جستجو

تریدینگ ویو چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

تریدینگ ویو چیست

بهره می‌برده و از تلفن یا ایمیل برای تصمیمات معاملاتی خود استفاده می‌کردند؟ در دنیای مدرن امور مالی، فناوری ابزار بسیار بهتری را به تریدرها و سرمایه گذاران جهت تحلیل دارایی‌های جهانی مانند سهام، ارزهای دیجیتال، کامودیتی ها و غیره ارائه کرده و نام این ابزار، تریدینگ ویو است. این پلتفرم، تحول بسیار بزرگی را در شیوه تحلیل داده‌ها برای سرمایه‌گذاران و تریدرها پدید آورده است. در این مقاله، می‌خواهیم به‌دقت، این ابزار را بررسی کرده و با جزئیات آن آشنا شویم. همراه ما باشید.

تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو (Trading View)، یک پلتفرم نموداری است که تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را به تریدرها، سرمایه‌گذاران و سایر مشارکت کنندگان بازار ارائه می‌کند. این پلتفرم برای انجام تحلیل تکنیکال، ابزارهای ترسیمی بسیار دقیقی را به‌همراه حدود بیش از ۴۰۰ اندیکاتور تکنیکال، چندین تایم فریم و بسیاری از قابلیت‌های دیگر، عرضه می‌کند. کاربران علاوه بر پشتیبانی فنی، می‌توانند به به ابزارهای تحلیل فاندامنتال سهام نیز دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، تریدینگ ویو زبان اسکریپت قدرتمندی دارد که به کاربران، امکان توسعه اندیکاتورهای تکنیکال و همچنین ربات‌های معاملاتی خودکار را می‌دهد. همچنین بخش سنتیمنت بازار این برنامه، برای یافتن ایده‌ها و داده‌ها در مورد روندهای بازار، مفید است.

ویژگی‌های کلیدی تریدینگ ویو

مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های تریدینگ ویو عبارتند از:

ویژگی های کلیدی تریدینگ ویو

ابزارهای نموداری و داده‌های آنی

تریدینگ ویو، داده‌های آنی بازار و طیف گسترده‌ای از ابزارهای نموداری را برای کمک به تریدرها به‌منظور تحلیل مؤثر بازارها، ارائه می‌کند.

اسکرینر بازار

این پلتفرم، یک ابزار اسکرینر (غربالگری) بازار دارد که طی آن کاربران می‌توانند فهرستی از اوراق‌بهادار، کامودیتی ها یا ارزهای دیجیتال را بر اساس پارامترهای خاص در الگوریتم‌های آماده، فیلتر و مشاهده کنند. این قابلیت به شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

هیت مپ

هیت مپ های تریدینگ ویو، نمایشی تصویری از داده‌ها بوده و تریدرها می‌توانند به‌سرعت اطلاعات بازار را ارزیابی کرده و به‌صورت آگاهانه، تصمیم گیری کنند.

چگونه ترید ارزهای دیجیتال را شروع کنیم؟
بیشتر بخوانید

کنترل دارایی‌ها

تریدینگ ویو، ابزارهای تحلیلی مالی و تکنیکال جامعی را مانند شاخص قدرت نسبی (RSI)، میانگین متحرک‌ها و غیره ارائه کرده و تریدرها می‌توانند به‌صورت عمیق‌تر، هر یک از دارایی‌های مورد نظر خود را تحلیل کنند.

آزمونگر استراتژی

تریدرها می‌توانند تریدهای خود را بر روی چارت‌ها با استفاده از داده‌های گذشته جهت آزمودن استراتژی‌های مختلف و ارزیابی اثرپذیری آنها، شبیه سازی کنند.

پاین اسکریپت

پاین اسکریپت (Pine Script)، زبان کدنویسی تریدینگ ویو است که به کاربران، امکان ایجاد و اشتراک‌گذاری اندیکاتورها و استراتژی‌های خود را تنها با چند خط کدنویسی می‌دهد.

پنل ترید

این پلتفرم، قابلیت یکپارچه سازی کامل با حساب‌های کارگزاری را داشته و تریدرها می‌توانند حساب‌های خود را به‌طور مستقیم به تریدینگ ویو متصل کنند.

عمق بازار (DOM)

عمق بازار، تحلیل عمیقی از بازار ارائه کرده و عرضه و تقاضا را اندازه می‌گیرد. همچنین درک عمیق تری را در مورد نقدینگی بازار به تریدرها ارائه می‌کند.

هشدارهای معامله

تریدینگ ویو ، قابلیت هشدار و اطلاع‌رسانی (نوتیفیکیشن) را در مورد فرصت‌های احتمالی معاملاتی دارد. شما به‌جای جابجایی مداوم بین دارایی‌ها و چارت‌ها، می‌توانید زنگ هشدار را در سطوح قیمتی کلیدی، تنظیم کنید.

استریم خبری زنده

تریدرها می‌توانند از آخرین اخبار و اطلاعات رسانه‌های اصلی بدون از دست دادن روند چارت با ویژگی استریم زنده اخبار تریدینگ ویو، مطلع شوند.

تقویم‌های اقتصادی

یکی دیگر از ویژگی‌های این پلتفرم معاملاتی، امکان ثبت اطلاعات کلیدی مالی و گزارش‌های تجاری به‌همراه چارت‌های آنها است.

چگونه کار با تریدینگ ویو را شروع کنیم؟

برای شروع کار با تریدینگ ویو، مراحل زیر را انجام دهید:

چگونه کار با تریدینگ ویو را شروع کنیم؟

  • ابتدا به وب سایت TradingView به آدرس http://www.tradingview.com/ مراجعه کنید.
  • حساب کاربری خود را ایجاد کنید. بر روی دکمه Get Started کلیک کنید تا حساب جدیدی ایجاد شود. می‌توانید گزینه sign up را انتخاب کرده و با آدرس ایمیل خود ثبت نام کنید و یا از حساب گوگل یا فیس‌بوک خود برای راحتی بیشتر، استفاده‌کنید.
  • بازار مورد نظر خود را پیدا کنید. هنگامی که لاگین شدید، از قابلیت جستجو یا واچ لیست شخصی سازی شده خود برای یافتن بازار مورد نظر خود استفاده‌کنید. بر روی نام بازار کلیک کنید تا چارت قیمتی آن را مشاهده کنید.
  • چارت را تنظیم کنید. شما می‌توانید در چارت قیمت، تایم فریم کندل‌ها را با انتخاب گزینه‌های موجود از یک ثانیه تا یک سال، تنظیم کنید. همچنین به‌سادگی می‌توانید انواع اندیکاتورها تحلیل تکنیکال را بر حسب استراتژی خود، به چارت اضافه کنید.
  • نوع چارت را انتخاب کنید. می‌توانید چارت‌های متفاوتی را در تریدینگ ویو انتخاب کنید. می‌توانید چارت‌های شمعی (کندلی) را انتخاب کنید که بیشترین، کمترین، قیمت باز شدن و قیمت بسته شدن یک دارایی را نشان‌می‌دهد و یا چارت‌های بیس لاین را انتخاب کنید که حرکات قیمت را نسبت به یک مرجع نشان می‌دهند. همچنین می‌توانید از چارت‌های هیکن اشی (Heikin-Ashi) استفاده‌کنید که از کندل های اصلاح شده برای نمایش قیمت یک دارایی استفاده می‌شود.
  • ظاهر صفحه را تنظیم کنید. شما می‌توانید داشبورد خود و رنگ‌های تصویر را متناسب با اولویت‌های خود تنظیم کنید. همچنین می‌توانید تنظیماتی را برای ایجاد محیط شخصی سازی شده معامله، انجام دهید.
  • می‌توانید از دستگاه‌های مختلف برای دسترسی به تریدینگ ویو استفاده‌کنید. همچنین از طریق مرورگر وب در سیستم‌های تحت دسکتاپ یا دستگاه‌های موبایل، به این برنامه دسترسی دارید. قابلیت‌های این برنامه صرف‌نظر از نوع دستگاهی که استفاده می‌کنید، یکسان است.
  • امکان افزودن ویژگی‌های بیشتر نیز وجود دارد. برای استفاده از تمامی ویژگی‌ها و ظرفیت‌های پلتفرم تریدینگ ویو، فهرست کشویی اندیکاتورها پیش فرض را باز کنید. همچنین می‌توانید از شاخص‌های مهم مانند حجم، میانگین قیمت و نوسان‌های قیمت ارز دیجیتال در تحلیل سهام یا ارز دیجیتال خود استفاده‌کنید. علاوه بر این، سایدبار ابزارهای حاشیه نویسی به شما برای تفسیر روندهای قیمت و پایش آنها، کمک می‌کند.
کپی تریدینگ چیست و چگونه ترید را کپی کنیم؟
بیشتر بخوانید

چگونه از چارت‌های معاملاتی در تریدینگ ویو استفاده کنیم؟

چارت‌ها یکی از ابزارهای ارزشمند تریدینگ ویو هستند. هنگامی که چارت مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید اندیکاتورهای مورد نظر خود را اضافه کرده و الگوهای اندیکاتورهای خود بر روی چارت‌ها را ذخیره کرده و ظاهر چارت‌های خود سفارشی سازی کنید. در این بخش، مهم‌ترین ابزارها و آپشن‌های چارت‌ها را بررسی می‌کنیم.

ابزارهای تریدینگ خود را انتخاب کنید

ابتدا باید ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید. از این رو، به نوار ناوبری (Navigation bar) در قسمت بالا رفته و از منوی کشویی Products گزینه Supercharts را انتخاب کنید. سپس در قسمت سمت راست، بر روی Watchlist و آیکون news در قسمت بالا سمت راست برای مشاهده واچ لیست کلیک کنید. در این قسمت، می‌توانید انتخاب ابزارهای ارائه شده توسط easyMarkets را در تریدینگ ویو مشاهده کنید. Index (شاخص)، Stock (سهم)، کامودیتی، فلز، فارکس یا ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گزینه مقایسه را اضافه کنید

هنگامی که ابزار مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید دارایی انتخابی خود را با شاخص دیگر مانند S&P500 مقایسه کنید. بر روی نماد جمع (+) در کنار جفت ابزار بارگذاری شده کلیک کنید. این ویژگی مقایسه، کاربرد زیادی برای معامله گرانی دارد که می‌خواهند روند قیمت دارایی انتخابی خود را نسبت به روند کلی بازار یا سایر دارایی‌های رقیب، مقایسه کنند. این قابلیت، دیدگاه بزرگ‌تری را نشان داده و به شناسایی هم‌بستگی یا واگرایی‌ها که ممکن است از طریق تحلیل یک ابزار آشکار نباشد، کمک می‌کند.

یک تایم فریم انتخاب کنید

ممکن است شما با توجه به استراتژی معاملاتی به‌خصوص در ترید تایم فریم مطلوب خود، بخواهید چارت خود را در تایم فریم‌های متفاوت مشاهده کنید. در کنار گزینه جفت معاملاتی و نماد (+)، می‌توانید یک حرف یا ترکیبی از حروف و اعداد را مشاهده کنید. این نمادها، کلید شما برای انتخاب دوره‌های زمانی متفاوت مانند ۱ ساعت، ۱ روز یا ۱ ماه هستند. تنظیم تایم فریم جهت تطبیق با استراتژی شما ضروری است و امکان تحلیل دقیق را بر اساس بازه‌های زمانی مشخص، فراهم می‌کند.

نوع چارت را انتخاب کنید

انتخاب نوع چارت مناسب در تریدینگ ویو، بستگی به اولویت‌های شخصی تریدر دارد. تریدینگ ویو طیف گسترده‌ای از انواع چارت‌ها را جهت تطبیق با سبک‌های معاملاتی و تکنیک‌های تحلیلی مختلف، ارائه می‌کند. از چارت‌های کلاسیک و کندلی گرفته تا چارت‌های مخصوص‌تر مانند هیکن اشی، رنکو و کاگی، هر نوع چارت دیدگاه منحصر به فردی را در مورد حرکات بازار نشان‌می‌دهد. تریدرها می‌توانند از آپشن‌های مختلف چارت‌های این برنامه بر اساس نیاز خود استفاده‌کنند.

اندیکاتورهای خود را اضافه کنید

اضافه کردن اندیکاتورهای تریدینگ ویو به چارت، باعث افزایش توانایی شما برای تحلیل روندهای بازار و تصمیم گیری بهتر می‌شود. این پلتفرم، فرآیند یکپارچه‌ای را برای استفاده از اندیکاتورهای مختلف بر اساس طیف گسترده‌ای از نیازهای تحلیلی ارائه می‌کند. ابزارهای شناخته شده مانند فیبوناچی، باند بولینگر، شاخص قدرت نسبی (RSI) و میانگین متحرک ساده (SMA) در دسترس هستند. این اندیکاتورها، نگرش‌هایی را در مورد حرکات بازار، نوسان، مومنتوم و جهت روندها ارائه می‌کنند. شما می‌توانید با تنظیم چارت خود با این اندیکاتورها، داده‌ها را به‌طور دقیق تحلیل کرده و استراتژی معاملاتی خود را به‌دقت ارتقا دهید.

الگوی اندیکاتور خود را ذخیره کنید

اگر شما در استراتژی خود قصد دارید اندیکاتورها را شخصی سازی کنید، چارت‌های تریدینگ ویو قابلیت ذخیره کردن این موارد را به‌صورت یک الگو دارد. این ویژگی تریدینگ ویو امکان دسترسی سریع به ستاپ مورد نظر شما را بدون نیاز به ایجاد مجدد آنها برای تحلیل ابزارها یا تایم فریم‌های مختلف، مهیا می‌کند.

چارت‌های خود را سفارشی کنید

همچنین تریدرها می‌توانند ظاهر چارت خود را تنظیم کنند. در قسمت گوشه بالا سمت راست، بر روی نماد چرخ دنده کلیک کنید که پس از آن، یک پاپ آپ ظاهر خواهد شد. در این پنجره، گزینه‌های متعددی برای ایجاد طرحواره چارت خود دارید. می‌توانید نماد (کن دل‌ها)، خط وضعیت، مقیاس‌ها، ظاهر چارت و رویدادها را تغییر دهید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا چارت خود را با ظاهر مورد نظر خود تحلیل کنید. همچنین می‌توانید به سفارشی سازی چارت با دو بار کلیک بر روی شمع‌ها، دسترسی داشته ‌باشید.

آشنایی با ضروری‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال
بیشتر بخوانید

چگونه ترید خود را در تریدینگ ویو انجام دهیم؟

ما در این بخش، نحوه مدیریت معاملات در تریدینگ ویو را بر اساس چارت‌ها نشان می‌دهیم. شما می‌توانید مقادیر حد سود و حد ضرر را جهت تطبیق با استراتژی معاملاتی خود تعیین کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات ترید خود را به‌صورت آنی اصلاح کنید و سودها و زیان‌های احتمالی را بهتر کنترل کنید.

نحوه تنظیم حد سود و حد ضرر

تنظیم حد ضرر و حد سود در تریدینگ ویو، اهمیت زیادی برای معامله گران دارد. برای اصلاح حد ضرر بر اساس سطح مورد نظر خود، به‌سادگی با یک کلیک و درگ کردن، می‌توانید این کار را انجام دهید. برای اصلاح دقیق‌تر این سطوح از جمله حد سود، دو بار بر روی موقعیت کنونی که در چارت نشان داده‌ شده‌ است، کلیک کنید. سپس منویی را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده میزان و سود پوزیشن معاملاتی شما است و همچنین می‌توانید اصلاحات بیشتری را انجام دهید. برای شروع معامله، به‌سادگی بر روی ریت buy (آبی) یا sell (قرمز) در گوشه پایین سمت چپ چارت کلیک کنید تا اصلاحات خود را به‌سرعت بر اساس استراتژی خود، انجام دهید.

گزینه زنگ هشدار را اضافه کنید

در مرحله بعد، اگر به مقیاس (محور Y) rate مراجعه کنید، می‌توانید جعبه سیاهی را در نزدیکی نشانگر خود مشاهده کنید. بر روی + در کنار این جعبه کلیک کنید تا زنگ هشدار در آن مقدار اضافه شود.

سفارش خرید و فروش را اعمال کنید

در نهایت می‌توانید سفارش خود را اضافه کنید. این سفارش اگر پایین‌تر از مقدار کنونی باشد، به‌صورت Buy limit یا Sell Stop بوده و یا اگر بالاتر از مقدار قیمت کنونی باشد، به‌صورت Buy Stop یا Sell Limit خواهد بود. می‌توانید سفارش خود را از منوی کشویی سمت راست با کلیک بر روی گزینه Create New Order ایجاد کنید.

مزایا و معایب تریدینگ ویو

مهم‌ترین مزایا و معایب تریدینگ ویو در جدول زیر ارائه‌شده‌اند.

مزایا معایب
طیف گسترده ابزارهای تحلیلی: این برنامه، مجموعه کاملی از ابزارها را برای تحلیل تکنیکال شامل اندیکاتورها، ابزارهای ترسیمی و گزینه‌های مختلف در چارت دارد. همچنین، ابزارهای تحلیل فاندامنتال را برای کمک به تریدرها جهت تصمیم گیری آگاهانه ارائه می‌کند. محدودیت‌های نسخه رایگان: هر چند این برنامه نسخه رایگان دارد، اما محدودیت‌هایی دارد. کاربران نسخه رایگان با محدودیت‌هایی جهت دسترسی به برخی ویژگی‌ها و داده‌ها مواجه می‌شوند. ارتقا به نسخه غیررایگان برای دسترسی کامل به کلیه ویژگی‌ها و داده‌ها، ضروری است.
بازارها و دارایی‌های متنوع: این برنامه از طیف گسترده‌ای از بازارها و انواع دارایی‌ها شامل سهام، ارزهای دیجیتال، فارکس، کامودیتی ها و غیره پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب تریدرها می‌توانند چندین بازار را در یک پلتفرم واحد، تحلیل و ردیابی کنند. پشتیبانی محدود مشتریان: در مقایسه با سایر پلتفرم‌های معاملاتی، تریدینگ ویو، خدمات پشتیبانی از مشتریان را به‌صورت گسترده انجام نمی‌دهد. ممکن است کاربران با مشکلاتی در حین اجرا و استفاده از برنامه مواجه شوند. با این حال، این برنامه یک تالار گفتگو دارد و کاربران می‌توانند پاسخ پرسش‌ها و مشکلات خود را از تریدرهای دیگر دریافت کنند.
مقایسه ساده ابزارها: تریدرها می‌توانند به‌سادگی ابزارهای مختلف را در یک چارت با استفاده از تریدینگ ویو مقایسه کنند. این ویژگی موجب می‌شود کاربران همبستگی‌ها، روندها و الگوها را در چندین دارایی شناسایی کنند که به دستیابی به استراتژی‌های معاملاتی بهتر، کمک می‌کند. عدم امکان ارتباط با تمامی بروکرها: هر چند تریدینگ ویو پلتفرم مشهوری است، اما به‌طور خودکار در تمامی بروکرها وجود ندارد.
برنامه رایگان: تریدینگ ویو، برنامه‌ای رایگان دارد که کاربران می‌توانند به انواع قابلیت‌ها بدون هیچ هزینه‌ای، دسترسی داشته‌باشند.
جامعه سرمایه‌گذاران: این پلتفرم، جامعه‌ای فعال از سرمایه‌گذاران و تریدرها دارد که ایده‌ها، نگرش‌ها و استراتژی‌های خود را در این پلتفرم، به اشتراک می‌گذارند. این جامعه پویا باعث گسترش همکاری، اشتراک‌گذاری دانش و فرصت‌های یادگیری می‌شود.
منابع آموزشی: این پلتفرم طیف گسترده‌ای از منابع آموزشی شامل فیلم‌های آموزشی، مقالات، وبینارها و پایگاه دانش را ارائه می‌کند. کاربران می‌توانند با این منابع، مهارت‌ها، استراتژی‌ها و مهارت‌های لازم را برای ارتقای کارایی معاملات خود و تصمیم گیری آگاهانه گسترش دهند.

کلام پایانی

تریدینگ ویو ، یک ابزار معاملاتی و تحلیلی در بازارهای مختلف است که به‌خاطر قابلیت‌های فراوان خود، بیش از ۵۰ میلیون تریدر و سرمایه‌گذار در جهان را جذب کرده است. این پلتفرم چه در رایانه‌های شخصی تحت دسکتاپ و چه در موبایل‌ها با سیستم عامل مختلف، قابل استفاده ‌است. کاربران می‌توانند از نسخه رایگان این برنامه استفاده ‌کنند اما اگر قصد دارند از تمامی قابلیت‌های تریدینگ ویو بهره ببرند، توصیه می‌شود از پلن‌های مختلف این پلتفرم استفاده‌ کنند.

سوالات متداول

تریدینگ ویو چه کاربردی دارد؟

تریدینگ ویو اساسا برای تحلیل بازارهای مالی استفاده شده و ابزارهای پیشرفته ای را برای تحلیل نمودارها با ارائه اندیکاتورهای تکنیکال، پخش زنده اخبار و آپشن های مختلف ترید، در اختیار کاربران قرار می دهد.

آیا تریدینگ ویو رایگان است؟

بله شما می توانید به صورت رایگان از تریدینگ ویو استفاده کنید، اما اگر می خواهید از بیش از دو اندیکاتور به صورت همزمان یا بسیاری از قابلیت های دیگر این برنامه بهره ببرید، باید از طرح های این برنامه استفاده کنید.

چرا تریدینگ ویو شهرت زیادی دارد؟

تریدرها از تریدینگ ویو به دلیل قابلیت های قدرتمند نمودارهای آن، طیف گسترده ابزارهای تحلیلی و قابلیت اتصال به جامعه معاملاتی استفاده می کنند. همچنین آنها می توانند به منابع لازم برای معامله بهتر، دست پیدا کنند.

آیا تریدینگ ویو برای افراد تازه کار مناسب است؟

بله تریدینگ ویو یکی از بهترین پلتفرم ها برای شروع معامله در دنیای ترید است. هر چند تریدینگ ویو توسط افراد تازه کار و تریدرهای مجرب استفاده می شود، اما رابط کاربری ساده و ابزارهای متعدد آن باعث شده است تا این برنامه برای کسانی که به تازگی ترید را آغاز کرده اند، مناسب باشد.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *