جستجو

سرمایه گذاران بلند مدت بیت کوین را صعودی میبینند

سرمایه گذاران بلند مدت بیت کوین را صعودی میبینند

علیرغم کاهش ۲۱ درصدی بیت کوین نسبت به بالاترین حد خود، اکثر بیت کوین های نگهداری شده در کیف پول ها در شش ماه گذشته فروخته یا جابه جا نشده است.
طبق داده‌های onchain، حدود سه چهارم کل بیت‌کوین در گردش در شش ماه گذشته یا بیشتر جابه‌جا نشده است.
این یافته ها از نمودار Hodl Wave Glassnode به دست آمده است که از داده های بلاک چین برای ارائه یک نمای کلان از بیت کوین موجود در کیف پول ها بر اساس سن از آخرین باری که آنها نقل مکان کرده اند، استفاده می کند.
این یک جهش قابل توجه از یک هفته پیش، در ۱۱ آگوست است، زمانی که داده های پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode نشان داد که تقریباً نیمی از عرضه بیت کوین، حدود ۴۵ درصد، حداقل برای شش ماه غیرفعال بوده است.

با این حال، اکنون داده ها نشان می دهد که حدود ۷۴ درصد در بیشتر سال جاری ثابت بوده است، علیرغم کاهش ۲۱ درصدی دارایی از بالاترین رکورد خود.سرمایه گذاران بلند مدت بیت کوین را صعودی میبینند

نگه داشتن کوین های قدیمی نشان می دهد که سرمایه گذاران بلندمدت به طور فزاینده ای بیت کوین خود را به عنوان ذخیره ارزش میدانند و احتمالاً افزایش قیمت در آینده را پیش بینی می کنند.

روند نگهداری همچنین منجر به کاهش عرضه بیت کوین در دسترس برای تجارت می شود. این می تواند منجر به افزایش قیمت شود زیرا تقاضا افزایش می یابد و عرضه تحت فشار قرار می گیرد.

در همین حال، جیمز چک، تحلیلگر onchain، در پستی در X در ۱۹ آگوست مشاهده کرد که بیش از ۸۰ درصد از دارندگان کوتاه مدت بیت کوین در ضرر هستند زیرا دارایی های آنها با قیمت های بالاتر از قیمت فعلی خریداری شده است.

او هشدار داد که اگر آنها مانند سال‌های گذشته از فروش وحشت‌زده شوند، این می‌تواند منجر به آسیب‌های بیشتر شود. دارندگان کوتاه مدت کسانی هستند که بیت کوین را کمتر از ۱۵۵ روز نگه داشته اند.

این مشابه سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و اواسط سال ۲۰۲۱ است که نشان می دهد بسیاری از سرمایه گذاران در معرض خطر وحشت و تسریع روند نزولی هستند.

سرمایه گذاران بلند مدت بیت کوین را صعودی میبینند

در آن زمان، احساسات گسترده تر بازار همچنان نزولی بود، به طوری که شاخص ترس و طمع بیت کوین امتیاز ۲۸ و ترس را ثبت کرده است. همچنین طی چند هفته گذشته، به سطح ترس بازگشته است که از دسامبر ۲۰۲۲ مشاهده نشده بود.

قیمت بیت کوین در معاملات آخر هفته به ۶۰۰۰۰ دلار رسید. با این حال، از آن زمان به شدت عقب نشینی کردند و در زمان نگارش این مقاله به ۵۸۶۱۹ دلار کاهش یافتند.

منبع : cointelegraph

۴/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *