جستجو

معدن بیت کوین در نروژ تعطیل شد ، برق ساکنان آن منطقه گران شد.

معدن بیت کوین در نروژ تعطیل شد ، برق ساکنان آن منطقه گران شد.

ساکنان هادسل، یکی از شهرداری‌های نروژ، که برای تعطیلی یک معدن بیت کوین محلی تلاش کردند، اکنون به دلیل از دست دادن درآمد شرکت برق محلی، با افزایش قبض‌های برق روبرو هستند.
دانیل باتن، سرمایه‌گذار فناوری آب و هوا، در پستی در ۱۳ سپتامبر پس از این خبر اظهار داشت: «وقتی سیاستمداران بیت‌کوین را گاز می‌گیرند، مردم متضرر می‌شوند.

ساکنان هادسل می گویند این سروصدا شیوه زندگی را آزاردهنده می کرد
شهردار Hadsel، Kjell-Børge Freiberg، در ۱۳ سپتامبر به شرکت پخش نروژی (NRK) گفت که سر و صدای مرکز استخراج بیت کوین بسیاری از ساکنان هادسل را که طبق داده های جمعیت شهر، حدود ۸۲۳۶ نفر جمعیت دارد، آزار می دهد.

این عملیات در هفته ۹ سپتامبر تعطیل شد. در حالی که بسیاری از ساکنان در ابتدا پس از چندین سال تلاش برای بستن آن خرسند بودند، بسته شدن معدن – که حدود ۲۰ درصد از درآمد ارائه دهنده توزیع برق نورانت را تشکیل می دهد – به این معنی است که قبوض برق محلی به افزایش خواهد یافت. درآمد از دست رفته را جبران کند.

رابین جاکوبسن، مدیر شبکه نورانت اظهار داشت: «وقتی چنین مشتری بزرگی یک شبه خاموش می شود، تأثیر می گذارد.

او تخمین زد که به دنبال این تعدیل، یک خانوار متوسط ​​در هادسل ممکن است با هزینه اضافی سالانه بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کرون (معادل تقریباً ۲۳۵ تا ۲۸۰ دلار آمریکا) مواجه شود.

باتن استدلال کرد که این «نمونه دیگری از این است که چگونه استخراج بیت کوین به پایین نگه داشتن قیمت برق برای مردم عادی کمک می کند».

این مرکز داده سالانه حدود ۸۰ گیگاوات ساعت (GWh) برق مصرف می‌کرد که معادل مصرف سالانه حدود ۳۲۰۰ خانوار است.

فرایبرگ اظهار داشت که این شهر به دنبال پروژه های جدیدی برای جبران کاهش مصرف برق پس از بسته شدن مرکز معدن خواهد بود.

✅شکایات سر و صدا از استخراج کنندگان بیت کوین در نروژ

این اولین شهری در نروژ نیست که در مورد امکانات استخراج بیت کوین شکایت دارد.
در سپتامبر ۲۰۲۲، Cointelegraph گزارش داد که مردم محلی در Sortland، یکی دیگر از شهرداری‌های نروژ، از سر و صدای فعالیت استخراج بیت‌کوین در این منطقه شکایت دارند.
Kjetil Hove Pettersen، مدیر عامل در KryptoVault محلی، توضیح داد که این می تواند مورد دیگری از چرخش رسانه ای باشد که بیت کوین را هدف قرار می دهد.

معمولاً این صداهای منفی هستند که بیشترین توجه رسانه ها را به خود جلب می کنند. پترسن گفت که این منعکس کننده همه نظرات محلی نیست.

در همین حال، لایحه ای برای اعمال محدودیت های صوتی در مزارع استخراج کریپتو در ایالت آرکانزاس آمریکا به تصویب رسیده است.

منبع : cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *