پول دیجیتال از قبل نصب کرده باشید. معامله گران معمولاً از نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه یا رایانه برای کیف پول دیجیتال خود استفاده می کنند. با پیوستن به یک کیف پول دیجیتال معتبر، می توانید آدرس عمومی خود را که مانند شماره حساب بانکی عمل می کند، بدست آورید. این آدرس باید در صفحه خرید تتر در سایت های ذکر شده وارد شود تا تتر های خریداری شده به آن آدرس ارسال شود و بتوانید موجودی تتر خود را از داخل کیف پول دیجیتال مشاهده کنید. هنگام ورود به این آدرس توجه به یک سری نکات ضروری است که در قسمت بعدی به آن ها پرداخته خواهد شد.

نکات مهم در انتقال تتر

تتر با شبکه های مختلف سازگار است و نیاز به همراستایی با آدرس کیف پول دیجیتال دارد. هر دو باید پروتکل های TRC20، ERC20 یا سایر پروتکل ها باشند تا از تراکنش های یکپارچه اطمینان حاصل شود.

در ابتدا، تتر از شبکه بیت کوین، به ویژه پروتکل Omni استفاده کرد. با این حال، از آن زمان به بلاک چین های دیگر، از جمله اتریوم گسترش یافته است. در بلاک چین اتریوم، تتر به عنوان توکن های ERC20 در دسترس است و امکان استفاده از آن را در قرارداد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز فراهم می کند.

قرارداد هوشمند یک برنامه کامپیوتری خودکار روی بلاک چین است که در صورت برآورده شدن شرایط از پیش تعیین شده اجرا می شود. یک برنامه غیر متمرکز (dApp) بر روی یک شبکه توزیع شده مستقر می شود و آن را در برابر تغییرات غیرمجاز مقاوم می کند.

تتر همچنین در بلاک چین ترون به عنوان توکن های TRC20 قابل دسترسی است. قابل ذکر است که کل تترهای منتشر شده در بلاک چین TRON از بیت کوین و اتریوم پیشی گرفته است که نشان دهنده موفقیت پروژه TRON است. این رشد تا حد زیادی به سرعت بالا و هزینه های کم شبکه ترون نسبت داده می شود.

علاوه بر بلاک چین های ذکر شده، تتر در بلاک چین های دیگری مانند “EOS”، “Algorand” و “Solana” نیز قابل دسترسی است که از نظر تعداد با دیگر بلاک چین ها قابل مقایسه نیستند. این موضوع مهمی است که باید هنگام خرید تتر در نظر بگیرید. اگر قصد خرید تتر را دارید، باید مطمئن شوید که آدرس کیف پولی که می ‌خواهید تتر های خریداری شده خود را به آن منتقل کنید، از نوع آن باشد. به عنوان مثال، اگر آدرس کیف پول از نوع TRC20 باشد، تتر خریداری شده شما نیز باید از همان نوع باشد. عدم انجام این کار ممکن است منجر به از دست دادن پول شما و عدم دریافت تتر ها شود. برای رفع این مشکل، صفحه خرید تتر را در سایت مربوطه به دقت بررسی کنید تا نوع تتر فروخته شده به شما را مشخص کنید. به طور معمول، این اطلاعات در صفحه خرید مشخص می شود و بر این اساس به شما هشدار داده می شود. اگر تتری که دریافت می‌ کنید از نوع TRC20 است، هنگام کپی کردن آدرس کیف پول دیجیتال خود، مطمئن شوید که پروتکل روی TRC20 تنظیم شده است. مزیت اضافه شده این است که اگر آدرس اشتباهی را در صفحه خرید تتر وارد کنید، به طور خودکار به شما هشدار داده می شود که آدرس وارد شده از نوع دلخواه نیست.

معرفی ۳ پروژه برتر بلاک چین در سال ۲۰۲۴؛ هر آنچه که باید بدانید!
بیشتر بخوانید

حرف پایانی

استیبل کوین ها جزء حیاتی اکوسیستم ارز دیجیتال هستند و تتر به عنوان محبوب ترین و قابل اعتماد ترین گزینه برجسته است. عملکرد استثنایی تتر، همراه با ارزش بازار و حجم معاملات آن در مقایسه با سایر ارز های دیجیتال، اهمیت آن را برجسته می کند.

USDT یا تتر، با وجود نوسانات بازار، ارزش ۱ دلار را ثابت نگه می دارد و آن را برای کاربردهای مختلف همه کاره می کند. تتر معمولاً برای ساده ‌سازی پرداخت ‌های بین ‌المللی، کاهش کارمزد ها و تسریع تراکنش ‌ها هنگام معامله ارز های دیجیتال استفاده می‌ شود.

خرید تتر در داخل ایران محدود است و وب سایت ها و صرافی های معتبر روش های ترجیحی هستند. در حالی که امکان خرید تتر به طور مستقیم از افراد وجود دارد، به دلیل افزایش خطر تقلب از این روش جلوگیری می شود.

سوالات متداول

پشتیبانی تتر چیست؟

استیبل کوین تتر توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود.

کاربرد های تتر چیست؟

انتقال پول، خرید ارز دیجیتال و پرداخت هزینه های بین المللی.

تتر چگونه درآمد کسب می کند؟

از طریق دریافت کارمزد و همچنین دریافت سود از سپرده های پشتوانه ذخیره شده در حساب های بانکی.

آیا تتر قابل استخراج است؟

خیر، فقط برای خرید تتر یا مبادله آن با سایر ارز های دیجیتال.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *