جستجو

ساعت باز شدن بازار فارکس

ساعت باز شدن بازار فارکس

افراد مختلف با اهداف مختلفی وارد بازار های مالی و سرمایه گذاری می شوند، خواه ماهیت کوتاه مدت یا بلندمدت آن ها باشد. در نتیجه، عنصر زمان نقش مهمی در این تلاش ‌ها بر عهده می‌ گیرد، دقیقاً مانند یک ازدواج. پرتفوی هایی که متنوع هستند و مدت طولانی تری دارند به طور بالقوه می توانند از نوسانات قیمتی که در کوتاه مدت رخ می دهد سود ببرند.

در این مقاله به بررسی مفهوم ساعت باز شدن بازار فارکس و شناسایی بهترین فرصت ها در این بازار خواهیم پرداخت.

یک معامله گر ممکن است سهام یک شرکت را به قصد نگهداری آن برای مدت کوتاهی، از چند روز تا یک هفته، یک ماه یا حتی یک فصل، انتخاب کند. از سوی دیگر، یک تصمیم سرمایه گذاری ممکن است شامل حفظ یک دارایی به عنوان سرمایه برای چندین سال باشد. بسته به برنامه های خاص، تجزیه و تحلیل را می توان به صورت ساعتی، دقیقه ای یا هفتگی انجام داد. ساعت خاصی در طول روز کاری که چنین تحلیلی انجام می شود نیز می تواند عامل مهمی باشد که باید در نظر گرفته شود.

زمان باز شدن بازار فارکس به وقت ایران

 

ساعت بسته شدن بازار ها ساعت باز شدن بازار ها بازار ها
۱۰:۳۰ به وقت تهران ۰۱:۳۰ به وقت تهران سیدنی، استرالیا
۱۲:۳۰ به وقت تهران ۰۳:۳۰ به وقت تهران توکیو، ژاپن
۲۰:۳۰ به وقت تهران ۱۱:۳۰ به وقت تهران لندن، انگلیس
۰۱:۳۰ به وقت تهران ۱۶:۳۰ به وقت تهران نیویورک، آمریکا

 

ساعت باز شدن بازار فارکس از ساعت ۱۷:۰۰ EST تا ۴:۰۰ EST EST فعالیت می کند و این فرصت را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا ارز های خود را در ۲۴ ساعت شبانه روز و پنج روز هفته معامله کنند. البته لازم به ذکر است که بازار در روز های شنبه و یکشنبه تعطیل است. زمان باز و بسته شدن بازار فارکس (forex market)در نقاط مختلف جهان متفاوت است. به عنوان مثال، اگر به وقت ایران در نظر بگیریم، بازار در ساعت ۱:۳۰ بامداد باز می شود و در ساعت ۱:۳۰ بامداد روز بعد بسته می شود.

بازار فارکس به عنوان یکی از بزرگ ترین بازار های مالی در سطح جهان مشهور است که حجم قابل توجهی از معاملات روزانه را تسهیل می کند. عملکرد اصلی آن حول محور خرید و فروش جفت ارز می چرخد. هر جفت ارز نشان دهنده ارز فیات یک کشور است که در برابر ارز یک کشور دیگر معامله می شود.

ارزش یک ارز فیات در هر کشور توسط بانک مرکزی مربوطه تعیین می شود. در نتیجه، بازار ارز در هر کشور بر اساس ساعات کاری بانک مرکزی خود شروع به فعالیت می کند.

بازار فارکس از یک الگوی متوالی پیروی می کند که از بازار استرالیا شروع می شود، سپس به بازار های ژاپن و انگلیس می رود و در نهایت با بازار نیویورک به پایان می رسد. با پایان یافتن ساعات معاملات در یک کشور، بازار به طور یکپارچه به کشور بعدی منتقل می شود و از روز بعد با ساعات کاری بازار سیدنی آغاز می شود. هنگام انجام معاملات فارکس از طریق یک کارگزار، بسیار مهم است که مکان کارگزار و تفاوت زمانی با کشور فعال بازار فارکس را در نظر بگیرید.

بازار فارکس چیست؟ آموزش نکات مهم فارکس
بیشتر بخوانید

بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس

زمان بهینه برای شرکت در معاملات فارکس زمانی است که حجم معاملات زیادی در حال انجام است، زیرا این امر احتمال لغزش قیمت را کاهش می دهد. با وجود ساعت باز بودن بازار فارکس در ۲۴ ساعت شبانه روز، توصیه می شود در دوره های افزایش فعالیت که معامله گران بیشتری در آن شرکت می کنند، معامله کنید. این افزایش حجم معاملات منجر به کاهش اسپرد ها و کاهش لغزش قیمت می شود و در نتیجه شرایط معاملاتی مطلوب تری ایجاد می کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگر استراتژی معاملاتی شما شامل معاملات اسکلپینگ یا نوسانی باشد، ممکن است در ساعات آرام‌ تر بازار موفقیت بیشتری کسب کنید. بازار های مالی بین المللی، از جمله بازار فارکس، محبوبیت قابل توجهی در بین سرمایه گذاران به دست آورده اند که منجر به فعالیت مداوم در طول روز و شب شده است. یک معامله گر ماهر می تواند در هر دو بازار نزولی و گاوی سرمایه گذاری کند، اما سود بردن از یک بازار راکد می تواند چالش برانگیز باشد.

بهترین ساعات برای معامله گران ایرانی

ساعات بهینه معاملات برای معامله گران ایرانی در بازار ارز بین ساعت ۱۶ تا ۱۹ بعد از ظهر است. در این مدت است که بازار بیشترین فعالیت را دارد و حجم معاملات بالایی را شاهد است.

 

بهترین ساعات برای معامله گران ایرانی

 

علاوه بر این، برخی از معامله گران نیز بازه زمانی بین ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر را زمان مناسبی برای معامله در نظر می گیرند، زیرا هر دو بازار انگلیس و ژاپن به طور همزمان فعال هستند. توصیه می شود قبل از شروع هر معامله با برنامه فارکس مشورت کنید. شایان ذکر است که زمان مبدأ ساعات کاری فارکس بسته به کارگزار متفاوت است، اکثر کارگزاران آن را با منطقه زمانی اروپای شرقی یا به وقت گرینویچ هماهنگ می‌کنند. به عنوان مثال، اگر کارگزار شما آلپاری باشد، زمان مبدا برای ساعات کاری بازار فارکس بر اساس اروپای شرقی یا EET خواهد بود و در نتیجه یک ساعت و نیم با زمان تهران اختلاف زمانی خواهد داشت. معامله در ساعات شلوغ بازار قیمت های واقعی تر و حجم معاملات بالاتر را تضمین می کند که نشان دهنده مشارکت بیشتر خریداران و فروشندگان است. در نتیجه، قیمت ‌ها در این ساعات به ارزش واقعی خود نزدیک ‌تر هستند. معامله گران حرفه ای که به دنبال ریسک کمتر و سود معقول تر هستند، باید در این ساعات اوج معاملات که حجم معاملات در بالاترین حد خود است، وارد بازار شوند.

همپوشانی در زمان معاملات فارکس

برنامه ساعات معاملات بازار فارکس نشان می دهد که مواردی وجود دارد که بازار های مختلف با هم تداخل دارند. یک فرصت عالی برای تجارت در بازار فارکس زمانی به وجود می آید که دو بازار عمده به طور همزمان فعال باشند. از این رو، تعیین زمان این بازارهای همپوشانی بسیار مهم است.

به عنوان مثال، از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸:۳۰، بازار های لندن و نیویورک به طور همزمان باز هستند که منجر به افزایش قابل توجهی در فعالیت فارکس می شود. این ساعت ها نشان دهنده شلوغ ترین دوره روز در بازار فارکس است. علاوه بر این، در طول فصل تابستان، بازار های توکیو و لندن با هم از ساعت ۳:۰۰ صبح تا ۴:۰۰ صبح به وقت شرقی فعال هستند. این بازه های زمانی اغلب شاهد افزایش فعالیت معاملاتی در طول روز هستند. این به این دلیل است که وقتی دو بازار به طور همزمان فعالیت می کنند، حجم معاملات افزایش می یابد زیرا همه فعالان بازار درگیر معاملات هستند.

تفاوت فارکس و کریپتو ؛ کدام بازار برای شما مناسب‌تر است؟
بیشتر بخوانید

تاثیر انتشار اخبار بر بازار های فارکس

اطلاعات مربوط به تعیین نرخ بهره، شاخص قیمت مصرف‌ کننده، مجامع بانک مرکزی، خرده ‌فروشی، دستمزد و حقوق بخش غیر کشاورزی، شاخص مدیران خرید، تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری و به ‌روزرسانی ‌های سیاسی حیاتی می‌ تواند به طور قابل ‌توجهی بر فعالیت ‌های بازار فارکس تأثیر بگذارد. به غیر از ساعات معاملاتی، برخی اخبار می توانند تأثیر قابل توجهی بر بازار ها داشته باشند. برای انجام معاملات موفق در بازار های جهانی، نظارت بر تحولات کلیدی اقتصادی و سیاسی ضروری است. اخبار منتشر شده از ارگان های دولتی می تواند به شدت بر مسیر قیمت یک دارایی تأثیر بگذارد. لازم به یادآوری است که تجزیه و تحلیل اخبار بازار مستلزم آموزش و تخصص گسترده است.

سخن پایانی

بازار فارکس ۲۴ ساعت شبانه روز کار می کند و به معامله گران این امکان را می دهد که در هر زمان در فعالیت های معاملاتی شرکت کنند. این بازار جهانی در ابتدای روز کاری فعالیت خود را در سیدنی استرالیا آغاز می کند. سپس به توکیو و لندن پیش می رود و سپس در نیویورک به نتیجه می رسد. برای معامله گران حرفه ای بسیار مهم است که از این ساعات کاری آگاه باشند زیرا مناسب ترین زمان برای معاملات سودآور زمانی است که بازار فعال است و قیمت ها دقیق تر است. هدف این مقاله ارائه یک نمای کلی از ساعات کاری بازار فارکس و برجسته کردن ساعات کلیدی معاملات بر اساس منابع معتبر است.

سوالات متداول

ساعات بازار فارکس چه موقع است؟

بازار فارکس ۲۴ ساعته در روز های هفته کار می کند، اما در تعطیلات آخر هفته تعطیل است.

ساعات کار بازار فارکس چقدر است؟

بازار ارز که یک بازار جهانی است، به صورت ۲۴ ساعته از یکشنبه ساعت ۱۷ تا جمعه ساعت ۱۷ باز است.

آیا ترید فارکس یک کار تمام وقت است؟

ترید در بازار فارکس به عنوان یک شغل تمام وقت در نظر گرفته می شود زیرا بازار ها ۲۴ ساعت شبانه روز و ۵ و نیم روز در هفته باز هستند و به معامله گران این امکان را می دهند تا برنامه های خود را ایجاد کنند.

آیا فارکس ۷ روز در هفته است؟

بازار فارکس معمولاً از دوشنبه تا جمعه کار می‌کند و تعطیلات آخر هفته به دلیل بسته بودن بانک ‌های بزرگ، روز های غیر معامله هستند. این به سه جلسه تجاری اصلی تقسیم می شود: توکیو، لندن و نیویورک.

چرا فارکس ۲۴ ساعته باز است؟

بازار فارکس به دلیل وجود مناطق زمانی مختلف در سطح جهانی و این واقعیت که تجارت به ‌جای یک صرافی فیزیکی با ساعات کاری تعیین‌ شده، به‌صورت الکترونیکی در شبکه ‌ای از رایانه ‌ها انجام می‌شود، ۲۴ ساعت شبانه ‌روز باز می ‌ماند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *