جستجو

همین بغل خودمون ، چارچوب های نظارتی برای کریپتو تعیین میکنند

همین بغل خودمون ، چارچوب های نظارتی برای کریپتو تعیین میکنند

رئیس بانک مرکزی قطر معتقد است که این چارچوب فرصت هایی را برای بخش مالی این کشور به ارمغان خواهد آورد.
مرکز مالی قطر (QFC)، یک مرکز تجاری مستقر در دوحه، قطر، یک رژیم جامع برای تنظیم و ایجاد دارایی های دیجیتال منتشر کرده است.

رگولاتورهای QFC – مرجع مرکز مالی قطر (QFCA) و مرجع نظارتی مرکز مالی قطر (QFCRA) – چارچوبی را اعلام کردند که پایه‌ای را برای دارایی‌های دیجیتال در QFC ایجاد می‌کند.

این قوانین شامل فرآیندهای توکن سازی و به رسمیت شناختن حقوقی حقوق مالکیت در توکن ها و دارایی های اساسی، ترتیبات نگهداری، انتقال و مبادله است. علاوه بر این، این چارچوب مقرراتی برای شناسایی قانونی قراردادهای هوشمند دارد.

مانند مناطق آزاد اقتصادی در امارات متحده عربی که به طور مستقل از سرزمین اصلی فعالیت می کنند، QFC چارچوب قانونی، نظارتی، مالیاتی و تجاری خود را جدا از بقیه قطر دارد.

QFC اجازه می دهد تا ۱۰۰٪ مالکیت خارجی و ۱۰۰٪ بازگرداندن سود. همچنین “نرخ رقابتی ۱۰٪ مالیات شرکتی را بر سودهای محلی دریافت می کند.”

حمایت از تحول دیجیتال قطر

بر اساس این اعلامیه، این چارچوب تضمین می‌کند که اکوسیستم دارایی دیجیتال در QFC ایمن و شفاف است و استانداردهای بین‌المللی را رعایت می‌کند. QFC گفت که این چارچوب استانداردهایی را برای توکن سازی دارایی ها تعیین می کند. علاوه بر این، هدف آن اطمینان از اعتماد و اطمینان در میان مصرف کنندگان، ارائه دهندگان خدمات و سهامداران است.

جناب شیخ بندر بن محمد بن سعود آل ثانی، رئیس بانک مرکزی قطر گفت که مقررات تازه راه اندازی شده نقطه عطفی در تحقق “استراتژی بخش سوم مالی” این کشور است. او معتقد است که این چارچوب فرصت های قابل توجهی را در بخش مالی قطر به ارمغان خواهد آورد.

در نوامبر ۲۰۲۳، قطر استراتژی بخش مالی سوم خود را برای ایجاد بازار سرمایه برای کمک به این کشور برای باز کردن پتانسیل اقتصادی خود راه اندازی کرد. این طرح شامل «آغوش فناوری های نوظهور» برای تسریع تحول دیجیتال است.

همین بغل خودمون ، چارچوب های نظارتی برای کریپتو تعیین میکنند

چارچوب دارایی های دیجیتال نیز نتیجه همکاری و مشاوره با سهامداران صنعت است. به گفته QFC، این برنامه با کمک یک گروه مشاوره متشکل از ۳۷ سازمان داخلی و بین المللی که در بخش های مالی، فناوری و حقوقی کار می کنند، توسعه یافته است.

QFC اضافه کرد که از زمان راه اندازی آزمایشگاه دارایی دیجیتال آن در اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۲۰ استارت آپ را برای توسعه، آزمایش و تجاری سازی محصولات و خدمات خود پذیرفته است.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *