جستجو

سرقت ۱.۴ میلیارد دلار پول در کریپتو

سرقت 1.4 میلیارد دلار پول در کریپتو

بر اساس داده های شرکت امنیت سایبری Cyvers، وجوه سرقت شده در صرافی های متمرکز ۹۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.بر اساس گزارش امنیتی Web3 شرکت امنیت سایبری Cyvers، حجم کل وجوه سرقت شده تا کنون در سال جاری به ۱.۴ میلیارد دلار رسیده است.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، مجموع ضررهای ارزهای دیجیتال از ۶۰۰ میلیون دلار فراتر رفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد. بر اساس این گزارش، افزایش ۹۰۰ درصدی زیان در صرافی‌های متمرکز باعث افزایش وجوه سرقت‌شده است.

طبق گفته Cyvers، اغلب سرقت ها به شکل حملات فیشینگ  بوده است که اکثریت قریب به اتفاق وجوه دزدیده شده را تشکیل می دهد،( حدود ۴۹۰ میلیون دلار تنها در سه ماهه دوم).

سرقت 1.4 میلیارد دلار پول در کریپتو

این گزارش خاطرنشان کرد که قربانیان سرقت ها موفقیت بیشتری نسبت به قبل در بازیابی وجوه از دست رفته کسب کرده‌اند، به طوری که کل وجوه بازیابی شده در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

Cyvers گفت که کاربران وب ۳ باید مراقب تهدیدهای اضطراری ناشی از هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی باشند که می تواند ابزارهای پیچیده جدیدی را برای دور زدن اقدامات امنیتی زنجیره ای در اختیار هکرها قرار دهد.

منبع : cointelegraph

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *