جستجو

گهی زین به پشت و گهی پشت به زین ، میم کوین های سولانا رو به نابودی

گهی زین به پشت و گهی پشت به زین ، میم کوین های سولانا رو به نابودی

این هفته در بحبوحه کاهش حجم معاملات memecoin مبتنی بر سولانا و داده های اخیر که نشان می دهد اکثر معامله گران pump.fun در حال ضرر کردن هستند، شک و تردیدهای Memecoin ها کمی بیشتر شده است.

در خبرنامه ۱۹ آگوست، مهندس داده مساری، مایک کرمر، آخرین نفری بود که صدای خود را به یک بحث طولانی اضافه کرد و میم کوین ها را « قابل تولید ترین پدیده رمزارزی» از زمان رونق ICO در سال ۲۰۱۷ نامید.

او استدلال کرد که در حالی که حباب‌ها همیشه بخشی از اکوسیستم کریپتو بوده‌اند، اما هجوم خرده‌فروشی به سمت آخرین مد کریپتوها همیشه برقرار بوده است.

کرمر گفت: در طول تابستان DeFi، پروژه‌هایی مانند Uniswap Labs پروتکل‌هایی را راه‌اندازی کردند که ابزار واقعی را برای اقتصاد کریپتو فراهم می‌کرد.
او افزود: «وقتی جنون سوداگرانه فروکش کرد، هنوز ارزش اساسی در این توکن ها وجود داشت، زیرا آنها به خدمات کاربردی و ارزشمند مرتبط بودند.

با این حال، کرمر استدلال می کند که memecoin ها “پویایی بسیار مخرب تری” داشته اند.

کرمر می‌گوید: «در اینجا، خودی ها یا افراد تولید کنند میم کوین ها توکن‌هایی را ایجاد می‌کنند، آن‌ها را تبلیغ می‌کنند و سرمایه‌گذاران خرد را به مناقصه برای این دارایی‌های «انقلابی» جدید ترغیب می‌کنند.
او اضافه کرد که به محض افزایش قیمت، کیف‌های خود را تخلیه می‌کنند و توکن‌ها را بدون ارزش یا کاربردی باقی می‌گذارند.

این در بحبوحه خشم اخیر علیه pump.fun رخ می دهد، که منتقدان در رسانه های اجتماعی ادعا می کنند که memecoin ها را بسیار خائنانه تر از گذشته کرده است.

از زمان راه‌اندازی آن در ژانویه، ۱.۷میلیون توکن جدید بر روی توسعه‌دهنده memecoin راه‌اندازی شده است که کمتر از ۱.۵ درصد از این توکن‌ها تا کنون به ارزش کل بیش از ۶۳۰۰۰ دلار رسیده‌اند.

یکی دیگر از داده های اخیر نشان می دهد که ۶۰٪ از معامله گران pump.fun در این پلتفرم پول خود را از دست داده اند، در حالی که تنها ۳٪ از کل معامله گران سودهای بیش از ۱۰۰۰ دلار به دست آورده اند.

با این حال، بحث در مورد صحت این داده‌ها ادامه دارد و برخی ادعا می‌کنند که این داده‌ها دستاوردهای محقق شده را به حساب نمی‌آورند.

انتقادات کرمر همچنین به دنبال کاهش شدید حجم معاملات memecoin مبتنی بر Solana است که در دو هفته گذشته تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، گزارش جدید CoinShares نشان داد که محصولات معامله شده در سولانا شاهد خروجی رکورد ۳۹ میلیون دلاری در هفته گذشته بودند.

گهی زین به پشت و گهی پشت به زین ، میم کوین های سولانا رو به نابودی

آیا شاید میم کوین ها برای کریپتو خوب است؟

با این حال، یک بحث طولانی مدت در مورد اینکه آیا میم کوین ها واقعا برای اکوسیستم خوب هستند وجود دارد.

آلون، توسعه‌دهنده پلتفرم pump.fun با نام مستعار گفت که بازار «به وضوح فکر می‌کند» کاهش هزینه‌ها برای استقرار memecoin چیز خوبی است و به فعالیت‌های بزرگ در این پلتفرم اشاره می‌کند.

در پستی در ۷ آگوست در X، آلون گفت که قبل از pump.fun، بخش memecoin توسط توسعه‌دهندگانی که استخرهای نقدینگی، هانی پات‌ها و دیگر کلاهبرداری‌ها را مخدوش می‌کردند، آسیب دیده بود. او اضافه کرد که هر تکرار از فناوری جدید memecoin باعث می‌شود که ورود خارجی‌ها به بازار کریپتو به مراتب در دسترس‌تر باشد.

آلون گفت: «[Memecoins] تقریباً برای پذیرش انبوه آماده هستند.

گهی زین به پشت و گهی پشت به زین ، میم کوین های سولانا رو به نابودی

دیگران می گویند که memecoin ها به وضوح برای صنعت کریپتو مثبت هستند، و علیرغم ریسک ذاتی موجود، نقطه ورود «آسان» را برای تازه واردان رقم می زند.

در ماه آوریل، امین گون سیرر، بنیانگذار Avalanche به کوین تلگراف گفت که memecoin ها – در حالی که ذاتاً بی ارزش هستند، هنوز برای «سیگنال های اجتماعی» و تشکیل جوامع رمزنگاری قوی مفید هستند.

آنها برای فضا عالی هستند زیرا مردم را وارد می کنند، آنها را هیجان زده نگه می دارند، مشغول می کنند و روی کارهایی که فناوری می تواند انجام دهد تمرکز دارند.

در دسامبر، Avalanche گفت که استفاده از صندوق اجتماعی ۱۰۰ میلیون دلاری خود را – که در ابتدا برای حمایت از هنرمندان NFT راه اندازی شده بود – برای شروع خرید memecoins آغاز خواهد کرد.

منبع : cointelegraph

۴/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *